[mac mini] Aopen PC clone

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15

Neus

www.zenaconsult.com

Topicstarter
Aopen heeft het gepresteerd om 4.5 maanden na de officiele introductie van de Mac mini een heuse PC kloon op de markt te gooien:

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/4237903812490881.JPG?0.7035308722970899

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/9031472158313561.JPG?0.958677831811994

Zo veel tijd en alsnog kunnen ze niet tippen aan het orgineel. IK vind het heel gewaagd en ik hoop dat Apple er snel een stokje voor steekt; mijn mac mini staat zich rood te schamen in de hoek...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33
Waar moet apple een stokje voor steken? Het leveren van een klein computersysteem? Hij heeft inderdaad behoorlijk wat weg van een mac mini.

Ik vind het van de ene kant wel mooi dat er ook een pc "cloon" uitkomt en van de andere kant vind ik het ook wel weer zielig van Aopen om hem zoveel op de mac mini te laten lijken.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat is niet zielig, dat is gewoon slim. Apoen ziet dat er vraag naar is, en antwoord met dit apparaat, om zo ook een graantje van de markt mee te pikken.

Misschien dat dit de twijfelende switcher toch doet besluiten om nog even bij zijn PC te blijven, als het hem alleen om de minibehuizing ging, maar ik schat niet in dat veel mensen het door dit ding zullen laten om over te stappen, als ze daar al plannen toe hadden.

• Neus
  • Laatst online: 23:15

Neus

www.zenaconsult.com

Topicstarter
Ik sta open voor kleine PC systemen, Via's Epia is al een geweldig produkt en nu heeft ook Intel een nieuw platform, speciaal voor dit soort kleine systemen. Maar probeer dan in ieder geval als PC boer een orgineel design te bedenken... Kan een hoop ergenis schelen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

jammer van die powerbutton en het a-open logo :)

Verwijderd

aaaah prachtig, eindelijk worden ze slim in de pc markt.

en idd, ik ben één van die gasten die dacht over te stappen omwille van het mini design, (en ook het os hoor) Maar nu hoeft dat niet meer en kan ik zoiets ook krijgen bij pc's. Spaart mij weer een hoop moeite uit om een nieuw systeem te leren gebruiken, terwijl ik min of meer hetzelfde design heb.

En waar zou apple een stokje moeten voor steken? Dat iemand een kleine pc maakt? Dan moet de ene autofrabikant ook de ander aanklagen omdat die ook een voertuig in hetzelfde segment maakt met vier wielen...

Hier zat ik dus echt op te wachten, rap effe zien wanneer het beschikbaar wordt en voor hoeveel...

(dacht al bijna te proberen van zelf zoiets te maken :) en dat logo, daar vinden we wel iets op ;) )
Dat is niet zielig, dat is gewoon slim. Apoen ziet dat er vraag naar is, en antwoord met dit apparaat, om zo ook een graantje van de markt mee te pikken.
Er is zeker een vraag naar. Iedereen aan wie ik de fotos liet zien van de mac mini (die dat anders nooit zouden gevonden hebben) vonden het ding super cool en gaaf, ook al was het geen powerbeest. gewoon het design, plaatsvriendelijk, niet in het stof op de grond, de stilte...

edit: en er zit tenminste audio out EN in op. Persoonlijk vind ik dat zware fout van apple hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 01:12 ]

Verwijderd

De Apple mini verkoopt niet alleen op uiterlijk en A-Open is nu eenmaal niet meer zo origineel. Tis net zoiets zoals een enp Ray-Ban zonnebril dragen, als voorbeeld. Of er nu een stikkertje op staat of niet, echt of niet echt, de glazen en monturen zijn wel degelijk van een heel andere kwaliteit. Zo is het ook een beetje met dit "dingetje".

Btw, idd is het wel respectloos tegenwoordig, dat ze maar steeds look a likes shit op de markt brengen en dat veel mensen daarin trappen. Het gaat ook om de hardware. Afijn, mogen de developers en de gebruikers van deze kist er gelukkig mee worden ;)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:11
Zoals ik al schreef in het Mini topic heeft Apple de gewoonte om in dit soort gevallen naar de rechter te stappen. In het geval van twee iMac clones was dat uiterst succesvol en werden de producten van de markt gehaald.

In dit geval zou ik dat uiterst terecht vinden; Apple heeft een goed idee gehad en dat uitgewerkt, en nu komt een gereputeerde maar verbeeldingsloze PC bouwer met een apparaat dat zelfs wat de kleurstelling betreft een copie is. Dat is dus copyright infringement lijkt me.

Erg zielig van AOpen... de technologie om dit te doen hebben ze al jaren, maar ze hebben er gewoon niet aan gedacht of de balls niet gehad om het te bouwen. Nu neemt een ander bedrijf, dat een reputatie heeft gebouwd om gewaagde dingen op het publiek los te laten (en daar ook vaak de plank mee mis heeft geslagen) de eerste stap en proberen ze een graantje mee te pikken. Business is business I guess... maar ik denk niet dat ze er mee weg gaan komen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Zijn er eigenlijk al specs bekend? Dat interesseerd me namelijk 10x zo veel als het design op dit moment... :?

Aah ik zie 3D Mark 01 draaien! Whaaaaa! Die slaan de plank erg mis lijkt me?

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 01-06-2005 07:48 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat, net zoals de Mac Mini, die clone erg geschikt zal zijn om zware 3D games te spelen. Ik zie er bijvoorbeeld geen highend 3D kaart inhangen.

Mijn idee is meer dat het computertje in hetzelfde segment als de Mini gezocht moet worden. Een computer voor Internet, Office en multimedia.

Die Aopen clone heeft wel een Mic en een Line-out. De Mini (schandalig :( ) alleen een Line-out. Er was ruimte genoeg over op de achterzijde van de Mini om een mic en Line-in aansluitingen te plaatsen. Of vond Apple dat weer niet " ethisch verantwoord " :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Volgens mij was dit een opdracht van Intel aan Aopen, om te laten zien dat pc's ook dergelijk mini kunnen zijn. Daar heeft Aopen dus nu aan gewerkt en dit is het resultaat. Ik verwacht eigenlijk niet dat Aopen dit ding nu ook echt in productie wil nemen. Ik zie het meer als een 'conceptcar'. Het apparaat draait overigens op een Pentium M.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:11:
En waar zou apple een stokje moeten voor steken? Dat iemand een kleine pc maakt? Dan moet de ene autofrabikant ook de ander aanklagen omdat die ook een voertuig in hetzelfde segment maakt met vier wielen...
Nou waar zouden ze een stokje voor moeten steken denk je?
Zet de mini en deze aopen eens naast elkaar. Het design is wel een beetje verdacht errug hetzelfde he.

Als jij een auto bouwt die voor 99% op een ferrari enzo lijkt, krijg je ferrari ook wel achter je aan hoor.. en dat leg je wel af trouwens ;)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

MiniMan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:29:
Aopen heeft het gepresteerd om 4.5 maanden na de officiele introductie van de Mac mini een heuse PC kloon op de markt te gooien:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo veel tijd en alsnog kunnen ze niet tippen aan het orgineel. IK vind het heel gewaagd en ik hoop dat Apple er snel een stokje voor steekt; mijn mac mini staat zich rood te schamen in de hoek...
heb je geen meer info? specs? prijs?

• j-w
  • Niet online

j-w

.

[ Voor 100% gewijzigd door j-w op 01-06-2005 09:47 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

MST_Morpheus schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:03:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat, net zoals de Mac Mini, die clone erg geschikt zal zijn om zware 3D games te spelen. Ik zie er bijvoorbeeld geen highend 3D kaart inhangen.

Mijn idee is meer dat het computertje in hetzelfde segment als de Mini gezocht moet worden. Een computer voor Internet, Office en multimedia.

Die Aopen clone heeft wel een Mic en een Line-out. De Mini (schandalig :( ) alleen een Line-out. Er was ruimte genoeg over op de achterzijde van de Mini om een mic en Line-in aansluitingen te plaatsen. Of vond Apple dat weer niet " ethisch verantwoord " :?
Ze willen dat je liever een iMac of Powermac koopt...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Brent
  • Laatst online: 00:32
InZane schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:41:
[...]

Nou waar zouden ze een stokje voor moeten steken denk je?
Zet de mini en deze aopen eens naast elkaar. Het design is wel een beetje verdacht errug hetzelfde he.
Keuze vind ik alleen maar mooi hoor? Beetje dom om je achter een monopolie positie op te stellen als consument, tenzij je natuurlijk een Apple-fanaat bent.

Specs is idd wel handig. Als 'ie een beetje snel is (of als het een barebone is, nog mooier) is het wel wat als film afspeel dingetje.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Ik vind hem niet te lijken, dit is goedkoop terwijl de mac toch net wat slicker/sjieker en meer mac lijkt :)

maar dit is beter, omdat er windows op draait. Hier heb je meer software voor :) Maar het lijkt me wel een keer stoer om een apple te proberen. (helaas heb ik al een PC :( )

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Apple is van huis uit een hardware fabrikant. Dus als Aopen dit ding in produktie neemt krijgen ze Apple zeker achter zich aan want ik neem aan dat het ontwerp van de Mac mini gewoon gecopyright is.

Het ontwerp is schaamteloos gejat en toont inderdaad hoe fantasieloos de pc-wereld nog steeds vaak is.

Overigens op welke manier heeft Apple een monopolie, Breepee? Het enige wat ze doen is hardware aan software koppelen in 1 apparaat, maar je bent vrij om een andere computer te kopen van een ander merk met een ander OS. Als je dan wel wilt dat die andere computer er als een Mac mini uitziet en Apple vindt van niet omdat ze hun ontwerp willen beschermen, is dat jammer voor jou, maar dan koop je toch zo'n leuke grijze doos? ;)

Enneh, van bijna alle Windows software is wel een Apple tegenhanger hoor, alleen games blijft lastig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 09:59 . Reden: toevoeging ]

• Brent
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:56:
Overigens op welke manier heeft Apple een monopolie, Breepee?
Op het formaat en design van de mini.
Het enige wat ze doen is hardware aan software koppelen in 1 apparaat, maar je bent vrij om een andere computer te kopen van een ander merk met een ander OS. Als je dan wel wilt dat die andere computer er als een Mac mini uitziet en Apple vindt van niet omdat ze hun ontwerp willen beschermen, is dat jammer voor jou, maar dan koop je toch zo'n leuke grijze doos? ;)
Welke grijze doos?
Enneh, van bijna alle Windows software is wel een Apple tegenhanger hoor, alleen games blijft lastig.
Van bijna alle Windows software is ook een Linux tegenhanger, en ik draai toch liever dat OS dan een ander commercieel OS. Alleen ook daarop blijven games lastig, waardoor Windows voor velen toch een must is en blijft (moi aussie). Hoe dan ook, een x86 computer heeft de voorkeur.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 18:55
specs:

Aopen mobo met 855GME chipset met ondersteuning voor de Pentium M (FSB van 400/533) en Intel Extreme Graphics 2. De geluidsproductie is max 22 dB onder full load. Niet echt een game machine dus....

Verder 5.1 geluid, 2 front USB 2.0 en 3 achter, 2 front 1394a, front S/PDIF video output, lan, 9-in-1-kaartlezer, en Sata...

Formaat: 200 mm x 106 mm x 320 mm (bxhxl)

Bron

• Brent
LuukNouwen schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:09:
specs:

Aopen mobo met 855GME chipset met ondersteuning voor de Pentium M (FSB van 400/533) en Intel Extreme Graphics 2. De geluidsproductie is max 22 dB onder full load. Niet echt een game machine dus....

Verder 5.1 geluid, 2 front USB 2.0 en 3 achter, 2 front 1394a, front S/PDIF video output, lan, 9-in-1-kaartlezer, en Sata...

Formaat: 200 mm x 106 mm x 320 mm (bxhxl)

Bron
Precies goed voor een mediacentertje dus :)

[edit] Is inderdaad een andere. Ik wil natuurlijk de specs van de PC in de topicstart hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Brent op 01-06-2005 10:14 ]

• Rac-On
  • Niet online
Breepee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:11:
[...]

Precies goed voor een mediacentertje dus :)
maar dat is een heel ander bakkie dan die in de topic start op de foto staat....

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 18:55
Overigens is er ook een box waarin je 2 dvd-spelers in kwit kan... Mij is de functie niet helemaal duidelijk, behalve dat ja gemakkelijker dvd's kan kopieren...

Afbeeldingslocatie: http://global.aopen.com.tw/company/news/images/mz855_2.jpg

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50
Alleen jammer dat je er geen tvtuner op aan kan sluiten die media centre compatible is.

Verwijderd

Van bijna alle Windows software is ook een Linux tegenhanger, en ik draai toch liever dat OS dan een ander commercieel OS. Alleen ook daarop blijven games lastig, waardoor Windows voor velen toch een must is en blijft (moi aussie). Hoe dan ook, een x86 computer heeft de voorkeur.
Persoonlijke voorkeur wel te verstaan neem ik aan. IK zou dus veel liever de mac mini hebben...

over het ontwerp, het is niet alleen een kleine computer maar ook de ontwerp details die ze gepopierd hebben, zoals de vorm van de behuizing en details zoals de vorm van de backpanel..

Verwijderd

Dit is wel een erg mooie HTPC :P

• Brent
Hennie-M schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:15:
Alleen jammer dat je er geen tvtuner op aan kan sluiten die media centre compatible is.
Dat hoef ik ook niet, gewoon een film en muziek afspeel center. Bovendien zijn er volgens mij wel USB-tuners?

• j-w
  • Niet online

j-w

HIer komen de plaatjes vandaan:

http://www.engadget.com/entry/1234000577045099/

http://www.silentpcreview.com/topic5.html

[ Voor 51% gewijzigd door j-w op 01-06-2005 10:37 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik vind het nog steeds jammer dat op vrijwel iedere moderne PC nog steeds legacy poortjes worden geleverd. Het maakt de achterkant van zo'n PC een stuk lelijker. Alle externe hardware moet gewoon verbonden worden met Firewire en USB, 2 mooie standaarden. Daarnaast nog een aansluiting voor beeld en geluid.

Je kan tegenwoordig nergens meer een PS/2 muis kopen, en al zou dat wel zo zijn, dan koop je denk ik toch liever een USB muis...

Ik heb een jaar terug nog lopen denken over een Shuttle PC, maar juist die overbodige poortjes weerhielden me ervan er 1 te kopen... Ik heb nu dus mijn oude G4 als webserver, maar helaas maakt deze machine een hoop herrie... Misschien in de toekomst vervangen voor een Mac mini...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Bor
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vind hem absoluut niet zo mooi als de Mac Mini behuizing eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Brent
MacWolf schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:43:
Je kan tegenwoordig nergens meer een PS/2 muis kopen, en al zou dat wel zo zijn, dan koop je denk ik toch liever een USB muis...
PS2 vind ik noujuist de 2 legacy poortje die mogen blijven (omdat ze zonder hacks sneller zijn dan USB onder XP) en omdat ze altijd werken. Ik ben het met je eens dat COM en LPT poorten eruit mogen. Die gebruiikt echt bijna niemand meer.
Ik heb een jaar terug nog lopen denken over een Shuttle PC, maar juist die overbodige poortjes weerhielden me ervan er 1 te kopen... Ik heb nu dus mijn oude G4 als webserver, maar helaas maakt deze machine een hoop herrie... Misschien in de toekomst vervangen voor een Mac mini...
Dus jij laat je server keuze afhangen van een paar poortjes? Dat vind ik nog vreemder dan die overbodige poortjes erop.
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:50:
Ik vind hem absoluut niet zo mooi als de Mac Mini behuizing eigenlijk.
Zoveel verschil zie ik anders niet. Ik heb er geen moeite meer hoor.

• Rac-On
  • Niet online
Breepee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:56:
[...]
PS2 vind ik noujuist de 2 legacy poortje die mogen blijven (omdat ze zonder hacks sneller zijn dan USB onder XP) en omdat ze altijd werken. Ik ben het met je eens dat COM en LPT poorten eruit mogen. Die gebruiikt echt bijna niemand meer.
het wordt lichtelijk offtopic, maar m'n mobo heeft 2 seriele poorten en beide heb ik in gebruik. Daarnaast krijg ik binnenkort als het goed is de laptop van de baas, en daar was minimaal 1 compoort ook een vereiste. Waarom? vrij simpel, om de console aansluiting van bijv Cisco's te gebruiken, of van nagenoeg iedere fabrikant die VoIP gateways maakt, de debug poort die bijna alle routers nog hebben, enz enz enz.
De seriele poort wordt bij professionele apparatuur nog steeds veelvuldig gebruikt en ik zou echt niet zonder willen. usb naar serieel adapters zijn imho geen oplossing. Ze werken vaak niet zonder drivers, werken vaak niet onder linux, zijn onhandig (weer een los kabeltje...) en bieden je uiteindelijk qua functionaliteit niet wat een echte seriele poort je biedt.
LPT poort ben ik dan weer met je eens, dat die wel redelijk verouderd begint te worden, al ken ik nog genoeg mensen met een LPT printer/scanner...

Verwijderd

Breepee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:08:
[...]

Da's dan gewoon copyright op hun eigen industrieel ontwerp.

Enneh, met die grijze doos bedoel ik een standaard PC-kast.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 17:48
als ie te koop komt voor €500 of minder. krijg je er dan ook windowsXP en een iLife equivalent bij?

vast niet...

• InZane
Breepee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:08:
[...]
Volgens mij weet je niet helemaal wat een monopolie is.

Als je het copyright hebt op een bepaald ontwerp/design hebt (wat apple neem ik aan heeft), heeft dat niks met monopolie te maken.
Ik vind dit gewoon jatwerk.

Jij vindt het dus ook wel kunnen als ik het ontwerp van bijv. tweakers.net zou jatten?

• Brent
InZane schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:33:
[...]

Volgens mij weet je niet helemaal wat een monopolie is.

Als je het copyright hebt op een bepaald ontwerp/design hebt (wat apple neem ik aan heeft), heeft dat niks met monopolie te maken.
Ik vind dit gewoon jatwerk.

Jij vindt het dus ook wel kunnen als ik het ontwerp van bijv. tweakers.net zou jatten?
Sommigen doen hier net alsof niemand anders een PC in koektrommel formaat mag prakken. Aan de ene kant vind iedereen het jatten van Apple en aan de andere kant lijkt hij er niet op en issie veel lelijker... Klinkt alsof de hoofdzaak is de exclusiviteit van de Mac Mini te behouden is.

• Brent
rac-on schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:07:
[...]

het wordt lichtelijk offtopic, maar m'n mobo heeft 2 seriele poorten en beide heb ik in gebruik. Daarnaast krijg ik binnenkort als het goed is de laptop van de baas, en daar was minimaal 1 compoort ook een vereiste. Waarom? vrij simpel, om de console aansluiting van bijv Cisco's te gebruiken, of van nagenoeg iedere fabrikant die VoIP gateways maakt, de debug poort die bijna alle routers nog hebben, enz enz enz.
De seriele poort wordt bij professionele apparatuur nog steeds veelvuldig gebruikt en ik zou echt niet zonder willen. usb naar serieel adapters zijn imho geen oplossing. Ze werken vaak niet zonder drivers, werken vaak niet onder linux, zijn onhandig (weer een los kabeltje...) en bieden je uiteindelijk qua functionaliteit niet wat een echte seriele poort je biedt.
LPT poort ben ik dan weer met je eens, dat die wel redelijk verouderd begint te worden, al ken ik nog genoeg mensen met een LPT printer/scanner...
Ik zeg toch, bijna niemand gebruikt die poorten?

• Rac-On
  • Niet online
Breepee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:54:
[...]

Ik zeg toch, bijna niemand gebruikt die poorten?
ik quote mezelf ff: "De seriele poort wordt bij professionele apparatuur nog steeds veelvuldig gebruikt" dat jij niet (met deze apparatuur) werkt, wil toch niet zeggen dat de rest van de wereld dat niet doet?

Overigens vind ik de pc in de topicstart wel wat er veel op de mac mini lijken. Los van of het wettelijk mag, vind ik het redelijk lame... Je kan ook een kleine pc bouwen zonder iemand anders design te jatten...

[ Voor 24% gewijzigd door Rac-On op 01-06-2005 11:58 ]

• InZane
rac-on schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:56:
Overigens vind ik de pc in de topicstart wel wat er veel op de mac mini lijken. Los van of het wettelijk mag, vind ik het redelijk lame... Je kan ook een kleine pc bouwen zonder iemand anders design te jatten...
Precies mijn punt.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik hoop dat ie traag is en veel lawaai maakt of dat het ding koelproblemen krijgt :P

* Bierkameel vind zn mini toch liever O+

Alle proemn in n drek

• Brent
rac-on schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:56:
[...]

ik quote mezelf ff: "De seriele poort wordt bij professionele apparatuur nog steeds veelvuldig gebruikt" dat jij niet (met deze apparatuur) werkt, wil toch niet zeggen dat de rest van de wereld dat niet doet?
Zoals je zelf als zegt, hoeveel mensen in de wereld hebben nu deze zeldzame professionele apparatuur thuis staan? Voor die omgevingen gebruik je meestal toch heel andere moederborden en daar kun je natuurlijk die poorten prima op laten. Voor de overige 99,9% van de Personal Computers zijn ze nu niet meer nodig. Er zijn ook nog zat professionele ISA kaarten in omloop zonder PCI/PCI-e tegenhangers, dat zit ook niet meer op de moederborden van vandaag.
Kijk, eindelijk iemand die terechte en juiste kritiek heeft.

Hoewel het me als consument geen bal kan schelen en ik het alleen maar goed vind.
MacWolf schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:24:
[...]

Wat kan ik zeggen? Ik ben Mac gebruiker en houdt van design. Gelukkig is de mini begin dit jaar op de markt gekomen, dat maakte de wens voor een Shuttle PC als webserver een stuk makkelijker (niet doen dus).
Als het goed is zie je je server niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Brent op 01-06-2005 12:26 ]

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Breepee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:56:
[...]
Dus jij laat je server keuze afhangen van een paar poortjes? Dat vind ik nog vreemder dan die overbodige poortjes erop.
[...]
Wat kan ik zeggen? Ik ben Mac gebruiker en houdt van design. Gelukkig is de mini begin dit jaar op de markt gekomen, dat maakte de wens voor een Shuttle PC als webserver een stuk makkelijker (niet doen dus).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• lowfi
  • Laatst online: 25-01 07:35
Mss is het alleen een concept. Laten zien dat ze het ook kunnen net zo goed als die ipod shuffle ripoff dat was.

Overigens zou ik het nooit kopen. Ten eerste wil ik osx en ten 2e zou ik het over me hart kunnen halen om een nep product in huis te hebben.

Verwijderd

Breepee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:53:

Sommigen doen hier net alsof niemand anders een PC in koektrommel formaat mag prakken. Aan de ene kant vind iedereen het jatten van Apple en aan de andere kant lijkt hij er niet op en issie veel lelijker... Klinkt alsof de hoofdzaak is de exclusiviteit van de Mac Mini te behouden is.
Apple besteedt veel geld aan R & D, en heeft altijd flink veel awards gewonnen voor de vormgeving van hun hardware en software. Bovendien worden al die ontwerpers (Jonathan Ives is een bekende) duur betaald. Wanneer dan een redelijk gerenommeerd bedrijf als AOpen gewoon rechtstreeks een ontwerp van Apple kopieert is dat jatwerk. En nog slecht jatwerk ook.

Iedereen mag een PC in een koekblik, vissekom, houtkachel of snelkookpan prakken, maar als je het commercieel gaat uitbrengen moet je wel wat origineels verzinnen.

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Apple gebruiker 1: "Wat zijn die PC's toch lelijke grijze dozen."
Apple gebruiker 2: "Ja, daar mogen ze echt wat aan doen."

* Aopen maakt een kleine PC in de vorm van een platte kubus. *

Apple gebruikers: "Dat lijkt op de Mac Mini!!!111one Dat mag niet! *huil* :'( "

Ik wil niet flamen hoor, maar er word hier lekker overdreven door sommigen. En als je een Apple computer koopt ipv een wintel alleen maar vanwege het design ben je ook niet lekker bij je hoofd.

[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 01-06-2005 12:37 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• lowfi
  • Laatst online: 25-01 07:35
Niet alleen maar heeft wel sterk meegspeeld. Osx was door slaggevend natuurlijk ;)

Verwijderd

Oxi schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:36:

Ik wil niet flamen hoor, maar er word hier lekker overdreven door sommigen. En als je een Apple computer koopt ipv een wintel alleen maar vanwege het design ben je ook niet lekker bij je hoofd.
Apple maakt computers met design, de pc wordt gezien als eye-catcher, je wilt toch ook mooie meubels in huis? dan ga je toch ook niet je dvd speler, stereo, lcd tv op grootmoeders antieke kast zetten, NEE, dan koop je een design kast (*van de ikea B) want na de lcd tv was het geld op :P)

wat ik wil zeggen is dat design een belangrijke keuze is, zeker als een pc in de woonkamer staat, en ook staat ie op zolder, het ook wil ook wat.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zo'n boxje lijkt me wel wat. Staat wel strak naast m'n iMac ipv die gare pc die nu op de grond staat...

ping 127.212.23.124

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Mooi zo, die mini is ook veels te duur voor die prijs.

De 2e hands prijs van een G4? 900 euro! belachlijk, ik vind dat het maar eens moet afgelopen zijn met die ontiegelijk hoge prijzen van Apple op hun systemen. Ik vind het ontwerp wel subliem, dus beter dat er een alternatief komt voor de mac-mini.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind dit juist wel slim van Aopen.
Voor mensen die de mini wel leuk vinden, maar niet over willen stappen naar een apple. En dat hij er een beetje op lijkt, tja, er zal vast wel over nagedacht zijn.

• Sayko
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Dankjewel!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03

themaxter

Bugged..

Wat je daar stelt is misschien een beetje erg zwart/wit. Van mij mogen de wintel fabrikanten ook best leuke kleine kastjes maken, dat juich ik zelfs toe. Waar ik mij hierin wel aan stoor is dat ze zelf niet enige creativiteit hebben getoond, maar gewoon een 1 op 1 kopie van het model hebben gebruikt.
Ik zou wel is willen zien dat een andere fabrikant dan Apple met een gewaagd maar strak design komt..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

STIMPPYYY schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:10:
Mooi zo, die mini is ook veels te duur voor die prijs.

De 2e hands prijs van een G4? 900 euro! belachlijk, ik vind dat het maar eens moet afgelopen zijn met die ontiegelijk hoge prijzen van Apple op hun systemen. Ik vind het ontwerp wel subliem, dus beter dat er een alternatief komt voor de mac-mini.
idd, een beetje mini kost je al gauw 800 tot 1000 euro.
Voor datzelfde geld kun je een hele flinke pc bouwen die kwa specs daar bovenuit komt.
En OS blijft natuurlijk iets waar je over kunt twisten.
Persoonlijk vind ik dat OSX wel leuk is, maar zal altijd windows boven OSXverkizen, maar er zijn zat mensen die weer precies andersom denken.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als ik nu de stylesheet zou kopieren van GoT naar mn eigen forumpje wat zouden jullie dan zeggen, mag wel of mag niet?
Het is wel lekker makkelijk want het bespaart mij veel designwerk.

Ik vind dit een trieste actie van Aopen...

Alle proemn in n drek

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 07:11

Apple gebruikers: "Dat lijkt op de Mac Mini!!!111one Dat mag niet! *huil* "

Je begrijpt wel het verschil tussen zelf een origineel idee hebben en het idee van een ander copiëren hoop ik? Er zijn genoeg stijlelementen die de modellen met elkaar gemeen hebben, het gaat wat verder dan dat het allebei 'platte kubussen' zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• dawuss
  • Laatst online: 21-01 13:54

dawuss

gadgeteer

Ondanks het mac-mini-achtige design van dit kastje, is het toch echt geen product van Apple.

Omdat het design dan ook meteen het enige is dat dit product met Apple te maken heeft, gaat dit topic bij deze dan ook richting CSL :)

Move Apple Talk => Complete Systemen & Laptops

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:11:
Ik vind dit juist wel slim van Aopen.
Voor mensen die de mini wel leuk vinden, maar niet over willen stappen naar een apple. En dat hij er een beetje op lijkt, tja, er zal vast wel over nagedacht zijn.
idd zoals al eerder hier gezegd, op de behoefte van de consument inspelen.

Verwijderd

de specs zeggen me niks...

Is deze mini PC van Aopen gelijk aan /of heeft het de mogelijkheden om:

minimaal 80 GB HD, 1 GB RAM, 1,8 Ghz te hebben? ( vertaald naar normale desktop protocollen)
liefst meer natuurlijk...

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:05:
de specs zeggen me niks...

Is deze mini PC van Aopen gelijk aan /of heeft het de mogelijkheden om:

minimaal 80 GB HD, 1 GB RAM, 1,8 Ghz te hebben? ( vertaald naar normale desktop protocollen)
liefst meer natuurlijk...
Lekkere kick :)

Mijn Specs

Pagina: 1