dode pixel verdwijnt?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-08 07:18
Heb mij gisteren een 19 inch ilyama tft gekocht de prolite e480s en heb het volgende rare probleem.
Na het aanzetten zag ik 1 groene pixel rechts in beeld, dat is dus zo'n dode pixel.
Nu komt het volgende, na enkele uren verdwijnt deze pixel en als ik het scherm uitzet en weer aanzet is die er weer.
Wat moet ik hiermee doen en komt dat vaker voor?
Ik heb namelijk 0 dode pixel garantie, is het dan beter om hem om te ruilen met het risico om weer eens scherm met dode pixel te krijgen of moet ik er mee leren leven?

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 23:40
Tuurlijk is het beter om te ruilen! Je hoort met een 0-dode pixel garantie geen dode pixels te hebben!

Trouwens, waar jij last van hebt kan heel goed een dode sub-pixel zijn. Probeer eens een monitor test te doen. (googlen op nokia screen test etc.)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Hoe wilde je je scherm omruilen als je dode pixel verdwenen is? :? :)

Senile! Senile Oekaki

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
_bas_ schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 04:52:
Hoe wilde je je scherm omruilen als je dode pixel verdwenen is? :? :)
Na het aanzetten zag ik 1 groene pixel rechts in beeld, dat is dus zo'n dode pixel.
Nu komt het volgende, na enkele uren verdwijnt deze pixel en als ik het scherm uitzet en weer aanzet is die er weer.

• NLsandman
three2five schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 04:37:
Tuurlijk is het beter om te ruilen! Je hoort met een 0-dode pixel garantie geen dode pixels te hebben!

Trouwens, waar jij last van hebt kan heel goed een dode sub-pixel zijn. Probeer eens een monitor test te doen. (googlen op nokia screen test etc.)
Je hebt gelijk tis een sub pixels en bij subpixels moet er 3 kapot zijn om hem om te ruilen.
Tis wel een grappig iets, vanmorgen bleef deze aan maar begon te knipperen.
Niets aan te doen dus en mee leren leven?

Was vergeten om te melden dat het een groen licht gevend puntje is.

[ Voor 6% gewijzigd door NLsandman op 01-06-2005 13:16 ]

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 17:33

SmidsY

hallo!?.............

Waar jij last van heb is een "Hot"(sub)pixel, dit komt wel eens voor (maar lang zo vaak niet als "dode" pixels). Ik weet niet wat voor regeling je hebt met je leverancier, is dat 0-pixel en heb je daarvoor betaald dan meot je daar zéér zeker van gebruik maken. Echter kijk ik naar de pixelpolicy van Iiyama in het algmeen is er géén reden voor RMA/Swap etc. (zie www.iiyama.nl onder kop service en dan garantie)

[ Voor 4% gewijzigd door SmidsY op 01-06-2005 13:46 ]

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Wees blij als je die garantie heb en maak er aanspraak op, voor hetzelfde geldt blijft ie op een gegeven moment een keertje k*t doen en zit je ermee. Ik heb hier een half jaar geleden een Compaq FP7317 gekocht en daar mochten 5 dooie pixels in zitten, ik heb er middenin een rode pixel in zitten en die blijft rood. Ik erger me er vaak aan en ik denk dat jij dat op den duur ook wel gaat doen dus gewoon proberen om te ruilen die handel!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:11
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis ;)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

stefan001 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:36:
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis ;)
ja maar geef je omdat het een subpixel is niet zo heel veel kans, het is overgens inderdaad een 'hot' pixel of 'Zombie' pixel (hoe je het noemen wilt) die komen inderdaad mindervaak voor dan dode pixels, alleen zo een kleur als groen is wel enorm irritand (zwart bijvoorbeeld spreekt minder in het oog)

/me GoldenSample is nog steeds blij dat zijn 17' TFT geen dode/hot/zombie pixels bevat

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 01-06-2005 16:22 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

NLsandman schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:15:
Je hebt gelijk tis een sub pixels en bij subpixels moet er 3 kapot zijn om hem om te ruilen.
Tis wel een grappig iets, vanmorgen bleef deze aan maar begon te knipperen.
Niets aan te doen dus en mee leren leven?

Was vergeten om te melden dat het een groen licht gevend puntje is.
Alsof dat die winkeliers zo slim zijn, omruilen! Uit ervaring weet ik dat de mensen bij de Makro het domst zijn. (geld teruggekregen voor een hifi-keten met boormachine gaten en andere zooi erin wegens te dure herstelling)

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 01-06-2005 16:58 ]

• NLsandman
In de omruil voorwaarden staat 1 dode pixel of 3 subpixels, dan mag ik hem binnen 7 dagen omruilen.
Denk niet dat ze zo dom zijn bij een computer winkel of vergis ik mij daar in?
Hoe kan dat trouwens dat deze naar enkele uren verdwijnt of bedoelen jullie dat met zombie pixel?

Waar ik ook bang voor ben is als ik hm omruil dat ik er 1 krijg die het zelfde heeft maar dan midden in het scherm.
De winkel geeft zelf ook aan als je echt 100% zekerheid wil dat je dan een crt moet nemen, het produktie proces schijnt niet beter te kunnen en is er altijd risico op pixel problemen.
Maar kan het altijd proberen, nooit geschoten is altijd mis :>

[ Voor 40% gewijzigd door NLsandman op 02-06-2005 06:40 ]

Verwijderd

Haha ik had precies hetzelfde met een iiyama 434S 17inch toen ik em al net gekocht had dus was vrij pissed maar ik drukte ff op het scherm op het stuk waar die pixel zat en hij verdween en geen last meer van gehad dus probeert ff zou ik zegge :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

NLsandman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 06:36:
In de omruil voorwaarden staat 1 dode pixel of 3 subpixels, dan mag ik hem binnen 7 dagen omruilen.
Denk niet dat ze zo dom zijn bij een computer winkel of vergis ik mij daar in?
Hoe kan dat trouwens dat deze naar enkele uren verdwijnt of bedoelen jullie dat met zombie pixel?

Waar ik ook bang voor ben is als ik hm omruil dat ik er 1 krijg die het zelfde heeft maar dan midden in het scherm.
De winkel geeft zelf ook aan als je echt 100% zekerheid wil dat je dan een crt moet nemen, het produktie proces schijnt niet beter te kunnen en is er altijd risico op pixel problemen.
Maar kan het altijd proberen, nooit geschoten is altijd mis :>
Goh, dit lijkt me Paradigit :+

1 tip: er wordt redelijk streng gecontroleerd of het volledige pixels zijn of sub pixels. Dus als het echt een sub pixel is kun je je het ritje beter besparen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:49
Volgens mij kan je hem gewoon weer levend masseren.

Gewoon met je duim er aantal keer op drukken, scherm uitzetten drukken, scherm weer aanzetten.

Beetje er over wrijven wil ook welleens helpen.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-08 17:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik had zoiets toen ik mijn 2 samsung schermen net had.
Ik had alleen wel 10 dooie pixels op 1 van mijn schermen zitten, ik er even op drukken en ze verdwenen.
Nu is er nog 1 die niet weg wil, maar die zit helemaal linksonder in de hoek.
Dus daar heb ik geen last van.
Probeer dat eventjes, zachtjes erop drukken zoals al eerder genoemd hierboven.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• NLsandman
Atlas schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:40:
[...]

Goh, dit lijkt me Paradigit :+

1 tip: er wordt redelijk streng gecontroleerd of het volledige pixels zijn of sub pixels. Dus als het echt een sub pixel is kun je je het ritje beter besparen :)
LOL ik maak geen reclame maar je zit goed :+

• NLsandman
STIMPPYYY schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:49:
Volgens mij kan je hem gewoon weer levend masseren.

Gewoon met je duim er aantal keer op drukken, scherm uitzetten drukken, scherm weer aanzetten.

Beetje er over wrijven wil ook welleens helpen.
Mud starrr schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:59:
Ik had zoiets toen ik mijn 2 samsung schermen net had.
Ik had alleen wel 10 dooie pixels op 1 van mijn schermen zitten, ik er even op drukken en ze verdwenen.
Nu is er nog 1 die niet weg wil, maar die zit helemaal linksonder in de hoek.
Dus daar heb ik geen last van.
Probeer dat eventjes, zachtjes erop drukken zoals al eerder genoemd hierboven.
Dat heeft geholpen hij is nu weg, als die een tijd heeft uitgestaan komt deze dan weer en moet je weer die methode volgen?

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-08 17:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

NLsandman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:58:
[...]

[...]

Dat heeft geholpen hij is nu weg, als die een tijd heeft uitgestaan komt deze dan weer en moet je weer die methode volgen?
Bij mij blijven ze sinds dien gewoon weg.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:49
NLsandman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:58:
[...]

[...]

Waarschijnlijk niet.

• NLsandman
Dat gaan we testen,LOL

In ieder geval iedereen bedankt voor de tips!
Pagina: 1