Toon posts:

xp/server 2003 vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb een vraag: wat is nou eigelijk precies het verschil tussen een file server in windows server 2003 en gewoon mappen delen in windows xp? Ik heb er wel eens naar gezocht wat voor verschillen er zijn, maar ik heb tot nu toe geen succes. Ik hoop echt dat iemand mij dit kan uitleggen.

Alvast bedankt!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het verschil tussen wat jij noemt is niet zo heel groot. In principe werkt dat hetzelfde. Voor de rest zijn de mogelijkheden van W2K3 een stuk groter op netwerk gebied. Denk aan DHCP, DNS, Active Directory, uitgebreidere IIS etc etc.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34
Volgens mij kan XP maximaal maar 10 connecties hebben.

Verwijderd

De grootste reden is dat windows xp geen server os is, hiervoor heeft MS ook een beperking ingebouwd in xp zodat er maar 10 mensen simultaan met de "server" kunnen verbinden.

Bij een server os wordt dit enkel beperkt door hardwarematige beperkingen en/of wat jij configureert als max connecties.

shit... te laat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :)

Dus het enigste verschil kwa de fileserver is dat xp maar 10 connecties kan hebben.

Verwijderd

DJ-B schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:47:
Volgens mij kan XP maximaal maar 10 connecties hebben.
Niet waar, met behulp van een tooltje als XP-antispy http://xp-antispy.org/ind...itory&func=sellang&iso=nl kan je het aantal connecties verhogen tot ongelimiteerd. In XP-antispy vind je dit onder het menu Speciaal, Verbindings limiet. Lees wel eerst de waarschuwing waarom deze beperking ingebouwd is :)
off-topic: dit tooltje kan trouwens nog meer van die vervelende instellingen Windows XP aanpassen!
Pagina: 1