Aangezien ik hier nog wat GSM batterijen(3.7V / 800mAh) heb liggen van oude/defecte toestellen en ik denk dat er wel meer mensen een batterij overhebben, vroeg ik me af of je hier ook andere leuke dingen mee zou kunnen doen en of er andere mensen zijn die er eens mee aan het knutselen zijn geweest. Een simpel lampje, ventilatortje ofzo zou al grappig zijn. Nog meer suggesties? En is het gevaarlijk om met die batterijen te klooien (verhalen van accu's die al ontploffen wanneer ze in de gsm ziten
).
Je kunt in principe zo'n batterijtje gebruiken voor alles waar je ook een normale batterij voor zou kunnen gebruiken, de spanning in acht genomen that is. Je moet wel verschrikkelijk hard opletten om het accu'tje niet te hard te ontladen. Opladen zou ik al helemaal niet proberen als je niet precies weet welke laadcurve je moet volgen.
In andere woorden: Waarschijnlijk kan je fijner experimenteren met 2 of 3 NiMh-cellen.
In andere woorden: Waarschijnlijk kan je fijner experimenteren met 2 of 3 NiMh-cellen.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Volgende maand komt in Electuur een Li-ion lader. Dan kun je idd die cellen gebruiken.
Opladen kan ik gewoon nog via de oude telefoon doen. Gaat mij er dus voor op mensen interessante toepassingen ervoor weten
.
Nja, als dat je enige vraag is ben ik bang dat ik dit topic op slot moet doen: het gaat dan namelijk een opsomtopic worden. Verder kan je zo'n batterijtje gewoon als een willekeurige andere batterij gebruiken, zolang je er niet te veel stroom uittrekt, en daarmee is dit topic net zo loos als een 'Ik heb een schroefje gevonden, wat kan ik hiermee'-topic.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dit topic is gesloten.
![]()