3D Geluidskaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil dus een 3d geluidskaartje gaan kopen, maar nu zit ik met een paar vragen. Ik denk dat ik een geluidskaart wil met A3D 2.0, aangezien dat toch wel het mooste is. Nu heb ik echter geen zin om een 4-point surround setje voor mijn pc te kopen, omdat ik een mooie Dolby Digital Receiver heb staan.

Hoe wordt er dan omgegaan met dat surround geluid? Hoe stuurt dat kaartje (bv Terratec XlLerrate Pro) dat geluid naar mijn receiver? Gaat dat geluid via de line out, of kan ik de optische uitgang gebruiken of kan dat gewoon niet?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Ik heb zelf de Terratec XLetare PRO. Ik heb geen 4-point soundsystem, dus gebruik ik gewoon een koptelefoon, dan heb je altijd het mooiste 3D-geluid. Je zou eventueel als je reciever een optische ingang heeft, het via de optical out kunnen laten gaan...

Verwijderd

ik zou een sq2500 kopen bij computechworld (fl 259) duur maar volgens mij wel de beste a3d 2.0 kaart

kan waarschijnlijk wel de digi output gebruiken maar weet dit niet zeker

• Evert
  • Niet online
Aureal was toch falliet? Lijkt mij niet zo verstandig om een kaartje te kopen van een falliet bedrijf (i.v.m. driversupport). Dan ga ik toch liever voor de Terratec.

Maar toch snap ik iets niet. Dan doe ik het geluid over de digitale uitgang naar de digi-in van mijn stereo. Het geluid komt daar dan binnen in een soort 4-point surround geluid. Hoe zet mijn receiver dat dan om naar surround? Pakt hij dan gewoon alleen de twee front en rear speakers en doen de center en subwoofer niet mee, of maakt hij er zelf iets leuks van?

Verwijderd

Als je bij spelletjes en zo A3D 2.0 geluid wil, gata het geluid ALTIJD via de dubbele line-out. Dus je moet ofwel een 4-point sounds speakerset hebben (bv. FPS1000) ofwel 2 vesterkers (1 voor, en 1 achter).

De optische uitgang krijgt, bij normaal gebruik, in principe het geluid van de front-line-out.
Bij het afspelen van DVD's kun je, mits de software het ondersteunt, het AC3 geluid laten doorlussen over de optische uitgang, of laten "down-mixen" naar ProLogic en over de front-line out sturen (ProLogic heeft genoeg aan een enkel stereo-signaal) ofwel het AC3-geluid laten donw-mixen naar A3D 2.0 4-kanaals over zowel de front- als rear-line-out.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Terratec XLerate pro = :)

Tjielp... een vogel.

• Evert
  • Niet online
Voor dvd's wil ik een mpeg-2 kaartje en dvd-speler gaan kopen (als ik weer geld heb ;)) en daar kun je het geluid d.m.v. 1 tulp naar de digi-in van je stereo laten lopen. Dus dan heb je echt AC-3 geluid.

Maar voor dat surround in spellen kan ik dan het beste de line-out voor de front speakers naar mijn stereo laten lopen (en de stereo op stereo of 3-stereo (=stereo + center) geluid zetten) en dan de line-out voor de achterspeakers op twee pc-speakertjes. Als ik jou verhaal goed volg werkt dat, Valcon?

Verwijderd

ik zou de creative live! pakken, bevalt mij prima! meer info op www.m3dzone.com
Pagina: 1