Toon posts:

Korte USB kabels (ca. 30cm) niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek 15 tot 20 USB-kabels van 20 tot 50 cm.
Na lang zoeken blijkt inmiddels dat sommige muziekwinkels wel kabels van 30cm hebben (da's een prima lengte) en die zijn in Duitsland via het internet wel te bestellen, maar die kosten bijna 20 euro (vergulde pluggen en 'super'-specs)...
Verder is de leverancier van de sticks al gevraagd (dane-elec), maar die kan helaas niet helpen.
Zoeken in Got en bij diverse webshops van hardware-leverancieren en via Google levert alleen verlengkabels op die echt voor verlengen zijn (vanaf 1.2 meter). De allerkortste is 1m bij Progress, maar da's gewoon te lang. Mijn laatste hoop was nog bij inkoopacties, maar ook daar niets gevonden.

Ik heb ze nodig voor een aantal mensen die hun memory stickjes niet in het normale usb-gat kwijt kunnen, maar geen behoefte aan verlengkabels van 1.2 meter of meer hebben.

Zelf solderen is 'not done' hier, en ze bestaan wel (zitten soms bij andere usb-dingen wel in de doos).

Alle hints naar normaal geprijsde (een aantal euro's p/s) korte (liefst 30cm) usb verlengkabels zijn welkom.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Snap persoonlijk niet waarom je zoveel moeite doet voor z'n kort kabeltje, maar misschien kan je hier wat mee.
Pricewatch link
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/KD000030_box_150p.jpg
Sweez site - Retractable USB Cable AM/BM 0.8M
Deze kabel kan je van +/- 10cm tot 80cm uitrollen en in jouw geval tot 30cm. :)

[Updated spec's]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Helaas zou dit niet kunnen : USB KABEL A/ MINI-USB (ROL)
want het is niet zomaar een verlengkabel.

iig. speur zelf Conrad even af :)
en specifiek in: USB-kabels & -adapters

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2005 10:31 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anders even naar de dumpdag gaan eind deze maand. Ligt het spul er voor een paar euro (daar ook de korte USB kabels gekocht voor mijn sunhdd mod).

Verwijderd

Topicstarter
Gaming247 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:27:
Snap persoonlijk niet waarom je zoveel moeite doet voor z'n kort kabeltje, maar misschien kan je hier wat mee.
Pricewatch link
[afbeelding]
Sweez site - Retractable USB Cable AM/BM 0.8M
Deze kabel kan je van +/- 10cm tot 80cm uitrollen en in jouw geval tot 30cm. :)
Deze heb ik al in mijn handen gehad en sweex heeft wel meer leuke kabels, maar net niet een retractable gewone verlengkabel (zou namelijk ook prima zijn).
Deze is voor apparaten bedoeld zoals cam's e.d en is dus geen verlengkabel. (A male naar A female bedoel ik dus.)
outerspace schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:29:
Helaas zou dit niet kunnen : USB KABEL A/ MINI-USB (ROL)
want het is niet zomaar een verlengkabel.

iig. speur zelf Conrad even af :)
en specifiek in: USB-kabels & -adapters
Ook bij conrad helaas alleen langere en net zo'n sweex-achtig oprol apparaat-kabeltje.
Toch bij Conrad een retractable verlengkabel (van max. 80cm) voor 'slechts' 5,95. Als ik snel niets goedkopers vind ga ik 20 van die dingen bestellen.
Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:41:
Anders even naar de dumpdag gaan eind deze maand. Ligt het spul er voor een paar euro (daar ook de korte USB kabels gekocht voor mijn sunhdd mod).
Ik hoop tegen het eind van de maand al hiermee klaar te zijn, maar zo niet dan kijk ik zeker op beursen en de pc-dumpdag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:23 . Reden: Toch bij Conrad ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:20
Heb je bij de kleine electronicaspeciaalzaak gekeken? Zeg maar de winkels a la Handyman (maar dan niet speciaal van een keten)
Ik heb er daar één met de lengte van een toetsenbord gekocht met hetzelfde doel.
In verhouding wel duur ( 5 of 6 euro) maarja.........
Pagina: 1