Toon posts:

mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik maak sinds twee dagen gebruik van een e-mail server. dat wil zeggen ik heb op mijn computer een programma geinstalleerd. namelijk Internet anyware mailserver. Dit programma geeft mij de mogelijkheid mail te ontvangen op adres: gerben@janssen.mine.nu janssen.mine.nu is de naam die mijn computer heeft gekregen via de gratis dynamische ip service dyndns.org.

Op dit mail adres kan ik wel mail ontvangen, maar versturen lukt niet. De ontvangen mail komt netjes in mijn postvakje en komt binnen via outlook express.
Het versturen lijkt via outlook express ook goed te gaan, maar dat is niet waar. de mail wordt wel naar mijn mail server programma verstuurd, maar hij wordt niet doorgestuurd. Alle uitgaande mail blijft in de mailserver staan onder het kopje system.

Mijn vraag is nu, weet iemand hoe ik ervoor moet zorgen dat de mail toch naar internet gaat. of kent iemand toevallig dit programma:
internet anyware mail server?.
of zou het aan casema liggen.

Alvast hartelijk dank

Gerben
gwjans@yahoo.com
of gerben@janssen.mine.nu

Verwijderd

Hmmm,

Misschien moet je gewoon de SMTP server van je provider gebruiken? Dan zou 't toch moeten lukken?

Je POP server wordt dan je eigen server. De SMTP server is die van je provider.

Rob

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat zou niet nodig moeten zijn... ik draai ook een SMTP server, die gebruik ik voor zowel ontvangen als versturen van mail.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Je moet op je mailserver aangeven dat je mail, die niet bedoeld is voor jou domain, doorsturen naar de smtp server van je profider. dan gaat het wel goed. Misschien vereist jou profider dat je inlogd op de smtp server.

Bolke

http://www.hroling.nl

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 12 januari 2001 01:10 schreef Jotti het volgende:
Dat zou niet nodig moeten zijn... ik draai ook een SMTP server, die gebruik ik voor zowel ontvangen als versturen van mail.
SMTP om mail te ontvanagen? :?:?
Volgens mij was het nog altijd SMTP om mail te versturen en POP/IMAP op mail te ontvangen?

Toch?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

SMTP is ook voor verkeer tussen mailservers.

Mail gaat met smtp -> mailserver -> mailserver.

POP en IMAP zijn voor werkstations enzo om ontvangen / opgeslagen mail van mailserver af te trekken...

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Jelmervos:

Ik weet niet hoe bekend jij bent met UNIX, maar mijn mailclient leest de mail rechtstreeks uit de mailspool, die daar door de ontvangende SMTP server (die op mijn bak dus) is ingezet. Zodoende heb ik hier lokaal geen POP server/client nodig. Hoe denk je dat die POP server van jouw provider, waar jij je mail ophaalt, aan jouw mail komt? Dat ontvangen ze met SMTP. Die functie van een SMTP server die jij bedoelt (mail versturen) is eigenlijk gewoon 'relaying', want die mail is niet voor die machine waarop de SMTP server staat bedoeld, maar voor een andere machine. Hier werkt de SMTP server als 'doorgeefluik' naar de SMTP server van de ontvanger, waar iemand anders met een POP client zijn mail vanaf kan trekken.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

he.. je crosspost...
Pagina: 1