Toon posts:

TV via Internet of Kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb geen TV. Maar wel een Chello Kabelmodem (dus internet). Kun je alle bekende zenders bekijken via Internet (wie weet waar?), zoals Veronica, Net5, SBS6, etc.

Of misschien wat ver gedacht, maar is het signaal niet via je kabelmodem naar je PC te krijgen en m.b.v. een programma TV te kunnen kijken? Dus zonder TV-kaart!>:)

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Volgens mij is dat niet mogenlijk.
En heb je wel een tv kaart nodig.
Maar ja altijd nog goedkoper dan een gewone tv .
als ik dit fout zou hebben moeten andere mij maar verbeteren en of ff gedetailleerder uitleggen van waarom wel of niet.want mijn tecnische kennis hier over is niet hoog

Soms weet ik het ook niet meer.........

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kan niet. Als je dit als TV station zou willen zou je ook voor de hele wereld uitzend rechten voor een film moeten betalen, in plaats van alleen voor Nederland. Om dezelfde reden zijn de "smartcards" voor de Nederlandse stations op sateliet ook alleen in Nederland te koop, en de Belgische alleen in Belgie.

Daarom kun je op Internet eigenlijk alleen maar nieuwszenders bekijken, zoals bijv. BBC World of stukken van CNN, zenders die toch al over de gehele wereld te ontvangen zijn. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar echte entertainment zit er gewoon niet in.

Je zal een TV moeten kopen, of een TV kaart.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

TV-kaart werkt prima vind ik. Die heb ik genomen i.p.v. 2e tv.
Ik heb de Hauppauge WinTv Radio (ook teletekst) en ben er zeer tevreden over
Zag overigens net deze ad
http://tweakers.net/aanbod.dsp?ID=10340
Misschien heeftie'm nog...

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat je ook kunt doen:
Vraag iemand met een TV-kaart een een goeie internet verbinding (met veel upload!) om zijn TV-kaart uit te zenden met Windows Media Encoder, dit heb ik ook es gedaan met iemand. Is wel lachu! Beeld valt wat tegen, maar het is wel leuk!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."