Toon posts:

MSI K8N Neo2 Plat. gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar mijn tweede K8N Neo2 Plat. lijkt de geest te hebben gegeven. Mijn vorige exemplaar ging opeens niet meer aan. De voeding (destijds een Huntkey) heb ik getest en deed het nog prima maar het ik kreeg de compu met geen mogelijkheid meer aan.

Ik heb het bord toen teruggestuurd en keurig een nieuwe gekregen van Yorcom. Die werkte weer helemaal prima. Niet DOA of zo dus. Ik had toen ook maar voor de zekerheid een Enermax Noisetaker 470W PSu gekocht.

Een paar dagen geleden was het dus weer feest. Het apparaat gaat niet meer aan. Daarvoor was het ook al, maar toen het apparaat even van het lichtnet haalde en weer terug deed ie het weer. En nu helemaal niet meer, terwijl ik hem daarvoor gewoon netjes had afgesloten. Alles geprobeerd inmiddels;

Voeding getest door groen met zwart te verbinden; PSU draait en hd's ook. verder niet dat direct op he bord zit.
Bord helemaal uit de kast en toen geprobeerd. weer niets.
Ook een andere powerswitch gebruikt en de twee powerswitch pinnetjes verbonden met een schroevedraaier, weer niets.

Dat het één keer gebeurd, vooruit, maar twee keer in 2 maanden?? Iemand een idee hoe dit kan?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

Dit kan zoveel verschillende oorzaken hebben en ik heb het idee dat jij zelf nog niet heel veel geprobeerd hebt ;)

Start hier eens mee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Een paar dagen geleden was het dus weer feest. Het apparaat gaat niet meer aan. Daarvoor was het ook al, maar toen het apparaat even van het lichtnet haalde en weer terug deed ie het weer.
Dit doet mij denken aan het probleem dat mij huisgenoot af en toe had: Eens in de zoveel tijd wilde zijn pc niet meer opstarten. Even de pc meenemen naar de keuken waar er wel randaarde was en daar de pc eens opstarten lostte het probleem weer voor een paar maand op :o

Mijn vraag daarom: heb jij je computer wel op een stopcontact met randaarde aangesloten?

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:23:
Dit kan zoveel verschillende oorzaken hebben en ik heb het idee dat jij zelf nog niet heel veel geprobeerd hebt ;)

Start hier eens mee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[...]

Dit doet mij denken aan het probleem dat mij huisgenoot af en toe had: Eens in de zoveel tijd wilde zijn pc niet meer opstarten. Even de pc meenemen naar de keuken waar er wel randaarde was en daar de pc eens opstarten lostte het probleem weer voor een paar maand op :o

Mijn vraag daarom: heb jij je computer wel op een stopcontact met randaarde aangesloten?
Dat is inderdaad iets waar ik nog niet aan gedacht had. Heb hier verder ook geen geaarde stopcontacten op mn kamer. Net even een elders opgezocht maar het heeft helaas niet mogen baten. Mobo, CPU, MEM, voeding aangesloten, maar helaas dus.

Bedankt voor het posten van het topic, en heb nog eens alles nagelopen maar kan niets ontdekken. Wordt weer opsturen naar Yorcom vrees ik.