[TVKaart] Enkel geluid langs rechterkanaal

Pagina: 1
Acties:

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025
Om te beginnen, ik had geen flauw idee waar ik dit moest posten (Audio & Video, Hardewaren of NOS) dus heb ik het maar in NOS gezet.

Ik ben in het bezit van een Compro VideoMate TV Gold Plus II specs

en zoals topic titel al doet vermoeden heb ik dus enkel sound langs de rechter kant;

het enige gelijkaardige probleem dat ik hierover heb gevonden is een topic uit 2002 van ResetTim op got: [rml][ TVkaart] audio analoog[/rml]
daar gaat het dus over een identiek probleem.. enkel geen oplossing.

Verder heeft deze kaart een Philips saa7134 tuner (zie specs). Voor je geluid moet je dus je tv-kaart doorlussen naar de line-in van je soundcard (Soundblaster 128). Dit kabeltje heb ik al eens vervangen met een ander maar het probleem blijft.

OS is Gentoo met saa7134 als module (card=41 tuner=20);
Kernel is 2.6.11.5
Zowel tvtime & kdetv geven enkel geluid langs rechter kant.

Wat mij wel opvalt, uit v4lctl list

code:
1
2
3
attribute  | type   | current | default | comment
-----------+--------+---------+---------+-------------------------------------
audio mode | choice | stereo  | mono    | mono stereo lang1 lang2

het is onmogelijk om het via v4lctl deze op mono te zetten (ookal is mijn tvkaart stereo?)
ook in tvtime staat geluid op mono maar ook daar maakt het geen verschil of het mono, stereo, primary of secundary language is.

Nuja .. al redelijk wat getypt, hopelijk heeft iemand een oplossing....
owhja windows is geen optie })

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een keer gehad dat de line-in van een geluidskaart rot was, misschien heb jij dat ook wel. Neem gewoon maar eens wat geluid op via de line-in.

Weet je zeker dat die tv kaart goed is? Wellicht toch even naar windows toe om te kijken of het daar wel mee wil, dan weet je dat het aan de linux software ligt.

...

• ripperke
net even mp3 speler aan line in van soundcard gehangen.. werkt gewoon mooi stereo.
En zou met verwonderen moest er iets met tvkaart zijn.. het is een nieuwe + ReseTTim had nét het zelfde probleem met een kaart die dezelfde chipset heeft...

En mjah windows is geen optie zoals ik al zei, heb gewoon geen windows.

• ripperke
*schop* O-)

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
heb je ook al eens een koptelefoon aan je tv kaart gehangen? je kan trouwens ook altijd nog een stereo -> mono jack/jack stekkertje kopen als 't meer om de orientatie gaat dan stereo...