Toon posts:

Gezeur over en tussen tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil niemand persoonlijk afzeiken maar ik wordt zo ontzettend moe van mensen die zeuren en die karma en hun score zo ontzettend belangrijk vinden. Daar hoor jij irrelevant ook bij, sorrie dat ik het moet zeggen maar al dat gezeik over bepaalde personen en je overkill aan posts en je wordt al direct kwaad als iets niet helemaal beoordeelt wordt zoals je het zelf zou willen. Ik neem jou alleen even als voorbeeld, er zijn genoeg anderen die zich ook aangesproken moeten voelen.

Ik vind ook dat een boel posts (of die van mezelf zijn danwel van iemand anders) zwaarder beloont worden dan een reactie die erboven of eronder staat die veel meer toevoegd en soms denk ik ook nog wel eens dat bepaalde clubjes elkaar helpen met hun score omdat sommige nietszeggende personen ALTIJD een score 3 krijgen terwijl ze eventueel zelfs herhaalde wat ikzelf of iemand anders in een post erboven met score 1 had staan.

Enigste wat je kunt doen is als je zelf daar nog niet gepost hebt de boel een beetje aanpassen (zoals ik dat doe) maar om daar zo'n heisa over te maken, slecht voor je bloeddruk.

Laten we allemaal NIET vergeten dat dit hele score systeem er is om zeer slechte reacties onzichtbaar te maken! Ik vind persoonlijk dat het systeem daarin slaagt maar tegelijkertijd is de huidige opzet met alle statestieken voor een boel mensen een druk om zich zo geweldig mogelijk voor te doen en of zoveel mogelijk posts te schrijven.

TIP: laat eens een keer iets over voor iemand anders en blijf jezelf.

Als ik zo'n post lees (vaak lange posts, op een beetje belerende toon geschreven, etc) dan moet ik toch altijd weer lachen en denk ik: zielig hoor.

Stefana was wat raar aan het posten maar het feit dat ze onterecht hoge scores kreeg lag niet aan haar! Ik snap dat zij zich aangevallen voelt.
En ik vind NIET dat jullie een verschil mogen aandragen als: ik ben een user die hier al heel lang rondloopt en die andere niet dus....

Ik ben ook al een hele poos bij Tweakers en m'n kritiek toen dit systeem is opgezet is volledig uitgekomen.

Als je iets te zeuren zoekt over mijn persoon: cyberdeck (cbd is omdat m'n username/password niet meer werkte).

Ik geloof dat dit m'n langste post ooit is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oja nog een klein dingetje, irrelevant, als je 11 topics opent in 1 forum waar met die van jou erbij maar 30 staan komt dat wat vreemd over en dat samen met je 2e plek in score. Dan snap ik waarom je zo gefocussed bent om zoveel mogelijk bij te dragen aan alle posts. Kijk alleen uit dat je niet probeert echt een GOD te zijn (godlike), want dat gevoel krijg ik er een beetje bij. Ik ken je verder niet, je zult zeker een goeie peer zijn, ik vertel je alleen m'n gevoel en ik probeer hier niemand te verdedigen als je begrijpt wat ik bedoel.

<edit> tiepvoutje </edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind dit een beetje een uitgemelkt verhaaltje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

CyberDeck,

Ik ben het voor een groot gedeelte wel met je eens hoor, maar hou wel in de gaten dat de mensen hier niet alles modereren.

Wij proberen zoveel mogelijk postings die naar ons idee fout staan weer goed te maken.

Ik denk ook niet dat wij elkaar omhoog modden. (Ik heb namelijk een beetje het idee dat je dat insinueert)

Zoals je ziet (ik maak uit je posting op dat je hier regelmatig de threads doorleest) post ik nooit iets over mijn eigen waardering voor een van mijn postings, want ik vind dat "not done" zeker niet als je op een hoge ranking staat, als je dan ook nog eens een vaak geziene figuur op het forum bent, wekt dat al snel de verkeerde indruk.

irrelevant denkt daar anders over, omdat hij zegt dat dit het forum is wat er voor bedoelt is om over moderaties te klagen. Dat ben ik ook wel met hem eens. Maar als je zo'n actieve modder bent (in ieder geval qua topics op het mod-forum) al irrelevant denk ik dat mensen er al snel een verkeerd idee bij krijgen.

Als in : "Nu snap ik hoezo hij zo'n hoge ranking heeft, hij gaat bij zijn vriendjes bedelen, de karmahoer" (irrelevant, niet mijn mening, maar misschien die van anderen)

Ik sluit niet uit dat er soms wel degelijk vriendjespolitiek wordt toegepast, maar ik ben er van overtuigd dat de "Die-hard" modders zich daar niet schuldig aan maken. Dat zou mijn eer in ieder geval te na komen.

Maar ook jou : Detecteer jij iets, post het dan ! Wij zijn hier maar met een regulier man of 10, dus zien echt niet alles !

Tevens maken we niet zo'n heisa hoor, dat lijkt misschien maar zo, maar over het algemeen houden we er een relaxed sfeertje op na, op een slechte dag van de een of ander na, maar dat komt bij iedereen wel eens voor toch ?
En ik vind NIET dat jullie een verschil mogen aandragen als: ik ben een user die hier al heel lang rondloopt en die andere niet dus....
Volledig terechte uitspraak. Maar ik denk dat deze waarschijnlijk wel eens uitgesproken wordt, als iemand zich erg aangevallen voelt, en hier nogal "ongenuanceerd" zijn/haar mening uitlaat, dat anderen de persoon waar het tege gericht is in bescherming willen nemen, en daarmee met het voorbeeld aankomen hoe lang ze hier al niet rondlopen, maar eigenlijk bedoelen te zeggen, hoe lang ze de ander al kennen. Maar dat kan idd fout geinterpreerd worden als : "hou je bek newbie!"
Als je iets te zeuren zoekt over mijn persoon: cyberdeck.
Hoezo ? Omdat je met kritiek komt ? Die naar jou idee volledig terecht is ?

Ik hoop dat ik wat zaken in ieder geval verduidelijkt heb. Ik lees het morgen wel weer.

Ik ben wel gewend aan wat langere postings... :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het volledig met je eens GameOver. En ik heb het ook niet perse over jou. Ik vind alleen dat sinds dit nieuwe systeem er is de reacties in eeh topic zo opgeblazen zijn.. op een manier van:
hier moet ik toch punten voor krijgen.
Het druipt er dan gewoon vanaf. Ik ben blij dat de echte first posts enzo weg zijn en in totaliteit vind ik de site er stukke op vooruit gegaan. Ik wil alleen sommige mensen laten weten dat wat ze doen wel welkom is maar dat je dat niets beter maakt dan een newbie en volgens mij vergeten een heleboel mensen nogal eens. Zodra er godlike of grootmeester (zoals bij mij geloof ik) staat denken sommige mensen opeens dat ze ergens verstand van hebben.
Als dergelijke personen dan ook nog eens forums en topics weten te vullen met vele reacties dan komt dat op mij zeer vermoeiend over (betweterig).

Waar naar mijns inzicht wat meer op gelet moet worden is dat niet iets tig keer herhaald moet worden in een topic en er dan nog steeds een +1 of +2 voor krijgen.

Of als je in een topic 4 keer iets korts zegt wat bijdraagt aan het topic en daardoor 4x +2 krijgt vind ik belachelijk. Sommige mensen moeten gewoon eens proberen alles te verwoorden in 1 reactie en soms is het uiteraard nodig om 2 of 3 keer iets te schrijven maar over het algemeen wordt het dan toch al gauw offtopic maar laten we wel wezen. Daar worden dan toch weer +2 +3 voor gegeven.

Iemand komt met een oneliner en krijgt en +3 score?? lame niet lache..

Van mij mogen ze het hele systeem veranderen in score 1= standaard, 2= iets extra's, 0= niet ertoe doent of offtopic, -1 echt slecht.

De variatie van -4? tot +4 werkt karmajagers en scorementaliteit alleen maar in de hand. En persoonlijk als ik vaak zie wat een paar godlikes te zeggen hebben dan denk ik: jeetje terug naar de kleuterschool.

En wat betekenen die woorden als grootmeester, godlike? Het woord zelf impliceert dat je beter bent dan een wannabee of wat de woorden danook zijn, terwijl je godlike wordt door 10 posts met score 1 per dag de schrijven. Kunnen ze beter het woord veranderen in:
"te veel tijd" of "snelschrijver". Tis allemaal zo betrekkelijk..

Zou wel eens willen dat Irrelevant eens hier zou reageren. Niet dat alles wat ik hier zeg op hem slaat en toevallig dat ik hem als voorbeeld stel voor bepaalde dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ik spreek niet namens irrelevant, die slaapt nu (naar ik aanneem :)) maar ik wil wel reageren op een aantal opmerkingen:

Waar naar mijns inzicht wat meer op gelet moet worden is dat niet iets tig keer herhaald moet worden in een topic en er dan nog steeds een +1 of +2 voor krijgen. Of als je in een topic 4 keer iets korts zegt wat bijdraagt aan het topic en daardoor 4x +2 krijgt vind ik belachelijk. Sommige mensen moeten gewoon eens proberen alles te verwoorden in 1 reactie en soms is het uiteraard nodig om 2 of 3 keer iets te schrijven maar over het algemeen wordt het dan toch al gauw offtopic maar laten we wel wezen. Daar worden dan toch weer +2 +3 voor gegeven.

Mee eens, soms is het net een chatbox (maar die punten krijgen ze van anderen). Vaak kan een reactie completer zijn. Nadeel is dat je als poster dan langer moet nadenken en typen en dan post je soms iets wat een ander ondertussen ookal heeft gezegd.

Iemand komt met een oneliner en krijgt en +3 score?? lame niet lache..

Mwoah, ligt eraan. Een sterke one-liner kan soms veel waardevoller zijn dan een oeverloos geblaat, opengetrapte deuren of copy/paste werk uit het artikel. Maar er zijn meer mensen die ijveren voor bijv. maximaal +2 grappig.

Van mij mogen ze het hele systeem veranderen in score 1= standaard, 2= iets extra's, 0= niet ertoe doent of offtopic, -1 echt slecht.

He-le-maal mee eens. Echter, deze kritiek is al vaker (o.a. door mezelf) gegeven maar wordt niet gehonoreerd. Femme heeft een sterk geloof in zijn eigen systeem.

De variatie van -4? tot +4 werkt karmajagers en scorementaliteit alleen maar in de hand.

Ehm, -4 bestaat niet (-1 is de laagste score). Verder: zie mijn vorige opmerking. Aanvulling: Volgens de creator van deze site en het reactie/mod/score/karma-systeem "valt het allemaal wel mee". Anderszijds is het ondertussen ook zo dat het systeem meehelpt aan bezoekersaantallen en leuke page-hit-cijfers.

En wat betekenen die woorden als grootmeester, godlike? Het woord zelf impliceert dat je beter bent dan een wannabee of wat de woorden danook zijn, terwijl je godlike wordt door 10 posts met score 1 per dag de schrijven. Kunnen ze beter het woord veranderen in:
"te veel tijd" of "snelschrijver". Tis allemaal zo betrekkelijk..

Ach ja, vaak en leuk posten moet beloond worden. Bedenk nu zelf maar waarom. Het zou mooi zijn als het systeem echt goed zou werken, zodat je idd kunt lezen op een bepaald niveau en ook alleen maar postings leest met niveau. Helaas is de stortvloed aan postings te groot om alles streng en correct te modereren. Bovendien, iedereen mag en kan modereren en wie bepaalt nou wat goed/beter/slecht/overbodig is? Op dit forum proberen een wisselend aantal goedwillende mensen de boel een beetje 'recht te trekken'. Irrelevant is daar 1 van en waarschijnlijk hierin het meest fanatiek. Dit wordt over het algemeen zeer gewaardeerd en terecht. Maar ik kan me voorstellen dat het op sommige bezoekers soms weleens vreemd overkomt dat er (ogenschijnlijk) driftig gediscussieerd wordt over het blussen van een brandend braamstruikje, als ondertussen het hele virtuele bos in brand lijkt te staan ;).

Voorbeeld van een brandend braamstruikje dat uitgepist mag worden:
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=247648

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
psssssssssssssst drup drup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om het korter te zeggen: Je moet degene die z'n kop boven het maaiveld uitsteekt niet kortwieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik vrees dat ik weinig meer toe te voegen heb omdat GameOver en Testcase het al goed gezegd hebben, maar goed, ik zal me even uitsloven.
je wordt al direct kwaad als iets niet helemaal beoordeelt wordt zoals je het zelf zou willen.
(dit is generaliserende kritiek ;))
Ik kan me maar heel zelden kwaad maken over moderaties. Maar ik laat vaak wel duidelijk mijn mening blijken. Ik vind het dan juist leuk als een ander dat ook doet. Ik vind het gewoon leuk om een scherpe discussie te voeren. En dan krijg ik ook wel eens ongelijk hoor.

Ik doe soms wel uitspraken in de trant van "hoe kan dit nu weer zo gemod zijn? doe er ajb wat aan!". Dat kan misschien nogal zeikerig overkomen.
Laten we allemaal NIET vergeten dat dit hele score systeem er is om zeer slechte reacties onzichtbaar te maken!
Dat is ook een hobby van ons. Trollen moddden. Maar ik zet ook best vaak dingen naar 0 waarvan anderen zich afvragen waarom. Dan krijg je vaak leuke discussies over waarom een post al dan niet slecht is.
Maar een ander belangrijk doel is volgens mij dat matige posts niet veel te hoog komen. Sommige mensen hebben geen tijd om lange threads helemaal door te lezen, en willen dan graag interessante posts lezen die hoog gemodereerd zijn. Als er dan veel slechte posts hoog gemod zijn is dat irritant. Daarom proberen we ook overgewaardeerde posts omlaag te halen. Een persoonlijk criterium voor mij daarbij is dat een +3 of +4 post ook voor gevorderde lezers interessant moet zijn. Als dan iemand bv. een post plaatst met "deze grafiek geeft een vertekend beeld want er is een heel stuk afgeknipt" dan denk ik: niet meer dan +2 waard want de gevorderde lezer weet dat onderhand wel. En +2 is genoeg om aan te duiden dat het voor beginners interessant is.
Ik vind ook dat een boel posts (of die van mezelf zijn danwel van iemand anders) zwaarder beloont worden dan een reactie die erboven of eronder staat die veel meer toevoegd
Helaas heb je daar helemaal gelijk in. Maar daar kunnen wij met ons kleine clubje vaste modders niets aan doen. Komt door de willekeur van het democratische systeem.
soms denk ik ook nog wel eens dat bepaalde clubjes elkaar helpen met hun score omdat sommige nietszeggende personen ALTIJD een score 3 krijgen
Heb ik ook gedacht. Maar het komt door de soort posts. Een bepaald type posts wordt nou eenmaal door het gemiddelde publiek altijd hoog gemod. Niet door de mensen op dit forum.
Enigste wat je kunt doen is als je zelf daar nog niet gepost hebt de boel een beetje aanpassen (zoals ik dat doe)
Bravo! Dat moeten we hebben.
maar om daar zo'n heisa over te maken, slecht voor je bloeddruk.
Sporten ook. Maar als dat je hobby is...
om zich zo geweldig mogelijk voor te doen en of zoveel mogelijk posts te schrijven
Ik voel me niet aangesproken. :)
laat eens een keer iets over voor iemand anders
Als je echt goed op zou letten zou je zien dat ik in veel threads pas laat reageer. Juist om open deuren te vermijden en echt nog iets toe te voegen. Ik voel me dus weer niet aangesproken. :D
Stefana
Het is stefan, uit klas a3a! :D
onterecht hoge scores
Stefan stond gewoon op 1, maar dat vond ik het niet eens waard toen. Vandaar.
Ik ben ook al een hele poos bij Tweakers en m'n kritiek toen dit systeem is opgezet is volledig uitgekomen.
Dat denken meer mensen (he testcase!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okidokie dan stuur ik mijn mening over jou een beetje bij. Ik zie dat het een sport voor je is. En opzich is het niet slecht als er mensen zijn die wat meer modden. Ik persoonlijk mod alleen als het echt voor geen METER klopt en meestal ben ik dan ook nog zo een die op posttijden let om mensen die anderen herhalen eruit te filteren en de juiste persoon met de 1e goede opmerking te belonen in plaats van de papagaai.
Dat kost wel ontzettend veel tijd, daarom dat ik niet al te veel topics mod.
Ik kreeg gewoon het idee dat je door je "sport" een beetje geobsedeerd raakte en dat is niet gezond voor jou en ook niet voor de wijze van modden. That's all
verder veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
meestal ben ik dan ook nog zo een die op posttijden let om mensen die anderen herhalen eruit te filteren en de juiste persoon met de 1e goede opmerking te belonen in plaats van de papagaai.
:*
Dat jij dat nog volhoudt. Ik zet ook wel eens mensen naar Overbodig wegens napraterij, maar vaak laat ik het er ook maar bij zitten, want het komt te vaak voor.
Ik persoonlijk mod alleen als het echt voor geen METER klopt
Daar ben ik de laatste 2 dagen wat van afgeweken, maar doorgaans post ik ook alleen onterecht +4's of trolls danwel onterechte trolls. Ik zat me hier wat te vervelen dus postte ik wat meer. Is geen obsessie, is verveling. Of je moet mijn normale +4/troll posts al obsessief vinden.

Tot slot: Je zou hier vaker moeten komen! :) Je lijkt me een heel goede modderaar. Word ook eens lekker obsessief en post wat voorbeelden van de dingen waar jij je aan ergert. Zal je wel niet doen, gezien de bloeddruk opmerking, maar wees iig welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
PS: slaap jij ooit?

Geplaatst door Cbd - donderdag 11 januari 2001 18:47
Geplaatst door Cbd - donderdag 11 januari 2001 18:52
Geplaatst door Cbd - donderdag 11 januari 2001 23:18
Geplaatst door Cbd - vrijdag 12 januari 2001 02:32
Geplaatst door Cbd - vrijdag 12 januari 2001 04:27
Geplaatst door Cbd - vrijdag 12 januari 2001 09:54

Dat vind ik nog eens obsessief! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Om een voorbeeld te posten van de napraterij waar Cyberdeck het over heeft:

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=247559

Die halve thread stond trouwens op +4. Ik heb al wat minnen uitgedeeld, maar er mogen er nog wat meer bij. (Ik heb ook nog 2 posts omhoog gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje dat hele topic is op luch gebaseerd. Iedereen herhaalt iedereen 2 keer en krijgen daar minstens een score 2 voor.. Helaas dat ik daar al een keer minnen heb uitgedeeld. Lijkt erop alsof er paar mensen zijn die dat soort taal en herhalingen fijn vinden. Zolang ze maar tegen microsoft kunnen schoppen krijg je direct een +2 |:(
Pagina: 1