Toon posts:

[Ati 9800 pro AIO] Vage Vastlopers tijdens TV kijken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een probleem waarvan ik dacht dat het aan de combinatie Moederbord (chipset) en Vga-card lag, maar na de aanschaf van een nieuw type moederbord nogsteeds niet opgelost is:

Als ik met mijn AIO (die perfect werkt in games, zowel oc-ed al niet oc-ed) tv ga kijken, loopt m'n pc op de meest gekke momenten vast. Het beeld valt weg en monitor gaat in standby. na een reset kun je verder weer gewoon werken.

Ik heb ondertussen al geprobeerd:
*Andere drivers, zowel catalyst als WDM capture drivers, in alle mogelijke combinaties.
*Nieuwe en oude versies van MMC, waarvan ik de laatste 9.07 niet eens aan de gang kreeg?!
*Nieuw moederbord, daarop verschillende biossen. (van asus p4p 800 met 865 naar asus p4c 800 met 875 chipsets.
*Een verse installatie Van windows xp met sp2.
*Verder alle overbodige hardware uit pc gehad, wat eigenlijk alleen een sb-live en adaptec 39160 scsi card zijn.

Ik heb ati.com's fora er op nagelezen, GoT, google, maar niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben, behalve één iemand (was toen hier op GoT), waar ik er ook nog een tijdje mee over gemaild heb. Overal lees je dat mensen met een i865 chipset 't ding vrolijk aan de praat hebben. ;(

Ik ben radeloos... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 19:41 ]

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

een ATI 9800 PRO AIW (all in wonder ) zal je bedoelen

1e vraag loopt de computer niet bij flink gamen vast?

2eword de tv tuner chip of de core van de videokaart echt heet?

3e Kijk je TV via een kabel op je echte TV of op je monitor, misschien een beroerde aarde stroom, en heb je dit ook op verschillende manieren uitgeprobeerd.

Als ie ook met gamen vast loopt heb je waarschijnlijk ook een probleem wat te maken kan hebben met koeling bedoel je met niet ge - oc ed ook geen overgeclockte drivers gebruikt bijvoorbeeld de omega SE --> Pro drivers,

offtopic: komen deze kaarten nu steeds vaker voor met problemen in dit forum of lijkt dat maar zo, is het een echt een veel gebruikte kaart op dit forum? ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een all in wonder 9800 PRO, maar als er veel uitvallers zijn zou ik dat niet handig vinden

[ Voor 12% gewijzigd door Farmerpeter op 31-05-2005 21:27 ]

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ja, AIW (zit zo in m'n hoofd met een bepaalde All In One cd die ik laatst nog nodig heb gehad >:) )

CPU Oced of niet Oced, kaart is nooit oc-ed geweest... Games lopen ook nooit vast. Ik heb zo'n Zallman koeler met een extra fan (zowel op 5, 7 als 12v gechecked). Gebruik verder eigenlijk altijd standaard catalysts, heb omega's ook gehad maar zelfde resultaat.

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

is het AIW gedeelte niet los van het GPU gedeelte?
misschien heb je pas een keer andere drivers geinstalleert voor je mediacenter, probeer eens verschillende mediacenters uit (mediacenter van ATI, MCE, Mediaportal (gratis) en kijk of de kaart het daarop wel doet, dan zit het hem waarschijnlijk wel in een driverfout, want je zegt dat ie alleen maar afsluit bij TV kijken

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:29

psy

Ik heb exact hetzelfde gehad. Ik kreeg de indruk dat het lag aan de originele drivers. Het lijkt te zijn verdwenen nadat ik meteen begon met de nieuwste drivers i.p.v. te upgraden vanuit de originele. Ik weet niet zeker of dit het uiteindelijk was maar het lijkt er wel op. Nu heb ik er geen last meer van.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
pSY, heb je het dan over wdm capture drivers of HEEL de catalysts?

• psy

psy

Alleen de wdm... (van de TV software meteen de 9.03)

Ik zal het dadelijk eens even checken als ik thuis ben :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
psy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:06:
Alleen de wdm... (van de TV software meteen de 9.03)

Ik zal het dadelijk eens even checken als ik thuis ben :)

• psy

psy

Catalyst 5.1
Multimedia 9.03

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, m'n vorige post staat niet echt veel in op die quote na :D

Maar precies wat ik bedoel PSY, Thanks.
Pagina: 1