Toon posts:

Sweex 5.1 & Boxen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb allerlei dingen in de search al gevonden, maar ik kwam er niet uit. Mijn probleem: Ik heb een Sweex 5.1 soundcard omdat mijn onboard niet meer goed werkte. Erbij een boxenset (merkloos) gekocht. Ingeplugd, alles deed het gewoon naar behoren. Helaas laatst een crash van mijn computer waardoor ik alles opnieuw moest installeren.

Nu is het dus zo dat ik maar uit een van de drie uitgangen geluid krijg, hoe ik de stekkertjes erook in plug. Ik heb de drivers van de geluidskaart al upgedate, maar het blijft niet werken, hoe ik de stekkertjes erook in plug.

Iemand die me hiermee kan helpen?

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-02 22:55
Zet je sound op 5.1 en niet stereo ;)

start->configuratiescherm->Geluiden en audio apparaten->Luidspreker instellingen->Geavanceerd->5.1 suround system.

dat moet het zijn

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

K-Jay

Klaas Jan

Ook in je Windows geluidsinstellingen gekozen voor een 5.1 opstelling? Vind ik in je verhaal niet terug.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat het ook al en het werkt nog niet..

Overigens word ik van mijn geluidskaart niet erg veel wijzer waar de stekkertjes precies in moeten. Ik weet niet of dat het is, dat ik de stekkertjes er gewoon verkeerd in heb? Mn manual geeft aan dat de geel voor center/bass is, roze microfoon, blauwe line-in, groene line-in voor twee speakers, zwarte line-in voor vier speakers.

Het punt is dat die combinatie niet werkt en alleen de groene line-in werkt.. En de software bij de drivers geleverd (CM Mixer oid) zegt ook dat de groene line-in voor de front-boxes zijn en niet voor de center/subwoofer (die ik er nu in heb)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 09:02 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

K-Jay

Klaas Jan

Die kaart werkt toch met een C-Media chip? Heb ik ook eens gehad (onboard) en meen me te herinneren dat je in het programma dat erbij hoort ook het een en ander in moet stellen. Of heb je dat al gedaan? Naast de driver heb je dus ook nog de C-Media mixer of zoiets nodig.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Ahh ja, dat was dat C-Media Mixer. Die heb ik en daar is het ingesteld op 6 boxen (5.1 is toch 6 boxen?), maar wat ik voor de rest nog zou moeten instellen.. Ik zou het niet weten

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:55:
Dat staat het ook al en het werkt nog niet..

Overigens word ik van mijn geluidskaart niet erg veel wijzer waar de stekkertjes precies in moeten. Ik weet niet of dat het is, dat ik de stekkertjes er gewoon verkeerd in heb? Mn manual geeft aan dat de geel voor center/bass is, roze microfoon, blauwe line-in, groene line-in voor twee speakers, zwarte line-in voor vier speakers.

Het punt is dat die combinatie niet werkt en alleen de groene line-in werkt.. En de software bij de drivers geleverd (CM Mixer oid) zegt ook dat de groene line-in voor de front-boxes zijn en niet voor de center/subwoofer (die ik er nu in heb)
Hoogstwaarschijnlijk:
groen: speaker-out front
roze: mic
blauw: line-in
zwart: center/sub
geel: rear waarschijnlijk. er staat "voor 4 speakers", maar er kan enkel een stereosignaal uitkomen.

Het zijn sowieso geen line-ins :).

[ Voor 9% gewijzigd door ACID-dude op 01-06-2005 13:52 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Pagina: 1