[SBS2003] Gebruikersrechten op papier krijgen*

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Hallo,
Bij een klant van ons, willen ze een uitdraai van alle users, met daarbij de rechten, groepsleden etc.
Is hier een programma voor of zit zoiets standaard in Windows 2003 Server (SB). Ik zou het ook op kunnen schrijven, maar als het een bedrijf is van meer dan 50 gebruikers word je daar natuurlijk een beetje flauw van.
Bedankt alvast

FiXxXeR

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet niet of er al iets in Windows 2003 Server standaard zit, maar dit bedrijf ziet in dit soort vragen geld (599 USD):

http://www.vyapin.com/pro...prisenetworktools/ark.htm

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
geen probleem

FiXxXeR

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn zat manieren om die rechten op papier te krijgen. Je zou zelf bijvoorbeeld vbscripts kunnen maken. Er zwerven er vast ook al een hoop rond op het internet. In je topicstart zie ik echter weinig terug over wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd om dit op te lossen. Ook zie ik niet zo een twee drie terug wat je verder voor moeite in dit vraagstuk hebt gestoken. Welke pakketten werken niet goed, welke wel, wat wil je specifiek gaan documenteren ? ?Ik zet nog even [SBS2003] in de titel, per de Windows Operating Systems - Policy :)

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 31-05-2005 16:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

met 2003 kan je misschien zelfs al uit de voeten met de "saved queries" in ad users & computers.

voor rechten op shares/dirs zal je iets moeten fabrieken met vbs of batch (cacls.exe of subinacl.exe)