[Canon Pixma 4000] Photo Paper Plus vs PRO

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb bij mijn printer 2 soorten papier: Photo Paper Pro en Photo Paper Plus Glossy.

De Pro is net effe glanzender e.d.

Maar nu de vraag, ik kan in het photoprint programma kiezen tussen deze 2 soorten papier bij het afdrukken, maar ik heb eigenlijk geen idee wat precies het verschil is bij het printen.

Stel, ik heb Plus Glossy papier en ik vertel het programma dat er Pro papier in zit, gaat hij dan zorgvuldiger te werk waardoor het resultaat beter is, of werkt dit averechts?

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
Fairy schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:27:
Stel, ik heb Plus Glossy papier en ik vertel het programma dat er Pro papier in zit, gaat hij dan zorgvuldiger te werk waardoor het resultaat beter is, of werkt dit averechts?
Maakt niet veel uit, al1 de print word beter met behulp van het papier...

En als je een iets betere print dan normaal wilt, kun je de afdrukkwaliteit even opschroeven :+

[ Voor 13% gewijzigd door Martinique op 01-06-2005 11:57 ]

• Fairy
  • Niet online
Martinique schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:56:
[...]

Maakt niet veel uit, al1 de print word beter met behulp van het papier...

En als je een iets betere print dan normaal wilt, kun je de afdrukkwaliteit even opschroeven :+
Afdrukkwaliteit staat op best enzo. Vraag me alleen af wat het effect is van de instelling...

• Fairy
  • Niet online
Iemand een idee :?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Heeft het niet te maken met de snelheid. Ik kan me ook voorstellen dat de druppels anders van grootte zijn bijv. maar zeker weten doe ik het niet.

www.casarodriguillo.com

• Fairy
  • Niet online
tomleeuw schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:31:
Heeft het niet te maken met de snelheid. Ik kan me ook voorstellen dat de druppels anders van grootte zijn bijv. maar zeker weten doe ik het niet.
Geen idee, maar al doet mijn printer een half uur over een velletje dat maakt me niet uit, zolang het resultaat maar goed is.

Mijn 16x dvd en 48x cd fikker laat ik toch altijd maar op 4x dvd en 8x cd fikken, heb daar toch een beter gevoel bij :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 02-06-2005 23:00 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Je krijgt het beste resultaat als je de printer vertelt welk papier je erdoor jaagt, de driver past zich hier op aan.

www.casarodriguillo.com

• Fairy
  • Niet online
tomleeuw schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:57:
Je krijgt het beste resultaat als je de printer vertelt welk papier je erdoor jaagt, de driver past zich hier op aan.
De printer kan ook minder kwaliteit gaan printen omdat er ander papier in zit, en dit dus verbeteren als je het aanpast.

Als ik er fotopapier in stop en zeg dat er high resolution papier in zit ziet het er ook niet uit dus.
Pagina: 1