Toon posts:

Toepassingsfout - wkssvc32.exe spy/malware? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een zeer vreemde toepassingsfout die de volgende foutmelding bevat:

"wkssvc 32.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0x004129f4 verwijst naar geheugen op 0x00000010. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt."

Als ik het rapport verzend kan ik nix terugzien zeer vreemd 8)7

Het probleem (irritante foutmelding) doet zich voor bij het opstarten... daarnaast heb ik enig idee dat mijn geheugen ook wat trager is dan voorheen.

Heb hem onder software geplaatst omdat het om een toepassingsfout gaat software is toch toepassing... (correct me if im wrong)

Mijn specs zijn:

Amd 64 3500+
MSI K8 Neo platium 2
Geforce 6600gt
Voeding: 350 watt Coolermaster
Geheugen: 2 x reepjes van 512 mb corsair twin matched pair
2 x raptor WD schijven van 36 gb in raid 0 (striping iig)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kom er niet uit weet niet waar ik moet beginnen. Maar als jullie me kunnen helpen ben ik blij _/-\o_

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

[rml][ GenCTurK] sirh0t rootkit[/rml] < kijk eens of hier een oplossing bij zit voor je..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt inderdaad spyware; ik verplaats je topic even :) Kun je in het vervolg zelf misschien even de filenaam in Google plakken? Dan hoeven wij dat niet te doen :)

Toepassingsfout > Toepassingsfout - wkssvc32.exe spy/malware? *
SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

dit is van het mij al te bekende msn virus.. krijgt een link en als je net als ik stom genoeg bent om er op te klikken open je ene .pif bestand wat vervolgens je pc infecteerd. het sloot m'n McAfee af en kon hem ook niet meer openen, verder werden alle bestanden en mappen met 'system' in de naam verborgen, ik kan ze niet meer openen of bekijken.

here's the deal: http://forums.breekpunt.n...topic.asp?TOPIC_ID=21158&

voor mij hielp dit echter niet en ik zit nu nog steeds te kloten en hoop op hulp!! (zit al vanaf 21.00, tis nu 3.45) HEELP! please :)

Verwijderd

Vriend van mij had dit MSN-virus ook, we hebben het zo opgelost (mbv deze post van Al-Sadkhali): gebruik HijackThis in de veilige modus om ALLES met wkssvc32.exe te deleten (waarschijnlijk 3 items bij 04, maar kan verschillen)

Start de PC vervolgens op met een BartPE-cd (er is een gratis programma om zo'n cd te maken), start het File-management-programma.
Wis nu C:\system.exe, C:\system.ini (laat C:\WINDOWS\system.ini staan!), C:\system.sys en C:\windows\system32\wkssvc32.exe.
Wis vervolgens alles in de map C:\windows\prefetch (stond bij hem ook nog iets van het virus in)
Gebruik Find files om te zoeken naar wkssvc32.exe en wis alle items.

suc6!

edit: vervolgens zie je, zoals Al-Sadkhali ergens ook al zegt, opeens een niet-werkende service (deze werd eerst verborgen). Naam van de service is ongeveer "Turkspy for rootkit". Kun je waarschijnlijk met HijackThis wel verwijderen, nog niet geprobeerd. Is denk ook niet persé nodig, omdat-ie tog niet werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 07:31 ]

Verwijderd

Het probleem is nu dat ik geen BartPE-cd kan maken omdat dat programma daarvoor betanden uit de map system32 moet hebben (een map die 'hidden from API' is)
Ik ben nu Knoppix aan het downloaden een bootbare linux cd, wie weet kom ik daar verder mee..

iemand anders nog ideeien?

Verwijderd

Knoppix kan toch niet schrijven naar NTFS-schijven? Probeer anders op andere pc een BartPE-cd te maken?

Of zet de harde schijf tijdelijk in andere pc

Verwijderd

dat van knoppix wist ik niet.. :( (net klaar met downlaoden :P)
iig, dan koppel ik hem aan de pc beneden, bedankt!

edit: gelukt, hijs weer schoon dankzij mcafee vanaf andere pc

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 12:59 ]

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
-lama-

[ Voor 96% gewijzigd door pingkiller op 02-06-2005 14:09 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Pagina: 1