Toon posts:

[XP] Bij starten setup installeren 95/XP bsod 0000007b*

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe installatie van moederbord p5wds premium I955X asus met SATA harde schijf. Moet dus drivers installeren en heb daarvoor een diskette gemaakt. Probleem is dat met F6 en S en dan diskette erin stoppen, hij de diskette wel leest maar er niks vanaf haalt. Dan maar zonder SATA schijf dacht ik en heb toen mijn oude HD erin gestopt. Met windows XP Pro zou die het dus moeten doen. Ook hier krijg ik echter een BSOD en wel de foutmelding 0000007b (telkens dezelfde melding). Heb het daarna met windows 98 geprobeerd maar ook dat wil niet lukken. Heb er samen met een vriend naar gekeken maar nu denken we dus dat er iets mis is met het moederbord. Zou dit echter ook nog ergens anders aan kunnen liggen? kan iemand mij hier wat tips over geven want anders wordt het moederbord terugsturen en hopen dat hun een defect vinden. Heb verder een sony dvd writer, een asus gforce 6600GT en een nieuwe floppydrive en een oude floppydrive dus daar kan het niet aan liggen.

owja de BSOD verschijtn in beeld nadat de bestanden geladen zijn en hij setup wil starten, precies daana springt hij op het blauwe scherm.

groet, alexander

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder al die dingen uit te sluiten kom je natuurlijk niet ver he ;) Er klakkeloos vanuit gaan iets goed werkt omdat het van een goed merk is is natuurlijk onzin :P Er kan altijd een fabricagefoutje optreden, of ergens anders iets fout gaan.

Wat heb je al over deze bsod kunnen vinden? Er wordt als het goed is veel meer informatie gegeven over deze stopcode. Bijvoorbeeld [google=0000007b] levert al een hele berg opties. Verder zou je ook in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. en Windows XP en 2000 BSOD guide ook nog best heel wat kunnen vinden.

Op GoT vinden we het heel belangrijk dat je als bezoeker uitgebreid de tijd neemt om te proberen het probleem zelf op de lossen. Je kan nog erg veel dingen doen. In Processors, Mobo's & Geheugen hebben ze een aantal interessante documenten, zoals PMG FAQ. Lees ze goed door en doe er je voordeel mee.

Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy nog even goed door over de regeltjes die op het forum gelden, en probeer er voortaan rekening mee te houden :) Ik zet per de policy nog evne je OS vooraan in de titel tussen [].

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgens mij alles op GoT wel gelezen over dit onderwerp, en op dit forum worden deze fouten het meest verorzaakt doordat de drivers van de sata schijf niet geinstalleerd zijn. Verder heb ik de floppy kunnen uitsluiten omdat deze op men oude computer wel werkt net zoals de cd rom en de oude harde schijf. Dan blijft er nog over het moederbord het geheugen en de videokaart. Ik heb 2 geheugenchips heb ze allebei apart geprobeerd, kans dat ze beide corrupt zijn is wel erg klein. Ik krijg een beeld als ik opstart, dus videokaart lijkt me ook onwaarschijnlijk. Rest er dus een moederbord of/en ik zie iets over het hoofd. Ik heb dus zeker wel geprobeerd alles uit te sluiten en gezocht op google en GoT, maar de samenstelling van mijn "probleem" kan ik nergens vinden en de manieren die daar staan heb ik allemaal geprobeerd maar zijn niet gelukt. Daarom hoop ik op iemand met misschien hetzelfde probleem of iemand weet waaraan het kan liggen. ik ken jullie regels :)

Verwijderd

Topicstarter
precieze code is 0000007b 0xF7C7E63C 00000034 en 2x 00000000

Heb nu een oude harde schijf geformateerd op men oude computer en als master aan het nieuwe systeem toegevoegd als enige harde schijf. Maar bij het laden van de bestanden springt hij op dit BSOD als de tekst windows setup laden in beeld komt, wie kan mij aub helpen, wordt hier erg moedeloos en gefrustreerd van :(

Dit topic is gesloten.