[2003] Path Settings automatisch updaten

Pagina: 1
Acties:

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kan ik de PATH settings volgorde onder windows 2003 met 1 klik updaten?
Dus 1e keer: path=c:\;d:\
2e keer: path=d:\;c:\
Ik wil dus als ik een bep. prog start de 1e instelling hebben en vice versa voor een andere prog.

Ik heb het met een bat file geprobeerd, maar de settings blijven alleen in die cmdprompt geldig. Ik wil dus onder My Computer = Properties = Advanced = Env..... gewijzigd hebben, dus ook nadat de prompt box gesloten is.

Ik heb het ook met een .reg file [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Environment] proberen aan te passen, maar mocht ook niet baten. Waarschijnlijk worden de instellingen pas na een reboot doorgevoerd.

***edit***
btw path instelling meegeven in de shortcut (beginnen in bla bla) werkt ook niet
****einde edit****

[ Voor 8% gewijzigd door mrbullet op 01-06-2005 09:42 ]

Pana 5j

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Je zegt het zelf al, volgens mij is via de registry de goede manier. Alleen is een reboot vereist.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• mrbullet
  • Niet online
Probleem is dus dat ik 2 verschillende applicaties tegelijk moet draaien. En ze vragen allebij om een andere pathsetting (ze moeten om de beurt vooraan staan in de path). Dus reboot is geen optie.

iemand anders?

Pana 5j

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
mrbullet schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:43:
Probleem is dus dat ik 2 verschillende applicaties tegelijk moet draaien. En ze vragen allebij om een andere pathsetting (ze moeten om de beurt vooraan staan in de path). Dus reboot is geen optie.

iemand anders?
Vreemd dat het pad vooraan moet staan......... (RES Powerfuse kan dat wel trouwens)

Gaat het overigens om een terminal server ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• mrbullet
  • Niet online
seq_uence schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:57:
[...]

Vreemd dat het pad vooraan moet staan......... (RES Powerfuse kan dat wel trouwens)

Gaat het overigens om een terminal server ?
Nee het is geen terminal server.

Het is een ontwikkel omgeving waar in ik client en server van een doc.mngt appl moet draaien.
Applicatie zelf stamt nog van Win3.11 tijdperk (idd 3.11) en sommige schermen hebben nog steeds dat witte 3.11 interface. Normaal gesproken horen de client en server niet op een machine te staan.

En RES Powerfuse is een beetje teveel van het goeie, ik zocht eigenlijk eigenlijk een scriptje of een andere snellere oplossing dan het handmatig te passen.

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
kick

Pana 5j

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens de 'path' te veranderen in een command.com (dus niet cmd.exe) - en start vervolgens vanuit die command.com eens je Win311 app? :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kan je bij de aanroep van je applicatie (die misschien eens omgebouwd moet worden ?) misschien de path als extra command mee geven ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mrbullet
  • Niet online
lier schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:42:
Kan je bij de aanroep van je applicatie (die misschien eens omgebouwd moet worden ?) misschien de path als extra command mee geven ?
Nee dat zal niet gaan.

Pana 5j

Verwijderd

waarom moet je de path instellingen wijzigingen? (bijv. vanwege ini file of dll oid)

in de shortcut "beginnen in" zou moeten werken, maar is misschien afhankelijk van de eerste vraag :)

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\>set PATH=c:\
C:\>echo %PATH%
c:\

C:\>set PATH=C:\Program Files\Support Tools\;C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\W
INDOWS\system32\Wbem

C:\Program Files\Support Tools\;C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\system32\Wbem

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 16:12 ]

• mrbullet
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:07:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\>set PATH=c:\
c:\

C:\>set PATH=C:\Program Files\Support Tools\;C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\W
INDOWS\system32\Wbem

C:\Program Files\Support Tools\;C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\system32\Wbem
idd, in die prompt zijn de path settings goed. zoals ik bovenaan ook schreef was ik zelf ook zover. Maar applicaties kijken toch naar de settings die in Enviroment Variabels staan onder properties - my computer. Via cmd prompt kan je de settings niet "globaal" aanpassen. Dit zou je kunnen testen door de path via jouw code te wijzigen en gelijk in properties van my computer te testen.

[ Voor 5% gewijzigd door mrbullet op 13-06-2005 22:45 ]

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:49:
waarom moet je de path instellingen wijzigingen? (bijv. vanwege ini file of dll oid)

in de shortcut "beginnen in" zou moeten werken, maar is misschien afhankelijk van de eerste vraag :)
Zoals ik bovenaan ook aangaf, werkt beginnen in NIET. En ik ga niet eens reageren op de eerste vraag....lezen!

Pana 5j

Verwijderd

Het veranderen van:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment\Path
Gaat wel on the fly. Na een reg change is het meteen actief in properties my computer, advanced, environment variables

• mrbullet
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:25:
Het veranderen van:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment\Path
Gaat wel on the fly. Na een reg change is het meteen actief in properties my computer, advanced, environment variables
Ik weet niet hoe jij dat getest heb, maar door uitvoeren van een *.reg bestand (waarin de juiste reg sleutels inzitten) wordt het niet on the fly gewijzigd zoals jij dat beweert! Geloof me, dit heb ik al paar keer getest.

Pana 5j

Verwijderd

mrbullet schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:47:
[...]

Zoals ik bovenaan ook aangaf, werkt beginnen in NIET. En ik ga niet eens reageren op de eerste vraag....lezen!
er staat niet waarom je dit moet wijzigingen (vanwege welk filetje of type file) en dat is toch echt kritisch in dit geval. maar als je geen hulp wilt, mij best...

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:43:

iemand anders?
@reactie op Door: iis5_rulez

Zoals ik hierboven heb aangeven (..)
Het zijn twee verschillende exe bestanden, applicaties dus.

Pana 5j

Verwijderd

nee, da's bullshit. want je start de applicatie al met de bepaalde exe. (in je shortcut staat het volledige path naar de lokatie van de exe die je opstart). hiervoor hoef je niet de path variable te wijzigingen (de app lokatie hoeft zelfs niet in de path variabele te staan).

edit: misschien is dat je probleem wel, zet je volledig path naar de exe in je shortcut :) (je "target", voor andere files die aangeroepen moeten worden door een app gebruik je dus "beginnen in")
als dat er al staat moet je echt gaan kijken naar de files die door de exe aangeroepen worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 17:24 ]

Pagina: 1