Toon posts:

[JAVA] Javadoc creëren en inhoud manipuleren

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al rond gezocht op GOT maar kon het antwoordt op mijn probleem niet vinden.

Ik zit met het volgende:
Ik heb een project in het programma JBuilder Foundation van Borland.
Nu wil ik dus een Javadoc creëren waarin alleen tekst staat die ik heb aangegeven.
In mijn geval is dit commentaar dus eigenlijk een regel die met // begint moet in het Javadoc komen.

Nu is mijn vraag:
- Hoe ik creër ik de Javadoc?
- Waar kan ik de Javadoc vinden?
- Het belangrijkste: hoe zorg ik ervoor dat alleen de tekst die ik erin wil erin komt.

Ik hoop dat jullie genoeg hebben aan deze info en mijn kunnen helpen.

Alvast bedankt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je hier (Duitse site, evt. vertalen) niets mee? :)

Welkom op GoT trouwens. :)

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 01-06-2005 03:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:22
Heeft die Borland IDE geen Helpfile (F1-toets indrukken)?

Zoals je misschien wel weet komt Java van Sun dus kijk eens op de java website van sun: java.sun.com. Je gaan via de J2SE (Core/Desktop) link naar site van J2SE, daar klik je op J2SE 1.4.2 (ik ga er vanuit dat je die versie gebruikt anders wordt het 1.5.0). Dan klik je in het linkermenu op Documentation. Op het mooie plaatje wat volgt klik je op Javadoc.

Over het gebruik van Javadoc kun je gaan zoeken naar een tutorial. Er zijn genoeg site's die aan de hand van simpele voorbeelden, zowel de source code als het uitvoeren, uitleggen hoe javadoc werkt.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

commentaar in de vorm van "//commentaar" zal nooit in de javadocs meegenomen worden. maar goed ook want daar is het helemaal niet voor bedoeld.

Java:
1
2
3
/**
 * dit is javadoc commentaar als je het boven een functie/class/variable zet
 */

commentaar in een functie zal niet meegenomen worden. het doel van javadoc is hier ook niet voor bedoeld. check gewoon ff de javadoc documentatie op de sun website.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBoB op 01-06-2005 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken bij de hulp van Borland en ook op Java.

Ik weet dat commentaar niet zomaar wordt opgenomen.
Maar nu was mijn vraag of ik de javadoc niet kan manipuleren ofzo zodat ik ervoor kan zorgen wat er in komt. Dus dat als er // voor staat het wel wordt opgenomen. Verder moet ik dus van het gehele project 1 javadoc krijgen.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

waarom zou je dat willen!?

het betekend gewoon per definitie dat je code verkeerd gecommentarieerd is, want waar slaat dat commentaar dan op? de regel code daaronder ofzo... code hoort niet in je documentatie dan kan je net zo goed je source files als documentatie gebruiken

gaat gewoon niet lukken. je kan javadoc wel zo uitbreiden dat je custom html pagina's uitpoept maar voor de rest voor zover ik weet niet.

correct me if i'm wrong

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Het programma waar je naar op zoek bent staat... je raadt het nooit... in de j2sdk. En wel in de bin directory ervan. En het heet... wederom een verassing... javadoc.exe (ik ga uit van windows)
en met de optie --help krijg je alle informatie die je nodig hebt.
Nou ja bijna alle informatie, de rest vind je op Google en andere zoekmachines. Bijvoorbeeld http://mindprod.com/jgloss/javadoc.html die ik tegenkwam bij een search op Google (howto create javadoc)

Borlands eigen website zegt er trouwens ook nog iets over:
http://info.borland.com/t...005/introjb/jbdocset.html
Als ik dan kijk bij "Building Applications with JBuilder" dan staat daar dat in dat document het maken van Javadoc wordt besproken. Ik heb geen idee of hierbij hetzelfde stramien als de javadoc generator van Java wordt gehandhaafd, maar enige research door jou kan hierop een licht doen schijnen. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt al gelukkig. Toch maar gedaan met de standaard tags waardoor de code wordt opgenomen in een javadoc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met het volgende probleem. Ik wil een icon veranderen in een JFrame nu heb ik er wat code voor die volgens mij goed zal moeten zijn. De beeldmap e.d. staan goed. Ik gebruik een jpg voor het icoontje formaat 16x16. Ik programmeer in Jbuilder ik kan daar alleen geen optie vinden om het te enablen of iets dergelijks.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  // haal de toolkit op
    Toolkit tk = this.getToolkit() ;

// haal een ICOON op
    Image icon = tk.getImage(Config.beeldMap.concat(ICOON)) ;

// gebruik voor dit scherm het opgehaalde ICOON
    this.setIconImage(icon) ;

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59
Waarom heb ik je daarnet op de Quickstart gewezen ?
P&W is geen helpdesk waar men je zomaar bij het handje neemt, als je ff een vraag hebt. Het is de bedoeling dat je zelf ook ff je code debugged, en kijkt waar het evt fout loopt.
Verder blijf je gewoon wazig in wat er nu precies niet lukt, en wat je als resultaat krijgt.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.