Toon posts:

linux booten vanaf (compact) flash disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heeft iemand ervaring met het booten van linux vanaf (compact) flash??
en zoja, welke versie draai je, met evt wat voor aanpassingen/rectricties???

ik heb een thin client met compact flash slot.
ik wil de client hier vanaf booten om daarmee data van een stand alone HD ergens in mijn netwerkje af te plukken

wie heeft een oplossing??

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Ik heb zelf ooit eens Debian geinstalleerd op een WRAP-routertje met een CF-disk van 1Gb. De installatie heb ik toen gedaan door simpelweg de CF-disk op een normale PC te mounten (als SCSI-device) en daarop debootstrap te draaien; ik heb hier het een en ander beschreven daarover...

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Kep Gentoo gedraaid op CF met squashfs als filesystem en een licht gemodificeerde linuxrc.

Het was mooi dat ik totaal niets heb hoeven te veranderen aan de rc-scripts van gentoo. Je geeft op de kernel commandline 'cdboot' mee en de RC-scripts gedragen zich zoals precies als op een LiveCD (dat ook een readonly medium is).

Kinderlijk eenvoudig dus.

[ Voor 19% gewijzigd door irondog op 01-06-2005 13:48 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

hehe, kheb op een 256MB usb stick slackware gehad :D de pc kon niet booten vanaf usb dus ik had loadlin + de kernel (dachtik) op een floppy gezet en als rootfs de /dev/sda1. En natuurlijk usb root patch gedaan op de kernel :)

wel grappig, geluidloos :p

| Hardcore - Terror |

• irondog

irondog

Die patch is geinig, maar het is niet meer dan een work-around die ook zonder kernel hacks gedaan kan worden.

Wat er gebeurt zonder de patch, is dat het usb subsysteem niet snel genoeg klaar is met het initialiseren en detecteren van de usb hardware. Gevolg is, dat er een kernel panic optreedt omdat de kernel het root filesystem niet kan mounten. Door simelweg een ramdisk filesystem te mounten en te wachten alvorens het echte root filesystem te mounten, ben je zonder aanpassingen in de kernel ook klaar.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

mjah dat kan idd ook wel ja O*

iig, is het niet meer mogelijk aangzien 2.4 en 2.6 sowieso niet meer op floppy passen :)

| Hardcore - Terror |

• irondog

irondog

Wat een bullshit. Probeer maar eens een netinstall van Mandrake. Kun je gewoon met floppies doen.

Pagina: 1