Toon posts:

.exe die monitor uitschakelt met behoud van tv-out?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat was even denken over die titel. Wat ik zoek is het volgende: ik wil met mijn Ati remote wonder met 1 druk op de knop mijn monitor kunnen uitschakelen (of althans: het beeld op zwart laten springen), op het moment dat ik een film zit te kijken op mijn tv via de tv-out (ati radeon 9200 se), 2 meter verderop. (ik weet, opstaan en handmatig uitzetten kan ook, maar ik heb die afstandbediening niet voor niets he :P )

Die AB kun je zo configureren dat knop A een keyboardcombinatie doorgeeft of knop B een .exe naar keuze uitvoert. Enig zoekwerk bracht mij eerst bij wizmo, en uiteindelijk bij wat ik dacht dat ik moest hebben: monoff, een klein proggie dat, wanneer uitgevoerd, je monitor op standby zet of eventueel de screensaver inschakelt.

Alles leuk en aardig, maar nu blijkt dat in beide gevallen het videobeeld naar mijn tv niet meer wordt doorgegeven (dit is wel het geval als ik handmatig mijn monitor uitzet, maar dat is logisch). Google levert mij niets meer op. Heeft iemand tips?

/edit: nu vind ik toch dit topic, iemand die geloof ik hetzelfde wil. Ik kan morgen ultramon proberen; als iemand iets anders weet, hoor ik het graag!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 00:09 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 21:29

M-ThijZ

Riding on Rails

Misschien kun je zelf wat in VB knutselen? Als is het maar een groot zwart rechthoek wat op je monitor wordt afgebeeld.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik had zoiets eerst ook. Ik had gewoon in vb een proggie gemaakt dat een form toont op voorgrond dat helemaal zwart is.

Denk niet dat je je monitor kan uitschakelen en niet je tv-out.

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
M-ThijZ schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:12:
Misschien kun je zelf wat in VB knutselen? Als is het maar een groot zwart rechthoek wat op je monitor wordt afgebeeld.
MeIsTwisted schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:16:
ik had zoiets eerst ook. Ik had gewoon in vb een proggie gemaakt dat een form toont op voorgrond dat helemaal zwart is.

Denk niet dat je je monitor kan uitschakelen en niet je tv-out.
Hmja, ik ben niet zo van de programmeerafdeling, al kan dit wellicht niet heel moeilijk zijn. En het is mogelijk, want ik heb het zo ingesteld dat wanneer een video wordt afgespeeld in een niet-gefocust venster, deze toch schermvullend op de tv wordt vertoond. Een compleet zwart vlak dat wordt opgestart zou dus kunnen werken, en de videoweergave op de tv ongemoeid laten.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55
Kan je niet een Scheme maken bij Display Properties -> Settings -> Advanced -> Displays en daar een hotkey aan toe wijzen?
Zo zou je denk ik moeten kunnen switchen?
en dan dus 2 Schemes maken, normaal gebruik en TV-Out only ofzo...

[ Voor 21% gewijzigd door Lizard op 01-06-2005 00:39 ]

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
ik draai mijn films met de oude windows media player 6.4 (mijn windows is verlept).
Als ik 1 min. een film aan het kijken bent springt de screensaver aan (windows xp saver dus gewoon zwart scherm met logotje).

Zo kan je het doen, maar misschien kun je ook een programmatje vinden dat via je afstandbediening de screensaver kan aanzetten.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Verwijderd

Topicstarter
Lizard schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:38:
Kan je niet een Scheme maken bij Display Properties -> Settings -> Advanced -> Displays en daar een hotkey aan toe wijzen?
Zo zou je denk ik moeten kunnen switchen?
en dan dus 2 Schemes maken, normaal gebruik en TV-Out only ofzo...
ik kan daar alleen kiezen uit 'standaard enkel beeldscherm' en 'schakelen tussen beeldschermen'. Ik wil echter liever standaard beide tegelijk, en een hotkey voor monitor uit.
bovendien vraagt hij altijd of ik de nieuwe instellingen wil behouden, ff kijken of ik dat kan uitschakelen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 00:51 ]

• Lizard
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:47:
[...]

ik kan daar alleen kiezen uit 'standaard enkel beeldscherm' en 'schakelen tussen beeldschermen'. Ik wil echter liever standaard beide tegelijk, en een hotkey voor monitor uit.
En als je daarin een naam invoert kan je je eigen scheme ook opslaan dus zou je het moeten kunnen customizen.

Verwijderd

Topicstarter
Lizard schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:50:
[...]

En als je daarin een naam invoert kan je je eigen scheme ook opslaan dus zou je het moeten kunnen customizen.
nee, volgens mij niet. sowieso lukt het me ook niet om te zorgen dat hij niet vraagt of ik de instellingen wil bewaren.
en ik heb iets gevonden dat zou moeten doen wat ik zoek, alleen het werkt niet! er missen een aantal bestanden, zegt de melding. zucht...

• Lizard
Net ff getest en ik kan het wel?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.glade/schemes.JPG

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik lig vaker in bed, en dan geeft mijn scherm echt teveel licht af, zodat ik gewoon niet kan slapen. Dan moet ik weer opstaan om mijn monitor uit te zetten. Echter gewoon een zwart beeld zou niet werken bij mij, aangezien de monitor dan nog steeds licht afgeeft.

Windows kan zelf toch ook bepalen wanneer de monitor op standbye gaat? dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om dat met behulp van een zelfgebrouwen progje te doen?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:58:
[...]

nee, volgens mij niet. sowieso lukt het me ook niet om te zorgen dat hij niet vraagt of ik de instellingen wil bewaren.
en ik heb iets gevonden dat zou moeten doen wat ik zoek, alleen het werkt niet! er missen een aantal bestanden, zegt de melding. zucht...
http://www.kriteon.net/~robert/got/Black.exe
ctrl+shift+~ werkt hier hoor? :)

Nogmaals ctrl+shift+~ om hem te beeindigen, of 5 seconden lang de muis ingedrukt houden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 01-06-2005 02:28 ]

Verwijderd

Ik heb MonSD. Probeer die eens.

Verwijderd

Topicstarter
TranceSetter schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:31:
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik lig vaker in bed, en dan geeft mijn scherm echt teveel licht af, zodat ik gewoon niet kan slapen. Dan moet ik weer opstaan om mijn monitor uit te zetten. Echter gewoon een zwart beeld zou niet werken bij mij, aangezien de monitor dan nog steeds licht afgeeft.

Windows kan zelf toch ook bepalen wanneer de monitor op standbye gaat? dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om dat met behulp van een zelfgebrouwen progje te doen?
Als je hem alleen uit wil zetten kan dat prima met monoff, als je tenminste een afstandsbediening hebt die dit programma kan uitvoeren.
Oh ja, je hebt gelijk! Uhm, dan gaat het er alleen nog maar om: hoe zorg ik dat ik niet word gevraagd of ik de gewijzigde instellingen wil behouden?
r0b schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 02:26:
[...]

http://www.kriteon.net/~robert/got/Black.exe
ctrl+shift+~ werkt hier hoor? :)

Nogmaals ctrl+shift+~ om hem te beeindigen, of 5 seconden lang de muis ingedrukt houden. :)
Werkt, maar ook tv-out gaat dan op zwart, helaas :)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

komt omdat die heel groot zwart vlak toont. zet je tv-out eens links van je scherm ipv rechts bij bureaubladinstellingen

zelf een proggie maken dat zwart vlak toont is niet zo moeilijk overigens

Multimonitor is relax :P

Pagina: 1