Toon posts:

[2003] RPC Server unavailable bij aanmaken DFS root*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik zit nu op school... en wij leggen een netwerkje aan met vanalles derop en deraan.
Nouw willen wij op de server met Windows 2003 Server een Root target aanmaken in de MMC Ditributed File System. We kiezen de target en daarna klikken we op Finish. Dan krijgen we een Error:

"The following error occured while creating DFS root on server 73pmBUsv04.73PoliMetal.lokaal: The RPC server is unavailable."

Weet iemand hoe dit op te lossen is of weet iemand waar dit door zou kunnen komen...!??

Alvast heel erg bedankt

Verwijderd

Ik loop tegen het zelfde probleem aan. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Ik probeer in Windows 2003 Enterprise een DFS te maken die tussen 2 servers wordt gerepliceert.

Ik loop de "new root wizzard" uit de MMC Distributed File System door, en ik kies voor een "Domain Root". De Host Server is tevens de DC.
Als de wizzard bijna klaar is en ik op Finish klik krijg ik bovenstaande error. Op beide servers draait de RPC service. (Dit gebeurt allemaal op de eerste server de tweede server staat alleen maar aan).

De KB en technet van Microsoft en een search op tweakers levert geen antwoordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 09:48 ]