Toon posts:

[WLAN] Senao 3054MP plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze kaart aangeschaft als vervanging van mijn intel pro/wireless 2200 kaartje.

Maar de resultaten vallen tegen.Ik dacht eerst dat de kaart defect was en heb deze geruild bij de leverancier. Nu heb ik gister een nieuwe gekregen maar deze resultaten vind ik weer tegenvallen.

Nu is mijn vraag zijn er mensen die ook deze kaart hebben en hoe hun ervaring ermee is.
Want ik vraag me af of ik de goede drivers heb en of ik hem correct heb aangesloten.

Er zitten 2 aansluitingen op A1 en A2 volgens senao is dit de aansluit manier:

The A1 Jack is desgined for Radio Signal Transmission/Receiving, while the A2 Jack is dedicated for Signal Receiving only.

Maar ik zie alleen een zwart en grijs kabeltje. En die staan voor de main en ground.

Als driver gebruik ik nu WLAN AR5001X+ wireless.

Deze kaart zit in een Acer Aspire 2000 serie

heeft iemand ervaring met het aansluiten van deze kaart?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Waarom vallen de resultaten tegen? Krijg je helemaal geen verbinding? Zie je netwerken? Is de verbinding traag/onstabiel? Bereik slecht?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Zal iid wat meer info geven.

Wanneer ik thuis zit had ik voorheen vol ontvangst met m'n intelpro 2200 kaartje. Met deze senao heb ik 4 streepjes. minder dan die intel terwijl die senao een output heeft van 100 mwatt.

Op m'n werk had vond ik met die intel kaart 6 AP's en de AP van m'n werk had ik 4 streepjes ontvangst. Met de Senao kaart zie ik nu nog maar 2 AP's en is de AP waarop ik connect nog maar 2 streepjes.

Ik verwacht toch dat er iets met de antenne of driver is. Maar de antenne kan ik niet veel anders aansluiten. En de driver lijkt me ook goed

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je de Intel weer terugstopt waar 'ie zat, is alles dan weer ok? Misschien heb je de antenne beschadigd of iets dergelijks bij de transplantatie...

Hier stond een dode link.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 13:36

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb de zelfde kaart en ook bij mij vallen de resultaten tegen.
Ik heb nog gekeken of het aan de drivers lag maar ook daar geen verbetering.

De mijne zit in een Aopen barabook 1557GLS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude kaart weer even in mijn laptop gestopt, maar die werkt meteen weer een stuk beter.

Ik had dit kaartje terug gestuurd naar de leverancier, want die dacht dat het kaartje kapot was. Heb een nieuwe ontvangen maar die heeft precies dezelfde symptonen.

Het enige wat ik nog kan proberen is een herinstallatie van windows met ook andere drivers. Maar daar heb ik nu even geen zin in.

Iemand anders nog ideeen?
Pagina: 1