Toon posts:

hdd en 3 cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 Sony CRX-100E brander, en Hitachi GD-5000 dvd, AOpen 52 speed UDMA/33 cd-rom en een Maxtor 20,4 gieg UDMA/66...

Nu zit de hdd en de dvd op de primary en de brander en cd-rom op de secondary... Alleen nu is mijn hdd retelangzaam geworden sinds ik die primary slave gebruik voor mijn dvd...

In welke volgorde kan ik alles nu op mijn mobo, een Asus p3v4x aansluiten, voor optimale snelheid?? En welke CD moet ik op mijn Live! Value aansluiten??

Thx,

spartacus

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 18:08
In weze is de volgorde die je hebt goed, maar waar je ook naar moet kijken is hoe de kabel van je primary controller zit aangesloten, het uiteinde is de master, en de assnluiting halverwege is de slave, als het andersom zit kan het best wel traag worden (heb ik uit ervaring gemerkt).

Verwijderd

Topicstarter
werkt het dan wel als het andersom zit?? Als het uiteinde master is en daar staat de dvd op dan moet de computer toch niet op kunne starten??

het is dus geen probleem dat een dvd die geen udma ondersteund op dezelfde controller zit als de hdd??

Verwijderd

Topicstarter
is het niet zo dat automatisch de snelheid aangenomen wordt van het langzaamstsse device op de flatcable??

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

exact, de hd past zich aan aan de dvd drive.
Wat je beter kunt doen is de cdromspeler eruit knikkeren, je hebt toch een dvd die toch ook cd's aankan?? Anders moet je een extra idekaartje in je systeem knikkeren en dan kun je ze alle 4 op een apparte poort zetten. Dat ben ik nog steeds van plan, maar ik heb nog niet zoveel haast met m'n 3 apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CD speler heb ik nodig om cd's te kopieren... Mijn DVD kan daarvoor niet snel genoeg lezen :(

Is het een optie om mijn UDMA/33 CD-ROM primary slave te zetten?? Wordt mijn HDD daar sneller van?

ALs dat niet zo is, wat voor ide kaart moet ik dan kopen?

Verwijderd

je kan misschien ook die cd-drive erin laten zitten zonder aangesloten te zijn, en dan als je cd's wil kopieren ff je IDE kabel erin prikken. Tenminste, als je een mooie bigtower hebt waar je makkelijk bij kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Yups, heb zo'n mooie AOpen HQ-08 :-)
Denk dat ik maar ff zo'n promise UDMA/66 bestel... Gelijk van al dat gezeur af....

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

ehm een idekaart kost zo'n 100,- en dan kun je 8 apparaten eraan hangen. altijd handig. Ik zie dat je een maxtor hebt. Dan is de hotrod af te raden. Die combinatie heb ik slechte ervaringen mee. De promise zou het prima moeten doen. Is alleen wat duurder, ik ben rond aan het kijken of ik dat ding tweedehands kan krijgen :( 150,- of zoiets vind ik wat veel.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteravond zo'n promise kaartje besteld... 125,- + verzendkosten is wel te doen.... Nou kan ik binnenkort gelijk makkelijk nog een paar hdd;'s erbij kopen... :7

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

ja fun en dan binnekort weer zo'n vraag zeker.

tja dat zal dan wel een luxe-probleem heten

Verwijderd

Das een idee, waarom sloot je trouwens niet je HDD primary master en CD-Rom primary slave waarna je de Burner op secondary master zette en de DVD slave?

Verwijderd

Ik heb nu ook zo'n promise Ultra66 kaartje erin zitten (89 piek geloof ik bij mycom).

Omgesoldeerd naar de Promise Fasttrak66 :) en nu is ie dus een mooie RAID controller geworden (kost anders 355 piek, hehehe), met mijn twee IBM hd's gemapped als 1 grote snelle hd!

Er kunnen 4 HD's aan, en dan heb ik dus nog de controllers op het mobo voor andere vier hd's of cd's. Tijd voor een grotere kast...

Verwijderd

Topicstarter
Bunny, heb ik er wat aan, met mijn Maxor bedoel ik, als ik mijn kaartje omsoldeer??

Of moety je daar speciale hardware voor hebben??

Verwijderd

Voor voordelige aankopen weten jullie dat er eenComputerbeurs zit aan te komen, 19/20/21 Mei in de Jaarbeurs te Utrecht. ;)
Pagina: 1