Ik heb een excelsheet met veel gegevens in tabellen en rijen. Deze gegevens wil ik importeren naar arcview 3.x. Dat is mogelijk, mits je deze opslaat als dBASE-bestand. Maar dit heeft zo zn beperkingen. Arcview kan deze alleen als number of string zien. String kan allerlei tekens bevatten maar Arcview ziet er dus geen samenhang in, ookal zijn het getallen. Als het de waarde Number meekrijgt, dan kan Arcview deze opnemen in gegrafische data en er bijvoorbeeld een kaart mee invullen met schaalniveau's e.d. Deze waarde moet vanauit excel worden meegegeven maar ik ervaar dat het bij de ene tabel wel goed gaat en de ander niet. Wie heeft hier wat meer inside info over?
Dat gedrag is niet toevallig gerelateerd aan het feit of de data in Excel ook netjes als number is opgeslagen? Excel kan toch ook automatisch beslissen dat een string eigenlijk een number is; misschien is dat het probleem?
Ik verplaats je topic even
SA > OFF
SA > OFF
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate