Toon posts:

3d Kaart upgrade. Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Op het moment zit in mn computer een:
p4r800-vm mobo (apg 3.0 1,5v slot) http://usa.asus.com/products/mb/socket478/p4r800-vm/overview.htm
met een onboard ati 9100 igp
Cpu is 2,3 gig celeron (nieuwe versie) en er zit 1 gig werkgeheugen in.

Zoals je kunt zien is de grafische kaart op dit moment de bottleneck. Veel mensen zeggen dat ik gewoon een heel nieuw systeem moet gaan aanschaffen, maar dat vind ik te veel kosten. Ik probeer gewoon het beste te maken van mn huidige systeem.
Ik speel vooral online spellen zoals CCS en in de toekomst wil ik Age of empire 3(maakt gebruik van 3.0 shaders) een btje mooi kunnen spelen.

Mn vraag aan jullie is: welke 3d kaart kan ik nu het best kopen, om mijn systeem optimaal te benutten.

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 07:46
De duurste AGP kaart :Y)

Maw. Wat zijn je voorkeuren? Budget? Welke heb jezelf al gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door AttiX op 31-05-2005 19:49 ]

Verwijderd

Wat wil je er aan uitgeven, En heb je zelf al modellen voor ogen?
Ik kan je wel vertellen dat je in de knoop gaat komen met je cpu,.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

tov van een 9100 IGP zal je er wel enorm op vooruitgaan, maar de cpu zal zeker een bottleneck
vormen, je kan ook hier kijken:

http://graphics.tomshardw...041004/vga_charts-05.html

Verwijderd

Topicstarter
ja idd, mn nieuwe 3dkaart moet zo ongeveer in evenwicht met mn cpu zijn. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Ik zat te denken aan een xfx 6600gt.

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

6XXX serie ondersteunt SM 3.0 voor de performance die je wil moet je eens naar benchmarks kijken. :)

Ik heb zelf een 6800GT en ik ben erg tevreden, maar die kaart is een beetje overkill voor je cpu een 6800/6600GT past er mooi bij imo.

[ Voor 42% gewijzigd door Koekje op 31-05-2005 20:00 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm...

Ik ga mee met wat de anderen zeggen, je celeron zal niet zeer voordelig zijn kwa wat je kan bereiken, dus moet je een kaart hebben die daar bij hoort, een 6600GT is een leuke budget kaart die krachtig genoeg is voor vele van vandaag bestaande games.

Ati fans zullen wel weer zeggen van "waarom neem je geen 9800 Pro"... tja.. wat zal ik zeggen. Ik vind Ati mooie kaarten hebben maar een 9800 Pro is niet echt meer een aanrader!

There is no place like ::1

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
6600GT is zeker een goede koop op dit moment, alleen is je cpu idd wel een grote bottleneck

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor jullie posts! :D, het wordt dus denk ik een xfx 6600gt. Weet iemand of die binnenkort in prijs zal dalen, bijv door de opkomst van de gf 7?? (6600gt kost nu rond de 200 eruo)

Edit: oh ja, hoe zit het eigenlijk met het lawaai van de koelers van 6600gt kaarten?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 20:33 ]

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:15:
Edit: oh ja, hoe zit het eigenlijk met het lawaai van de koelers van 6600gt kaarten?
Je kan altijd de koeler vervangen en lawaai is subjectief. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Koekje op 31-05-2005 20:58 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• PilatuS
  • Niet online
een vf700 is een perfecte koeler voor die 6600GT, lekker stil en niet al te duur, is het zeker waard om aan te schaffen

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom geen 6800LE? Iets langzamer dan de 6600GT volgens mij maar, als je ooit een andere cpu koopt, veel makkelijker over te klokken en dan dus sneller dan de 6600GT. Qua prijs verschilt het weinig! De VF700 lijkt me een goede keus voor een koeler (ga ik zelf binnenkort ook halen ;) )

• PilatuS
  • Niet online
KappuhH schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:08:
Waarom geen 6800LE? Iets langzamer dan de 6600GT volgens mij maar, als je ooit een andere cpu koopt, veel makkelijker over te klokken en dan dus sneller dan de 6600GT. Qua prijs verschilt het weinig! De VF700 lijkt me een goede keus voor een koeler (ga ik zelf binnenkort ook halen ;) )
zit idd wat in maar de 6800LE moet je wel mazzel mee hebben, als de pipelines brak zijn zit je met een duurdere en langzamere kaart, maarja doen ze het wel blaas je die 6600GT er wel uit

ben zelf een gelukkige 6800LE gebruiker hoor, tis ook echt een prima kaart

TS lees anders eens het LE topic door want misschien is het idd wel een betere koop dan de 6600GT, maar kiezen tussen deze 2 kaarten is erg moeilijk vind ik

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:22:
[...]

zit idd wat in maar de 6800LE moet je wel mazzel mee hebben, als de pipelines brak zijn zit je met een duurdere en langzamere kaart, maarja doen ze het wel blaas je die 6600GT er wel uit

ben zelf een gelukkige 6800LE gebruiker hoor, tis ook echt een prima kaart

TS lees anders eens het LE topic door want misschien is het idd wel een betere koop dan de 6600GT, maar kiezen tussen deze 2 kaarten is erg moeilijk vind ik
De kans dat er niet 1 van de 8 overige pipelines het doet is wel heel erg klein, 12 kun je er meestal wel open krijgen volgens mij, ook wel 1 vertexshader en een beetje overklokken lukt ook altijd wel dus je komt altijd wel op het niveau van een gewone 6800.

• PilatuS
  • Niet online
KappuhH schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:25:
[...]

De kans dat er niet 1 van de 8 overige pipelines het doet is wel heel erg klein, 12 kun je er meestal wel open krijgen volgens mij, ook wel 1 vertexshader en een beetje overklokken lukt ook altijd wel dus je komt altijd wel op het niveau van een gewone 6800.
helaas is de kans nog best aardig aanwezig aangezien het ook om 2x4 pipes gaat en niet om 8x1, er zijn best veel mensen in het LE topic die niets konden unlocken, maar goed er is idd wel een aardige kans dat iig 1 setje van 2x4 het doen, als 1 setje het doet is ie ongeveer even snel als de 6600GT

en dan komt het oc'en er nog bij, er zijn mensen waarbij de core nog niet eens 20MHz omhoog wil dus ook daar moet je mazzel mee hebben, bij mij wil ie lekker 75Mhz omhoog op het standaard voltage en het geheugen zelfs 150Mhz, al met al ben ik blij dat ik voor de LE heb gekozen en niet voor de GT

maar goed ik weet niet of de TS het risico wilt lopen en of dat ie wilt overklokken, maar het blijft wel zo dat de 6600GT en 6800LE nu de meest interesante kaarten zijn

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even zelf op zoek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.