It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Verwijderd
je zal dit moeten omzetten met een formule:
code:
om de datum te extraheren uit de cel a1. je kan op dezelfde manier tewerkgaan om de tijd te extraheren dmv de functie tijd (en deze eventueel bij de datum optellen). daarna plakken speciaal waarden als je de formules niet wenst te behouden, de originele kolom kan je dan verwijderen
1
| =DATUM(WAARDE(DEEL(A1;VIND.ALLES("/";A1;4)+1;4));WAARDE(LINKS(A1;VIND.ALLES("/";A1;2)-1));WAARDE(DEEL(A1;VIND.ALLES("/";A1;2)+1;VIND.ALLES("/";A1;4)-VIND.ALLES("/";A1;2)-1))) |
eeeuh, celeigenschappen en formaat op datum zetten ipv tekst?
Verwijderd
Swa-baldie schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:52:
eeeuh, celeigenschappen en formaat op datum zetten ipv tekst?
Tja, soms is het gewoon te simpel
[ Voor 10% gewijzigd door Swa-baldie op 01-06-2005 13:29 ]
Verwijderd
Swa-baldie, wat ik bedoelde is dat ik denk dat het met jouw voorstel niet zal gaan als ik de TS goed begrijp. hij heeft nl tekst staan die weliswaar een datum voorstelt, maar niet als datum herkend worden. bovendien is de tekst in amerikaans formaat (mm/dd/yyyy), waarbij ik vermoed dat m'n eerste voorstel een van de enige zal zijn die consistent zal werken. om het probleem van de TS te illustreren, plak eens de voorbeelddatum in excel en probeer hem dan als datum te formatteren. zal niet gaan.
Stel eerst in het configuratiescherm in de landinstellingen de datumweergave in zoals het datumveld in Excel eruit ziet (M/dd/yyyy). Excel haalt namelijk het format van datums en tijden uit Windows. Waarschijnlijk zal je op de een of andere manier de cellen moeten bewerken, zodat Excel ze als datum herkent en in de datumweergave zet. Je kan er al wel direct mee rekenen. Als je in Windows de landinstellingen weer terugzet, zal de datumweergave in Excel ook meteen meeveranderen (als de celopmaak Standaard is), maar de waarde ervan niet.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
psies, en anders lukt het volgens mij ook nog wel onder de categorie aangepastCoffeemonster schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:47:
Stel eerst in het configuratiescherm in de landinstellingen de datumweergave in zoals het datumveld in Excel eruit ziet (M/dd/yyyy). Excel haalt namelijk het format van datums en tijden uit Windows. Waarschijnlijk zal je op de een of andere manier de cellen moeten bewerken, zodat Excel ze als datum herkent en in de datumweergave zet. Je kan er al wel direct mee rekenen. Als je in Windows de landinstellingen weer terugzet, zal de datumweergave in Excel ook meteen meeveranderen (als de celopmaak Standaard is), maar de waarde ervan niet.
Verwijderd
inderdaad, maar dit werkt niet nadat het excelblad al is gecreëerd ...Coffeemonster schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:47:Stel eerst...
En als je nou in celeigenschappen kiest voor aangepast formaat en daar het formaat
mm/dd/jjjj uu:mm:ss AM/PM invult.
Hiermee bereik je volgens mij dat excel dit als datum behandelt en niet als tekst.
Hiermee bereik je volgens mij dat excel dit als datum behandelt en niet als tekst.
Swa-baldie schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:13:
[...]
psies, en anders lukt het volgens mij ook nog wel onder de categorie aangepast
Dat zei ik dus ja, alleen iets beknopterskate master schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:44:
En als je nou in celeigenschappen kiest voor aangepast formaat en daar het formaat
OK, sorry ik had even aan moeten geven wat ik allemaal al had geprobeerd, want dat was dus blijkbaar niet helemaal duidelijk.
_heretic_: Tnx! Dat werkte
_heretic_: Tnx! Dat werkte
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Pagina: 1