[XP] Windows crasht na wisselen user

Pagina: 1
Acties:

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:22
Hoi
Ik heb een erg irritant probleem met mijn computer.
Als er iemand op de computer is geweest en hij blijft aangemeld bij windows. En als dan een andere account aanmeld bij windows dan loopt heel de computer vast.
Als er nog niemand aangemeld is in windows is er niks aan de hand. Maar als er al iemand is aangemeld en je probeert het ook loopt ie gelijk helemaal vast.

Het is erg irritant en de reset knop slijt zo wel erg hard ;)

Hoop dat jullie iets weten

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Geef eens wat meer informatie, wat voor windows draai je?
Als ik gok, dan zit je op WinXP.
Dan is de vraag, logt de vorige user echt af of doe je de optie "andere user".
Als je "andere user" doet, dan blijft alle programma's actief die onder dat acount nog niet zijn afgesloten, denk bijvoorbeeld aan virusscanner, anti-spyware, etc etc.

Dit kan je oplossen door in je config. scherm -> user acount -> startpagina -> manier van inlogen en daar staat dan iets van "user moet eerst afloggen om andere user aan te melden" dat dus even aanvinken.
--( het kan misschien iets afwijken, zit momenteel niet op een winXP machine :P )--

.

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:22
Zit op winXp

De andere user moet echt afmelden. Dus dat alle programma;s worden afgesloten. Als je gewoon andere user doet dan loopt ie bij de volgende weer vast.

Dus ff duidelijk

Echt afmelden ----> loopt niet vast
alleen user wisselen (dus wintoets+L) ----> vastlopen

Vind het echt super irritant en ik snap er eigenlijk ook nix van :|

• Optix
Wintoets + L is niet afmelden, maar je pc locken.
Dus wat bedoel je nou?
Loopt je pc vast als je je pc unlockt? (dat wintoets+L gebeuren) of loopt ie vast als je aflogt via start en dan afmelden? :?

.

Verwijderd

Nee hoor, als je fast user switching aan hebt staan, is wintoets + L wel degelijk het switchen van users.
Aan TS: geef eens een betere bescrhijving van `vastlopen'. Op welk moment gebeurt dit? Gebeurt het terwijl de eerste user nog gewoon ingelogd is of daarna? Probeer eens met msconfig alles wat tijdens het opstarten geladen wordt uit te zetten en test dan nog eens. Best kans dat er iets geladen wordt wat ervoor zorgt dat je niet goed van user kunt wisselen.
Ik mis eigenlijk wel een beetje wat je zoal zelf al geprobeerd hebt, zoals je weet stellen we dat hier op prijs :)

• Optix
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:24:
Nee hoor, als je fast user switching aan hebt staan, is wintoets + L wel degelijk het switchen van users.
Aan TS: geef eens een betere bescrhijving van `vastlopen'. Op welk moment gebeurt dit? Gebeurt het terwijl de eerste user nog gewoon ingelogd is of daarna?
TS is hier duidelijk genoeg over:
Als er iemand op de computer is geweest en hij blijft aangemeld bij windows. En als dan een andere account aanmeld bij windows dan loopt heel de computer vast.
Maar nu aan TS: wat voor pc heb je? het zou kunnen zijn dat je pc niet 2 users tegelijk kan verwerken.
Als je nou eerst alle processen van de eerste user afsluit en dan op een andere acount inlogd. loopt ie dan alsnog vast?

((Het is btw wel handig om ons te overvloeden met info over je situatie. Het helpt ons sneller je probleem op te lossen. Te veel info is nog altijd beter dan te weinig ;) ))

.

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-03 21:35
Same problem here met WinXP
De PC bevriest als je de 2e gebruiker aanmeld.
Staat niets bijzonders op de PC, behalve een belastingdienst programmaatje en nog wat crap.

• Optix
Nou als er niet zoveel op staat kan je zo goed ff snel formateren. :P :)

.

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-03 21:35
NightFade schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:32:
Nou als er niet zoveel op staat kan je zo goed ff snel formateren. :P :)
Dit is geen oplossing, maar een noodgreep.
Ik heb in ieder geval iets gevonden. Het lijkt alsof de pc vastloopt, maar het is alleen de muis die niets doet. Ctrl+alt+delete werkt wel, en moet je het volgende proces beeindigen: msnmcgrs
Volgens mij is het malware o.i.d.

• Optix
Waarom denk je dat het geen malware is? Google denkt daar heel anders over :P

This is a malware, or unsafe, program.

This file has been identified as malware (Spyware, Virus, Trojan, Worm, etc). You should immediately run a spyware removal program and a antivirus scanner. If that does not help, feel free to ask us for assistance in the forums.
http://www.bleepingcomput...s/msnmcgrs.exe-10209.html

Ik denk dat even wat spyware/virus scans doorlopen wel verstandig is ;)

// EDIT: sorry ik lees weer als een blinde :P , je zie dat je wel denkt dat het malware is |:( stom stom, sorry. Maar dan iig heb je confirmation :9

[ Voor 19% gewijzigd door Optix op 06-06-2005 12:25 ]

.

Pagina: 1