Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MSN?] Een of ander vaag bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey peepz,

Zit hier op mijn werk en mijn baas heeft net in msn een of ander .pif bestand geopent ik heb daarna dit programma (project1.exe) geclosed want dat verzond weer nieuwe berichten naar mensen in de MSN lijst en toe heb ik de PC maar even opnieuw opgestart met als gevolg dat internet het daar niet meer doet terwijl hij wel ip adres toegewezen krijgt evenals dat ik remote verbinding met router kan maken maar internet krijg ik niet. En ik kan ook niet via een andere PC in baas zijn PC wat normaal wel gaat...

Weet iemand misschien oplossing, want ik kan namelijk ook nix downloaden, want ik heb op die pc geen internet. Ik heb ook al beetje in regedit gekeken waar een of ander vaag ......32.exe bestand stond en in de hosts file zitten allerlei vagen inputs die heb ik er ook uitgehaald...

Maar nix krijgt intenet weer aan de praat, heb ip vernieuwd een statisch IP meegegeven etc.. Werkt allemaal niet :(

Please kan iemand me vertellen hoe ik het weer aan de gang krijg...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
doe maar eens met de search zoeken.

je hebt een virus te pakken :)

Verwijderd

Scan eens op spyware ! Denk dat de scanner wel het een en ander aan zal treffen.

Verwijderd

Topicstarter
Op wat moet ik dan zoeken ???
Ik heb oude hitmanpro 2.1.0 laten draaien en microsoft antispyware maar die krijgen het ook niet goed :(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 15:38 ]

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is [MSN] Bropia-varianten (handcuffs.pif) misschien wat je zoekt? Ik weet verder weinig over het virus maar heb wel van een klasgenoot gehoord dat hij online virusscanners en dergelijke blokkeert. Stond in die link iets van 'beach pictures' ofzo? Daar had ik er gister namelijk een stuk of 6 van ontvangen, maar gelukkig niet geopend:D >:)

Verwijderd

Topicstarter
Idd beach_pictures of zoiets :( heeft mijn baas ook binnengkrgen en zo'n beetje alle topics aan het lezen maar heeft iemand iets concreets wat werkt want er staan zoveel dingen in

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:56

star-saber

Ryzen

virusje start een programma op en past je hosts bestand aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de virus removal tool van serflog gedraaid maar die kon nix vinden, ben nu de andere removal tool aan het draaien (Bropia ).. :S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 16:33 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:33:
Ik heb al de virus removal tool van serflog gedraaid maar die kon nix vinden, ben nu de andere removal tool aan het draaien (Bropia ).. :S
en helpt dat ? mijn dinnetje heeft m ook binnengehaald |:(

Verwijderd

Hier ook 6 huisgenoten |:( |:(

beach_pictures_packet.PIF kwam via een linkje hun msn binnen, uiteraard kilkken ze dr op!

Virusscanners worden uitgeschakeld, browsen gaat niet meer (al helemaal niet naar websites van virusscanners)

iemand de juiste tool??

• KappuhH
  • Niet online
Kijk allemaal hier eens. Misschien kun je hem zo verwijderen. Niet geschoten is altijd mis ;)

Edit: de tool schijnt geen virussen te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door KappuhH op 31-05-2005 21:15 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
KappuhH schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:01:
Edit: de tool schijnt geen virussen te vinden.
klopt, bij dinnetje iig niet :|

• KappuhH
  • Niet online
Ik zou niet weten hoe het verder op te lossen is. Heb zelf gelukkig het probleem niet, maar vrienden wel. Format c: zal altijd werken :?

Verwijderd

Ik heb nu 1 pc schoon.., met hitman pro dr over, en ff een spyware scan voor de boot van XP.

Nu doet de antivirus het weer (ze heeft Mcafee), deze vind nu wel al 2 "malware" proggies.

De andere pc's nog geen geluk.

Heb FixSflog gehad , nu de FXBropia ff testen.

Keep you posted

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:32:
ff een spyware scan voor de boot van XP.
Hoe? Dmv selectief starten? (srry ben beetje n00b)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit vindt een virus-scanner online bij het bestand "beach_pictures_packet.PIF"

AntiVir Found nothing
Avast Found nothing
AVG Antivirus Found nothing
BitDefender Found BehavesLike:Win32.P2P-Worm (probable variant)
ClamAV Found nothing
Dr.Web Found Win32.HLLW.ForBot.based
F-Prot Antivirus Found nothing
Fortinet Found W32/SDBot.8220-bdr
Kaspersky Anti-Virus Found Backdoor.Win32.SdBot.gen
mks_vir Found Trojan.Sdbot.Gen
NOD32 Found probably unknown NewHeur_PE (probable variant)
Norman Virus Control Found W32/SDBot.IFB
VBA32 Found Backdoor.Win32.SdBot.gen

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Kijk eens hier: [rml][ GenCTurK] sirh0t rootkit[/rml] en hier [rml][ malware] O.a. rootkit en IM-worm[/rml] ? :)

[ Voor 30% gewijzigd door r0b op 31-05-2005 21:56 ]

Verwijderd

die laatste is de variant waar jij mee te maken had ;)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:59:
die laatste is de variant waar jij mee te maken had ;)
In beide topics gaat het om dezelfde als ik me niet vergis. :)

• KappuhH
  • Niet online
niels88 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:52:
Dit vindt een virus-scanner online bij het bestand "beach_pictures_packet.PIF"
Welke online scanner want ik heb begrepen dat de meeste mensen niet bij de virusscanners kunnen komen?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Gezien de scanners die gebruikt zijn, zou ik zeggen Jotti's online malware scan. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 2 removal tools laten draaien die vinden nix :(

Ik ga nu die mytob removal tool draaien
en daarna RootkitRevealer.exe en dan maar hopen :(

Ik vind het gewoon maf dat mijn baas gisterenavond wel nog mail heeft ontvangen terwijlhij nu weer niet connect op de mail server :S en internet doet het nog steeds niet...

Ik heb GVD geen zin om die pc opnieuw te installen maarja na deze 2 opties weetik niet meer wat ik moet...

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:27:
maarja na deze 2 opties weetik niet meer wat ik moet...
ook niet wat er al gezegt werd? Als dat bij hem wel lukt waarom bij jou niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:32:
Ik heb nu 1 pc schoon.., met hitman pro dr over, en ff een spyware scan voor de boot van XP.

Nu doet de antivirus het weer (ze heeft Mcafee), deze vind nu wel al 2 "malware" proggies.

De andere pc's nog geen geluk.

Heb FixSflog gehad , nu de FXBropia ff testen.

Keep you posted

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:59
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:27:
Ik heb de 2 removal tools laten draaien die vinden nix :(

Ik ga nu die mytob removal tool draaien
en daarna RootkitRevealer.exe en dan maar hopen :(

Ik vind het gewoon maf dat mijn baas gisterenavond wel nog mail heeft ontvangen terwijlhij nu weer niet connect op de mail server :S en internet doet het nog steeds niet...

Ik heb GVD geen zin om die pc opnieuw te installen maarja na deze 2 opties weetik niet meer wat ik moet...
Met de nieuwste definities van Symantec wordt dit bestand als het virus W32.Randex, dit is wel raar omdat dat virus al een tijdje oud is en hij nu pas met de nieuwste definities herkent wordt. Misschien dat je wat aan deze info hebt!

Verwijderd

Bij mij waren de map system en system32 niet meer zichtbaar door het virus en konden daardoor ook niet door een virusscanner worden gescaned :-(

Heb andere schijf eraan gehangen toen windows geistaleerd op de nieuwe schijf.

Omdat hij toen het virus niet lade met opstarten kon ik de map system en system32 wel zien en dus scannen.
Bij mij vond norton maar 1300 infected files ;( ;( ;(

Heb alleen nu ander probleem maar weet niet of dat door dit virus komt (als ik mijn gebruiker aanmeld meld hij daarna direct weer af :-(.

Verwijderd

ja, dat is wel een idee; harde schijf aan een andere pc hangen! thankx
stom dat ik daaar niet eerder aan heb gedahct!! (nog stommer dat uitgerekend IK op die link heb geklikt en niet een van m'n familieleedjes grrr)

edit: gelukt :D mcafee via pc beneden heeft het weer geklaard

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 12:58 ]

Verwijderd

Dit is een nieuw msn virus..tsjek de link http://www.nu.nl/news/535...andse_MSN-gebruikers.html

Kaspersky heeft hier een removal tool voor.

Ikzelf was ook zo dom om het ten eerste te downloaden en nog te openen ook....:-(....

Kan nu ook windows niet meer in (dat wil zeggen, hij logt meteen uit)..dit komt omdat de registry entry Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Winlogon/userinit of
1) veranderd is (dan kan je hem simpel weer goed zetten met een bootable reg editor (check hiervoor de FAQ van Windows OS)
2) de hele entry kan ook weg zijn, dat ga ik de Bart CD van Avast gebruiken, daarmee kan je namelijk ook reg entries goed toevoegen e.d. Is ook nog wel andere manier, maar dat is de makkelijkste..

Maar 1300 infected files?? Is wel erg naar..
Pagina: 1