Video capture card of tv kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.749 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:29

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Ik heb een video camera en om de tapejes op de computer te zetten wil ik een kaart kopen waar mee dat kan maar nou is mijn vraag welke moet ik dan hebben, op een tv kaart (geld niet voor alle) zit een a v en s video ingang plus nog eens een tv ingang op een Video capture card zit alleen een a v en s video ingang waarom is een Video capture card dan toch duurder komt dat door de software die erbij zit?

Mij gaat het gewoon puur om dat de beelden in een mpeg formaat op mijn computer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een camera, welk type aansluiting, wat wil je verder ermee?

Erg summiere info, graag wat meer details.

Je redenatie klopt redelijk, de software is het duurste bij videocapture kaarten. Deze hebben echter ook de beste kwaliteit tijdens encoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
het is een oude canon die een s video en a v uitgang heeft ik wil ze namelijk op de computer zetten omdat ik de camera ga inleveren maar ik heb de camera nodig om de tape's af te spelen, mischien zet ik ze later nog wel op dvd en ik wil het trouwens niet in mepg formaat maar gewoon formaat.

maar als ik dus een tv kaart koop en ik haal de software van de Video capture card ergens anders vandaan dan kan het inprensipe het zelfde als met een tv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niet.
Een MPEG encoder op een videocapture kaart is hardwarematig.
een TVkaart codeert via software. De programmatuur houdt er meestal ook rekening mee. Dus nee, via p2p een programma leechen is a. Lame en b. nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
dus wat is nu de beste optie om te nemen (kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik zou gaan voor de tv kaart met mpeg encoder. Je geeft aan dat je de boel toch wel op dvd wilt zetten en dan is het handig dat je kaart meteen een dvd compatibel mpeg aflevert. Dat scheelt je een hoop rendertijd. Het nadeel is dat ze iets duurder zijn dan een standaard tv kaart. Ik heb zelf goede ervaringen met de hauppage pvr250. Voor de hauppage gebruikte ik een pinnacle pctv pro (geen hardware mpeg encoder). Ook daarme kun je de tapes capturen, maar een goed resultaat hangt dan meer af van je processorkracht. Beide kaarten werden overigens geleverd met software voor videocapture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Een tvkaart zit een tuner in waarmee je tv kan kijken. Als je die optie niet wilt benutten kun je een simpel analoog capturekaartje kopen om je beelden in te laden. Die dingen die vind je voor een paar tientjes tegenwoordig. Elke kaart met een video in kun je in principe mee cappen. Je hebt ook gewone videokaarten met video-in. Er zit software meegeleverd een een hoop kaarten worden ook herkend in bepaalde videoeditpaketten. Punt is echter welke eisen stel je en wat voor een systeem heb je staan?
Is het een beetje leuk voor de hobby wat cappen op een oud bakkie of wil je er echt werk van gaan maken? Als je ongecomprimeerd wil cappen of in dv formaat moet je namelijk wel een beetje pc (p4 atlhon64) hebben staan anders is de meeste software zoals al eerder opgemerkt niet echt werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:48:
Dus niet.
Een MPEG encoder op een videocapture kaart is hardwarematig.
een TVkaart codeert via software.
Niet perse waar ! how about Tv-kaarten met hardware mpeg encoder..... Je hebt bv al een pvr150 voor zo'n 50 euro en dat is de inverstering best waard. je hebt dan composiet en svideo in, waarbij je direct naar mpeg2 kunt encoden (op prima kwaliteit, btw) @Volvoboy, hoe bedoel je liever geen mpeg formaat maar gewoon formaat, welk "gewoon" formaat bedoel je dan..... er zijn er zovelen.

Videocap kaarten zijn vaak onnodig duur, meestal door de software die erbij zit. Een tvkaart kan meestal precies hetzelfde, maar daar zit meetal geen videobewerkingspakket bij, maar "slechts" de tv software (waar je overigens meestal prima mee kunt cappen, alleen geen mooie bewerkingen mee uitvoeren.) En je hoeft heus niet in de warez te duiken om een fatsoenlijk bewerkingspakket te zoeken hoor, er zijn ook nog wel freeware programma's.
Mijn idee is koop gewoon een tvkaartje evt. met hardware mpeg encoder (scheelt echt veel werk, en cpu-power)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

volvoboy schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:41:
ik wil het trouwens niet in mepg formaat maar gewoon formaat.
Dit is idd een hele vreemde zin. Dit is net zoiets als dat je zegt: "Nee, ik wil m'n foto's niet opslaan in JPEG maar in gewoon formaat." Wat bedoel je dan, Bitmap? PNG? GIF? Wat is een "gewoon" formaat? Je zult toch een of andere codec moeten kiezen om je videostream in op te slaan en MPEG1/2/4 is een heel normaal en gangbaar formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Nou ik dacht dat mepg het beeld in elkaar drukte en dat dan de kwaliteit minder word dan bijv.avi of is dat alleen bij mepg2.

dus ik denk dat ik maar zo een haupage wintv pvr 150 koop dan en maar aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cavie

My bad 8)7 je hebt idd gelijk.. Had ook moeten zijn .. meestal via software ..
Excuus :X

@ volvoboy
Lijkt me een goede optie om de hauppage tvkaart te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

volvoboy schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:40:
Nou ik dacht dat mepg het beeld in elkaar drukte en dat dan de kwaliteit minder word dan bijv.avi of is dat alleen bij mepg2.

dus ik denk dat ik maar zo een haupage wintv pvr 150 koop dan en maar aan de slag ga.
Tja, comprimeren is wel aan te raden. Uncompressed AVI kost je namelijk al gauw 200+ MB per minuut video + audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Uncompressed AVI kost je namelijk al gauw 200+ MB per minuut video + audio.
Hmmm, je kan ook lossless comprimeren met de Huffyuv codec... (is inderdaad wel minder gecomprimeerd dan MPEG1/2/4)

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Maar avi is een zogenaamd container-formaat, net als bijvoorbeeld ASF. Het videoformaat wat daarin is opgeslagen kan vanalles zijn: Uncompressed, DivX, Xvid, MPEG1/2/4, DV, etc. Het audio-formaat kan ook vanalles zijn: pcm, mp3, ac3... Als je het over "een avi bestand" hebt weet je nog 0,0 over het interne formaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 01-06-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Ik heb een beetje lopen zoeken op internet en heb een WinTV PVR 150MCE (bulk) gevonden, maar nu wil ik weten wat bulk nou precies betekend. De kaart is trouwens €54.85.
ik weet nie of ik de web site mag plaatsen dus dan doe ik het maar even zo,
Dit staat er bij:
ProductSpecificaties:

Merk Hauppauge
Type TV-tuner card
Interface PCI
Intern/extern Intern
Audio Stereo
MPEG2 opname Ja
Radio Ja
Ingangen S-video en composiet
Audio-uitgang Ja
Teletekst -
Afstandsbediening Nee

dit lijkt me een goede kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Bulk is een plastic zakje met daarin de tv-kaart...en thats it ;) Daarna ben je opjezelf aangewezen. Maar gelukkig hebben we internet en je kunt gewoon de drivers en programma's van de hauppage site halen. de 150MCE is eigenlijk bedoeld voor Windows MCE, maar hij doet het prima op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
ok bedankt dan ga ik die kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, er zit vaak ook nog wel een driver in een papieren dingetje bij, maar iig geen mooi doosje en een mooi boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
ik wil graag, nadat ik zeer slechte ervaringen heb gehad met een pinacle pctv usb2, eens kijken voor een hardwarematige encode kaart. Mijn oog is gevallen op de hauppauge pvr 150mce, deze kaart kost zo'n 60€, en lijkt mij aan mijn eisen te voldoen (op een aardige kwaliteit video omzetten naar dvd).
Helaas vind ik nergens een fatsoenlijke review hierover.

ik wil graag capturen en bewerken met pinnacle studio (dit heeft toch geen invloed op de kwaliteit toch)

heeft iemand ervaring met deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Let wel effe op als je zo'n Hauppauge kaart neemt: die kaarten kunnen alleen capturen in MPEG2 formaat. En dat is wat men noemt een "eindformaat". Mpeg2 is niet bijzonder geschikt om te editten, vanwege de beeldopbouw. Als je wilt editen zal je vanaf een AVI bestand moeten werken, en dat levert die Hauppauge dus niet.
Als je alleen maar wilt knippen ofzo kan het weer wel, daar heb je Studio niet voor nodig.
Wil je echt heavy duty gaan videobewerken, dan moet je eens kijken naar oplossingen als een DV-camcorder met DV-out. Dan kan je gewoon via firewire opnemen en bewerken in Studio.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Ik heb nu een tv kaart (wintv pvr 150mce bulk) alleen ik heb dus nu geen software.
Ik heb de driver al gedownload en doet het goed alleen wintv 2000 doet het niet als ik het programma opstart krijg ik in beeld dat menut'je van verzenden of niet verzenden.
ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Is er mischien nog aan ander programma waar mee ik tv kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
laat maar het probleem is al opgelost wintv 2000 doet het nu gewoon nu alleen nog ff alle kanalen opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
Microkid schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:26:
Let wel effe op als je zo'n Hauppauge kaart neemt: die kaarten kunnen alleen capturen in MPEG2 formaat. En dat is wat men noemt een "eindformaat". Mpeg2 is niet bijzonder geschikt om te editten, vanwege de beeldopbouw. Als je wilt editen zal je vanaf een AVI bestand moeten werken, en dat levert die Hauppauge dus niet.
Als je alleen maar wilt knippen ofzo kan het weer wel, daar heb je Studio niet voor nodig.
Wil je echt heavy duty gaan videobewerken, dan moet je eens kijken naar oplossingen als een DV-camcorder met DV-out. Dan kan je gewoon via firewire opnemen en bewerken in Studio.
ik bedoel gewoon wat knippen en af en toe een fadertje ofzo. Ik snap wel dat je beter van een digitaal medium kunt capturen, maar ik wil gewoon oude banden van video omzetten naar dvd.. of heb je een betere oplosing hiervoor dan hauppauge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben ook al een tijdje bezig met het overzetten van video banden op dvd. Ik begrijp dat harwarematige encoding aan te raden is. Ik heb op dit moment een pinnacle pctv 'pro' ??? kaart. Hoe ze aan dat pro komen weet ik niet maar wat een rampen ding. Na 10 minuten film gaat het geluid scheef lopen. Heb je dat niet bij de Hauppage kaarten die jullie noemen.

Oh ja en het is geen geluid probleem heb alle forums en probleemoplossingen al eens gehad.

Please advise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:59:
Hallo allemaal,

Ik ben ook al een tijdje bezig met het overzetten van video banden op dvd. Ik begrijp dat harwarematige encoding aan te raden is. Ik heb op dit moment een pinnacle pctv 'pro' ??? kaart. Hoe ze aan dat pro komen weet ik niet maar wat een rampen ding. Na 10 minuten film gaat het geluid scheef lopen. Heb je dat niet bij de Hauppage kaarten die jullie noemen.

Oh ja en het is geen geluid probleem heb alle forums en probleemoplossingen al eens gehad.

Please advise
Nee, dat heb je niet ;)
btw, heb ook een Pinnacle Pro gehad (heb hem nog steeds), maar heb hem ingelijst en aan de muur gehangen om mij eraan te herinneren dat dat de meest nutteloze geldverspilling was die ik ooit aan de pc gedaan heb.... (Heb uiteraard nog veel meer nutteloze bestedingen gedaan, maar deze staat bovenaan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:59:
Hallo allemaal,

Please advise
Dat het geluid scheef gaat lopen is heel normaal, de software trekt het niet meer. Ik heb zelf de miro video pctv pro (ook weer een jaartje of 6 a 7 oud) met hetzelfde probleem.
Je moet gewoon iets hardwarematigs pakken, de pinnacle pctv pro kaarten hebben dit niet.

en het is imho geen rampending als je hem gebruikt voor TV kijken, capturen is zo'n ding nooit voor bedoelt.

@cavie

wel grappig, jij noemt het een van de meest nutteloze uitgaven, ik zie het ding als een van de beste investeringen die ik kwa computer hardware heb gedaan :P

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 02-07-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke nog nooit problemen gehad met Pinnacle PC TV Pro :/

Drivers wel goed geinstalleerd etc? Al ander PCI-slot geprobeerd? En als hij niet goed werkt: garantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Bedankt voor de reacties de meningen zijn dus verdeeld. Ik heb zelf met tv kijken ook geen problemen maar opnemen van tv of van analoge ingang gaat voor geen meter. Na deze (in mijn ogen) miskoop wil ik nu echt een goeie kaart kopen waar ik mpeg2 en avi mee kan opnemen en geen problemen krijg met geluid of slechte kwaliteit op een andere manier.

Wat raden jullie aan want mijn kennis was de vorige keer duidelijk niet toereikend om een goeie keus te maken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het overzetten van VHS naar DVD is vrij eenvoudig: men neme een Hauppauge PVR150 of 250 TV kaart. Deze heeft s-video en composiet in. Hier sluit je dus je videorecorder/videocamder op aan. Je kan meteen opnemen in MPEG2 formaat. De kaart heeft een hardware MPEG encoder, dus je hoeft naderhand niet nogeens naar MPEG te converteren. Dan moet je je bestand bewerken, dat kan met software zoals Pinnacle Studio (uitgebreide videobewerking), Ulead DVD editor of TMPGenc MPEG Editor (alleen knippen en plakken). Daarna moet je het klaarmaken voor DVD (authoren). Dat kan ook met Studio, TMPGenc DVD Author, of gratis (maar met heel beperkte mogelijkheden) met IfoEdit.
Je PC is er in elk geval snel genoeg voor. Denk er wel aan dat je voldoende tijdelijke diskruimte moet hebben. Een gig of 20 vrij is geen overbodige luxe. Als ik jou was zou ik er een nieuwe snelle grote schijf bijzetten puur voor videobewerking.

Deze vraag is trouwens wel vaker voorbij gekomen, waar ik ook op geantwoord hebt. Als je even zoekt zal je deze onderwerpen wel terug kunnen vinden :)

Video capture card of tv kaart?
[rml][ [ Videobewerking]] Extra HDD nodig of niet?[/rml]
tv kaart + opnemen in goede qualiteit
Oude videobandjes naar harde schijf
van VCR naar HD
[rml][ Video Editing] Hardware Vereisten[/rml]
[rml][ vhs->mpeg2] heb nog enkele twijfels[/rml]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dit is inmiddels wel een uitgekauwd onderwerp. Als je echt specifieke problemen hebt, nadat je dit hebt doorgelezen, dan kan je daar eventueel wel een topic over openen, maar dan wel uitgebreid met wat je exact gedaan hebt, wat je wel lukt en wat je niet lukt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.