[Outlook] POP3 mailboxe sharen met meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 19:03

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met volgend probleem :

Een 4 tal gebruikers zou via een bepaalde mailbox ( laten we hem secretariaat@eenadresje.be noemen ) mails moeten kunnen controleren.
Op zich is het simpel om zo'n POP3 mailbox op te zetten bij 1 persoon, gewoon PO en SMTP ingeven en 't is klaar.
Echter moet deze mailbox door 4 personen kunnen bekeken worden.
Als ik op elke PC de mailbox apart zou instellen, ga ik natuurlijk krijgen dat alle mails naar die mailbox verspreid zijn over 4 PC's.
Mijn vraag is dan ook : hoe kan ik dit instellen op die 4 PC's zodat ze allen de volledige inhoud van deze mailbox ontvangen en kunnen bekijken.
De POP3 mailserver is een externe server, dus daar kan ik niets op doen, enkel op de PC's van de 4 gebruikers dus.
Bij een "gewone" Exchange server kan je wel een mailbox sharen, maar bij een POP3 lukt dat niet als ik me niet vergis, zeker aangezien ik geen toegang heb op die server.

Graag een oplossing die rechtstreeks in Outlook kan, of via een freeware programma.

-| Hit it i would ! |-

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:22
Ik zou bij de provider die de mailserver beheert even navragen of die mailserver ook IMAP4 ondersteund. Dan kan je op de 4 pc's tegelijkertijd in dezelfde mailbox kijken, bovendien blijft je mail dan op een centrale plek net als bij Exchange.

Verwijderd

Of alle PC's de mail ophalen, maar dan met de functie in Outlook dat deze de mail niet verwijdert bij de ISP voor 3 PC's. Op een PC in Outlook instellen dat deze de mail na 1 dag verwijdert. Moet je er echter wel voor zorgen dat die ene PC ook iedere dag wel de mail ophaalt, anders heb je kans dat je mailbox vol loopt.

Weet alleen niet uit mijn hoofd waar deze instelling te vinden is.

edit
Gevonden: E-mail account in Outlook wijzigen. Dan kiezen voor instellingen dan de keuze een kopie achterlaten op de server aanvinken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 15:44 ]

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 19:03

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik dacht net het volgende :

stel dat we op de 4 PC's de POP3 instellen en laten controleren.
In principe kome dan de mails verspreid over deze 4 mails aan, afhankelijk van wie wanneer nakijkt.
Maar ....

als we dan nog eens een rule op elke PC instellen, waarin staat dat als de mail verstuurd is naar secretariaat@eenadresje.be hij deze vervolgens forward, naar de mailbox van de 4 personen zelf ( dus bv : secretaresse1@eenadresje.be , secretaresse2@eenadresje.be , e dit tem secretaresse4 )

Ik denk dat dit wel mogelijk is, niet ?

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon10 op 31-05-2005 15:44 ]

-| Hit it i would ! |-

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 22:10
Dat zal wel mogelijk zijn inderdaad, maar het lijkt mij toch echt veel makkelijker om gewoon de mail op de server te laten staan zodat alle 4 gewoon alle mail krijgen, dan hoef je bovendien maar 1 mailbox te beheren in plaats van 5. Zie de uitleg hierboven van collega tweakert "The Noseman". Is gewoon een kwestie van instellen in Outlook... en klaar is Kees (of Falcon 10 in dit geval...)