Toon posts:

Met Outlook werken via Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer thuis met microsoft Outlook te werken, en mijn emails te lezen vanuit een microsoft Exchange server op mn werk.
dit doe ik via een vpn verbinding.
het ontvangen, en versturen dat werkt wel. alleen lijkt het dat al mijn emails wat worden "verplaatst" naar mijn pc thuis ipv dat er gesynchroniseerd wordt. dat betekent als ik de volgende dag naar me werk ga ben ik al mijn emails "kwijt" (zijn er wel alleen dan thuis).

mijn vraag is is het mogelijk om mijn emails te synchroniseren zodat ik ook thuis (op mijn eigen pc) kan werken en ook op mn werk (pc op de zaak)

moet ik hiervoor iets wijzigen in outlook? of doe ik iets verkeerd

Alvast bedankt

Aissam

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27
Heb je misschien pop3 ingesteld in plaats van een exchange account?

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

MADG0BLIN schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:54:
Mijn eerste gedachte ook ja.

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:54:
In dat geval is het 1 vinkje bij "leave mails on server"

En anders idd Exchange account instellen..

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

Je kunt bij account properties van E-mail/Post in Configruatiescherm aangeven waar je je e-mail wilt ontvangen, als je hier je postvak van gebruiker-x selecteerd blijft het in dat postvak staan en haal je het dus niet naar je eigen pc toe.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om een pop3 account maar een exchange
ik heb een login account op de server die ik gebruik om in te loggen op het domein en wat ik tevens gebruik om te emailen.

als ik verbinding wil hebben met exchange moet ik daarvoor eerst een vpn verbinding maken naar de server zodat ik toegang krijg tot mn emails

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan is er toch iets niet goed aan je config, dus moet je eens kijken wat er gaande is.

Het mag best een Exchange account zijn, maar met een mapi client zoalas Outlook zou je toch niet alle items overzetten. Denk dat je daarom via po3 je exchangemail bekijkt. Firewall poort 110 maar eens, dan kom je er snelgenoeg achter :P

Exchange = software, Outlook = mailclient. Je topic zou dus eigenlijk in Software Algemeen of Officesuites en -software thuis horen :P In dit specifieke geval hebben we een Exchange issue, dus lijkt me Software Algemeen de plaats bij uitstek. Heb je de beheerder op je werk ook al gevraagd? Lijkt me niet echt de bedoeling dat al die mail verdwijnt....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

Een mogelijkheid is ook om te werken met je OWA (Outlook Web Access)

Verwijderd

Topicstarter
OWA is ook een goed alternatief, alleen denk ik dat onze gebruiker (op de zaak) liever de voorkeur hebben om met outlook te werken (thuis) en op het werk en dan kunnen synchroniseren.

ik ga denk ik even verder puzzelen met outlook en kijken of het me lukt (hoop ik )

Verwijderd

is het outlook 2003? probeer dan caching aan te zetten, bedoel je dit?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53

Korakal

Up up up!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je niet ergens ingesteld dat je mails worden delivered in een PST file? Bij binnenkomst worden ze dan verplaatst naar een PST bestand. Net zo'n gedachte als ErwinvA in "Met Outlook werken via Exchange" dus

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59878/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 01-06-2005 12:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1