Toon posts:

DivX-film hapert in DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb sinds kort een standalone DVD-speler (Grundig Livance GDP 2400) waar ik ook DivX films mee kan afspelen. Het staat nergens in de productinfo, maar hij pakt zelfs XviD over het algemeen ook goed.
Nou had ik laatst een XviD-film die het niet goed deed (de bekende groene vlakken). Om hem toch te bekijken heb ik geprobeerd deze in VirtualDub opnieuw te encoden (maar dan dus met DivX). Audio-stream full processing op 160 kbps CBR en video stream met DivX 5.0 op bitrate 2000 kbps. Overige instellingen heb ik standaard gelaten.
Na het bakken van de CD blijkt de film toch behoorlijk te haperen in mijn DVD-speler. Op het moment dat er veel beweging te zien is, begint zowel geluid als beeld te haperen. Het afspelen van de video-files op mijn pc levert gewoon vloeiend beeld op.
Ik heb toen ook wat stukjes film op andere bitrates gemaakt (1000, 1500, 2500) en het bleek dat hij alleen bij 1000 kbps niet haperde. Echter, dan is het beeld wel héél lelijk. Het probleem lijkt dus bij de bitrate te zitten. De originele XviD-file heeft een bitrate van 2235 kbps! Dus ik kan me niet voorstellen dat de speler alleen lage bitrates aankan.
Waar zit het probleem? Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd? Het moet toch kunnen om een beetje fatsoenlijke kwaliteit DivX af te kunnen spelen?

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
gewoon weer een xvid codec gebruik en nvop en bvop uitlaten...

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 06:47

flexje

got-father

Heb je al geprobeerd de Packed Bitstream te unpacken?
Misschien ligt het daaraan...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
firmewire updaten naar een nieuwe versie die wel jouw codec versie ondersteund ^^

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:26:
gewoon weer een xvid codec gebruik en nvop en bvop uitlaten...
Wat is nvop en bvop en hoe laat ik dat uit?
Ik heb net geprobeerd met XviD. Dit leverde (gelukkig) geen groene vlakken, maar wel nog ergere haperingen dan bij de DivX-film.
flexje schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:29:
Heb je al geprobeerd de Packed Bitstream te unpacken?
Misschien ligt het daaraan...
Na wat ge-google ben ik er nu achter wat een Packed Bitstream is. :) Bij het zojuist gebakken XviD-je, heb ik met MPEG4 Modifier (http://moitah.net/) de Packed Bitstream ge-unpacked. CD'tje gebakken, maar het mocht niet baten. Of ligt dat dan weer aan nvop en bvop? (zie boven)
Bschnitz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:32:
firmewire updaten naar een nieuwe versie die wel jouw codec versie ondersteund ^^
De firmware is geupdate naar de nieuwste versie. Deze is jammer genoeg alweer een half jaar oud, dus daar zou het aan kunnen liggen. Maar daar kan ik niet echt iets aan doen, dus zal toch ergens anders een oplossing moeten zoeken.