Toon posts:

[MSN6.2] krijg digitale camera niet aan de praat als webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit over het volgende probleem nu al een paar dagen men hoofd te breken. Ik heb een digitale camera (Canon MVX250i). die hangt via IEEE1394 aan men pc, en zou die graag gebruiken als webcam. Op de camera is er een speciale fctie "network" die de beelden zou moeten doorsturen, daar staat ie dus ook op.

Als ik dan in msn men camera wil instellen (wizzard beeld en geluid afstemmen) dan selecteer ik men camera probleemloos, kan ik zelf een voorbeeldvenstertje zien, maw, geen probleem.
Daarna als ik in een chatvenster de webcam wil starten, krijg ik continu dit; ook na rebooten:
Je hebt xxxx uitgenodigd om kijken met de webcam te starten. Je kunt op een reactie wachten of de actieve uitnodiging Annuleren (Alt+Q).

Het gesprek kan niet worden gestart omdat de camera al in gebruik is of niet is aangesloten. Zorg ervoor dat de camera beschikbaar is en probeer het opnieuw.

Vanwege technische problemen kun je momenteel geen gesprek via webcam voeren. Probeer het later opnieuw.

Vanwege technische problemen kun je momenteel geen gesprek via webcam voeren. Probeer het later opnieuw.

Je hebt de uitnodiging om kijken met de webcam te starten, geannuleerd.

Je hebt het kijken via de webcam van xxxx gestopt
kunnen jullie me helpen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Draait er geen Canon programmatje dat de camera beelden claimt oid? Je kan de feed idd maar op 1 'manier' gebruiken dus als je al met een ander programma bezig bent houdt het wat MSN betreft op.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
wel ik probeerde eens DV messenger van canon, maar blijkt dat de ontvanger dit proggie ook moet hebben
dus heb ik het er maar weer afgesmeten. Voor de rest gebruikt er zover ik weet geen ander proggie die camera. Kan ik dat ergens kan zien in een lijst of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Met msn 7 is alles opgelost. wel 1 nadeel: Ik moet nu de 7 laten draaien op men pc :(