Toon posts:

[Laptop] Seriele poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een leuke laptop. Liefst met minimaal 512 aan geheugen, 60 og 80 gb aan HD ruimte en een Intel processor. Op zich zijn er heel veel laptops te krijgen, hele leuke zelfs. Maar ik heb echter 1 groot probleem. Ik moet een Seriele poort hebben, zodat ik communicatie signalen kan testen van diverse machines bij ons in de fabriek. Alleen de keuzes voor laptops houden dan heel snel op. Weet iemand waar ik kan kijken of zoeken naar een laptop die deze poort heeft? Het moet wel een nieuwe zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik weet in ieder geval dat ik ze op de Dell Latitude-lijn nog wel eens tegen kom. De Latitudes van de D500-lijn en groter hebben ze in ieder geval nog: http://www1.euro.dell.com...bsdt1&id=latit&l=nl&s=bsd

Je zult natuurlijk niet bij de allerkleinste modellen laptops moeten zoeken. Als er veel ruimte bespaard moet worden zijn dingen als seriele poorten uiteraard de eersten die sneuvelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Maurits van Baerle op 31-05-2005 15:08 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is een USB -> Serieel adapter niets voor jou? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
USB --> USB --> Serieel werkt die dan goed? Zover ik altijd begrepen heb gaat er niks boven een vaste poort. Ik weet namelijk niet hoe de machines erop reageren. Normaal gezien goed maar dat is natuurlijk de vraag.

Hoe wordt dit eigenlijk genoemd bij een Laptopomschrijving? Gewoon serieel? Of als DB9? Of IO port?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
Atlas schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:06:
Is een USB -> Serieel adapter niets voor jou? :)
lijkt me wel interessant.... hoe wordt dat door windows gezien?
maakt die een virtuele brug ofzo..?

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 31-05-2005 15:12 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

In windows krijg je dan gewoon een COM1. Werkt goed met alle windows applicaties. Met DOS programma's zou ik echter niet durven zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door NBK op 31-05-2005 15:16 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:11:
USB --> USB --> Serieel werkt die dan goed? Zover ik altijd begrepen heb gaat er niks boven een vaste poort. Ik weet namelijk niet hoe de machines erop reageren. Normaal gezien goed maar dat is natuurlijk de vraag.

Hoe wordt dit eigenlijk genoemd bij een Laptopomschrijving? Gewoon serieel? Of als DB9? Of IO port?
Het is misschien zonde van geld. Je kunt toch ff dat usb-seireel kopen en dan testen met de andere laptop of pc om te kijken of het wel goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
wordt "gewoon" een (virtuele) comX (1,2,3 etc) apparaat in je hardwarelijst waarbij de X staat voor het poortnummer net als andere compoorten. Windows ziet gewoon een seriele poort en is als zodanig toegankelijk. Voor testdoeleinden zou denk ik toch kiezen voor een echte seriele poort ivm fouten door evt USB>seriele verbinding (just to make sure it's not that)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Qua converter oplossing: zoeken naar usb-rs232 converter helpt. Rs232 is de communicatie standaard van de com-poort. En inderdaad goed testen... Drivers die com-poorten emuleren werken niet persé bij alle software. De (meest dos-)software die zelf de hardware aanspreekt zullen een probleem vormen.

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad vooral om DOS programma's (en ook Windows programma's) dus ik denk dat de keuze voor een vaste poort het beste is. Ik heb op Dell inderdaad een goeie laptop gevonden met een serieele poort erop.

Welk merk is kwa laptop het beste kwa performance, service etc? Dell, HP, Packerd Bell etc? Is namelijk de eerste laptop die we aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
en telnet? dat is een DOS programma he... ik denk juist dat je die veel gebruikt...

en op performance mathijs: dat kan je van het merk niet zeggen, wel per model..
de ene is nl. sterker dan de andere, betere ervaringen moet je vooral op letten. en die kun je maar genoeg vinden op got

[ Voor 27% gewijzigd door sjongenelen op 31-05-2005 16:34 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1