Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:55
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om de tijd van een PC te synchroniseren, internet is (nog) niet mogelijk, dus het zal iets worden als DCF of GPS, ik zelf zou de voorkeur geven aan GPS, maar heb daar geen ervaring mee.

Wie weet of zo´n goedkoop muis-ontvangertje werkt hiervoor, of moet er iets anders gebeuren ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Waarom wil je dat dan ?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Muis-ontvangertje :? Bedoel je een ontvanger voor een draadloze muis? Zoja: Die gaat niet werken voor DCF of GPS signalen.

Ik weet niet waarvoor je de synchronisatie nodig hebt (zo'n afwijking heeft je interne klok niet). Maar mocht je toch willen synchroniseren, dan is via internet toch het makkelijkst en goedkoopst denk ik. Omdat je zelf zegt dat dit niet mogelijk is, zou ik gaan kijken naar een DCF ontvanger.

Nodig:
-DCF antenne + ontvang chip (wordt als 1 pakket verkocht)
-Logica om de tijd te versturen via een com port naar je pc
-Software om je com port uit te lezen en via deze data je pc klok aan te sturen.

Edit: Of je koopt zoiets: DCF receiver

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 03-06-2005 10:38 ]

• Gigadwerg
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 07:58
Ik denk dat TS een GPS-muis bedoelt. Z`on muis ontvangt idd ook de tijd maar heb nog geen programma gevonden die het synchroniseert.
In tomtom is de tijd wel te zien bij de GPS instellingen, misschien dat het daar weg gehaalt kan worden.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Dat is wel érg ver gezocht...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑