Toon posts:

[remote] windows met dos progsel overnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me gebruikt exact onder dos gloof 7.1 in een klein bedrijfje, nu willen ze de pc waar dit op draait remote over kunnen nemen zodat ze dingen kunnen bijwerken of nakijken.

Maar als ik dit met rdp van winxp pro doe dan kij ik de volgende melding als ik exact op start
Afbeeldingslocatie: http://www.koeievanger.nl/dos.jpg

ook heb ik het met remote administrator geprobeer, maar als ik dan exact opstart dan krijg ik een zwart scherm en kan ik niks doen. Vroeger onder windows 98 liet ik exact altijd gekaderd opstarten zodat hij in remote admin gewoon in een kader in windows te zien was. Maar bij xp werkt diet niet meer.

hebben jullie hier een oplossing voor? ik zou het liefst rdp gebruiken

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Het probleem is dat Exact onder DOS bij het opstarten een grafisch scherm wil laten zien. Dit draait niet onder rdp. Daarom moet je bij het aanroepen van emenu.exe een parameter meegeven. Uit mijn hoofd zou ik zeggen "emenu.exe -x" of iets dergelijks. Het is in ieder geval een opstartparameter.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

RDP hoeft niet full-screen te draaien. Kan prima in een venster. Kun je aanpassen in de instellingen.
Wat andere dingen om te proberen:
- Neem ten eerste de resolutie in RDP die ook op de machine draait die je over wilt nemen.
of
- Connect met de machine via RDP op de console: "mstsc /v:servername /console"
of
- Installeer VNC

Verwijderd

Topicstarter
nightowl schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:15:
Het probleem is dat Exact onder DOS bij het opstarten een grafisch scherm wil laten zien. Dit draait niet onder rdp. Daarom moet je bij het aanroepen van emenu.exe een parameter meegeven. Uit mijn hoofd zou ik zeggen "emenu.exe -x" of iets dergelijks. Het is in ieder geval een opstartparameter.
zou je nog ergens kunnen vinden of kijken welke dat is?

• nightowl

nightowl

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:50:
[...]

zou je nog ergens kunnen vinden of kijken welke dat is?
Is wat lastig. Ik zit momenteel (verhuisd) in Singapore en mijn spullen zitten nog in een zeecontainer (in Nederland). :+
Overigens klopt het wat Gracioso zegt. RDP hoeft niet full-screen te draaien.
Om toch een poging te wagen je uit het blote hoofd te helpen, start Exact eens op vanuit een dos-promt met het volgende commando: "emenu.exe -0" (laatste is het cijfer nul). Exact zou dan op moeten starten zonder "splash-screen".

Verwijderd

Topicstarter
nightowl schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:14:
[...]

Is wat lastig. Ik zit momenteel (verhuisd) in Singapore en mijn spullen zitten nog in een zeecontainer (in Nederland). :+
Overigens klopt het wat Gracioso zegt. RDP hoeft niet full-screen te draaien.
Om toch een poging te wagen je uit het blote hoofd te helpen, start Exact eens op vanuit een dos-promt met het volgende commando: "emenu.exe -0" (laatste is het cijfer nul). Exact zou dan op moeten starten zonder "splash-screen".
ik draai hem al op een lagere res. :)

en zal ik je es wat vertellen.. JE BENT GEWELDIG :)

idd. je had helemaal gelijk.. ik heb gewoon de -0 bij de snelkoppeling erin gezet
en nu krijg ik gewoon een inlog scherm :)

ty m8

• nightowl

nightowl

You're welcome. Enjoy.

Pagina: 1