In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Hoezo niet? Als je Imap gebruikt, en een SMTP server om te verzenden zal je dit toch wel aan kunnen passen aan het normale e-mail adres wat bij dat Imap account hoort? Iig dat was op de pda's die ik me handen heb gekregen nog wel zo.diehard889 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:50:
jah dat wel maar niet het zakelijke adres wat me baas nu gebruikt.
Daar is nou net een Blackberry toch voor bedoeld, of begrijp ik je vraagstelling niet? Voor internet: via GPRS en de aanwezige browser op die BB een connectie maken naar i'net.diehard889 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:04:
had die pda ook internet voor onderweg?
Voor mail: via GPRS een (IMAP of POP) connectie maken naar een mailserver van jouw domein, en op die manier de mail binnenhalen van het 'zakelijke adres'. Je bent in principe nooit meer afwezig: die Blackberry haalt altijd de mail op. Maw: het is gewoon een mailclient in broekzakformaat...
Tevens, op de nu ingestelde manier kan je baas niet op een behoorlijke manier reageren op mails met z'n BB, want hij reageert, als ik je verhaal goed begrijp, dus met een ander account...?
Dan hebben jullie nu waarschijnlijk een abonnement via een provider, die z'n eigen mailbox ingesteld heeft, en hebben jullie geen interne Blackberry server? Dan is het misschien eens handig eens met die provider te praten, wellicht is dat nog op te vangen op de een of andere manier.
Verder: als je automatisch wil dat out-of-office aangezet wordt, dan zal je moeten gaan pielen met scripting (zie bv http://www.cdolive.com/outofofficecalendar.htm voor een Exchange 5.5 variant), en je baas zal, op basis van dit script, elke keer dat-ie z'n Blackberry wil gebruiken is, een 'afspraak' in z'n agenda moeten hebben dat-ie afwezig is.
mijn baas kan wel reageeren op de mail, dit is in te stellen welk afzender adres wordt weer gegeven en dat is dus weer het zakelijke adrs. wij hebben geen BB server (vanwege prijs). ik zal ook eens kijken naar het script. bedankt alvast.Bean schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:47:
[...]
Daar is nou net een Blackberry toch voor bedoeld, of begrijp ik je vraagstelling niet? Voor internet: via GPRS en de aanwezige browser op die BB een connectie maken naar i'net.
Voor mail: via GPRS een (IMAP of POP) connectie maken naar een mailserver van jouw domein, en op die manier de mail binnenhalen van het 'zakelijke adres'. Je bent in principe nooit meer afwezig: die Blackberry haalt altijd de mail op. Maw: het is gewoon een mailclient in broekzakformaat...
Tevens, op de nu ingestelde manier kan je baas niet op een behoorlijke manier reageren op mails met z'n BB, want hij reageert, als ik je verhaal goed begrijp, dus met een ander account...?
Dan hebben jullie nu waarschijnlijk een abonnement via een provider, die z'n eigen mailbox ingesteld heeft, en hebben jullie geen interne Blackberry server? Dan is het misschien eens handig eens met die provider te praten, wellicht is dat nog op te vangen op de een of andere manier.
Verder: als je automatisch wil dat out-of-office aangezet wordt, dan zal je moeten gaan pielen met scripting (zie bv http://www.cdolive.com/outofofficecalendar.htm voor een Exchange 5.5 variant), en je baas zal, op basis van dit script, elke keer dat-ie z'n Blackberry wil gebruiken is, een 'afspraak' in z'n agenda moeten hebben dat-ie afwezig is.
Ja dat had ie, Ipaq 6340 als je het wil wetendiehard889 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:04:
had die pda ook internet voor onderweg?
[ Voor 4% gewijzigd door 0fbe op 01-06-2005 16:39 ]
jah het is echt zo, als ik naar mail setup ga dan kom ik bij een internet pagina uit waarik kan inloggen op webmail van BB of een nieuw account aanmaken.ik vind het zelf ook nog al raar maar toch. ben nog steeds aant zoeken naar een automatiche afwezigheids assisstent misschien icm Kixscript of zo.timcooijmans schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:38:
[...]
Ja dat had ie, Ipaq 6340 als je het wil wetenEn het lijkt me sterk dat KPN de BB zo erg z'n BB limiteerd dat je er geen IMAP mee kan ophalen
Verwijderd
Het is een enigszins prijzige oplossing, maar het werkt ge-wel-dig...
In combinatie met je exchange server kun je alle email ,contacts, tasks, calendar items, etc. wireless synchroniseren (vanaf BB versie 4)
ik weet dat het idd prijsig is daarom wilde we het ok met e afwezigheids assistent proberenVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:56:
Is de BB Enterprise oplossing misschien een optie?
Het is een enigszins prijzige oplossing, maar het werkt ge-wel-dig...
In combinatie met je exchange server kun je alle email ,contacts, tasks, calendar items, etc. wireless synchroniseren (vanaf BB versie 4)
me baas wil ook niet aan zon enterprise server.
Tsjah het een of het ander. Ik snap verder niet waarom hij niet gewoon een PDA met GSM/GPRS modem heeft gekocht misschien kan je me dat uitleggen?diehard889 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:58:
[...]
ik weet dat het idd prijsig is daarom wilde we het ok met e afwezigheids assistent proberen
me baas wil ook niet aan zon enterprise server.
Op deze manier krig je alleen mail als hij NIET aan de PC hangt.
Move PNS > NT
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
En wat is er tegen als alle mail op 2 accounts staan (de BB en de PC) dan zou je exchange kunnen instellen om allemail te forwarden maar ook in de inbox te laten staan ofzoKoffie schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:33:
Wat nou als je de local BB software zou instelt dat hij GEEN mail verstuurd naar die BB als hij aan de PC hangt ?
Op deze manier krig je alleen mail als hij NIET aan de PC hangt.
Move PNS > NT
Hiernaar was ik al aant het kijken met vb(s) ofzo.of icm met kixscript op de ad server.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:42:
of iets van een programma schrijven die de afwezigheidsassistent automatisch inschakeld als de pc niet gebruikt word en of voordat de pc uitgeschakeld word.
dat wil ook wel(zo heb ik het nu voor elkaar,maar baas wil het toch anders) maar er moet een soort aan en uit knop op zitten anders is het ding zo vol omdat die webclient maar 10Mb heeft.timcooijmans schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:54:
[...]
En wat is er tegen als alle mail op 2 accounts staan (de BB en de PC) dan zou je exchange kunnen instellen om allemail te forwarden maar ook in de inbox te laten staan ofzo
Hmm volgens mij heb je die 10Mb ook zo vol, wat een $*%$( ding zeg. Kan je in de BB ook niet iets zetten dat hij na een X aantal dagen de mails die ouders zjin verwijderd?diehard889 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:02:
[...]
Hiernaar was ik al aant het kijken met vb(s) ofzo.of icm met kixscript op de ad server.
[...]
dat wil ook wel(zo heb ik het nu voor elkaar,maar baas wil het toch anders) maar er moet een soort aan en uit knop op zitten anders is het ding zo vol omdat die webclient maar 10Mb heeft.
Verwijderd
Als je dan aan 10 mb weet te komen ben je mijn held :d
Abort, Retry, Quake ???
Wat is het probleem dan? Dat de baas ook de mail binnenkrijgt als hij het niet wil?diehard889 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:54:
jah dat is er ook al die staat al op 1 dag(auto-aging)
Outlook WebAcces (als je die bedoelt) werkt met frame's iig een PDA ondersteunt dat niet, je hebt wel OMA (Outlook Mobile Acces) dat werkt dus met IMAPaZuL2001 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:45:
En het gebruik van OWA is geen optie ?
[ Voor 31% gewijzigd door 0fbe op 02-06-2005 15:18 ]
OMA wou ik ook gebruiken maar me baas vond die te traag, dus moest er een andere oplossing komen, het is wel gelukt zo ik heb nl een contact persoon aangemaakt in de AD met het blackberry mail adress. en het contactpersoon gekoppeld aan de user. me baas heeft er nu ook vrede mee.timcooijmans schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:17:
[...]
Wat is het probleem dan? Dat de baas ook de mail binnenkrijgt als hij het niet wil?
[...]
Outlook WebAcces (als je die bedoelt) werkt met frame's iig een PDA ondersteunt dat niet, je hebt wel OMA (Outlook Mobile Acces) dat werkt dus met IMAP
*opgelost*
bedankt voor alle repley's!
Maar je baas komt er nog wel eens achter dat het zo niet helemaal optimaal is lijkt mij.
(zijn verzonden mailtjes staan nu niet meer allemaal op de Exchange server gok ik zo.)
* aZuL2001 mompelt iets over data die slechts op één plek mag bestaan
[ Voor 31% gewijzigd door aZuL2001 op 02-06-2005 16:21 ]
Abort, Retry, Quake ???