Hallo,
Ik heb een rij gegevens in de bekende excel-opstelling: titeltje boven elke kolom, en eronder een hele bak cijfers. Stel dat dat kolom B-G is. Ik wil nu in kolom H een berekening uitvoeren op basis van de gegevens in B-G. Ik ken de methode van 'naar beneden sleuren', maar dit keer wil ik het makkelijk aanpasbaar houden. Ik wil dus in cel I1 een formule neerzetten, en die formule overal laten gebruiken. Weet iemand een manier om dat te doen?
nu:
straks
overgesimplificeerd voorbeeld, maar het geeft aan wat ik bedoel hoop ik.
Ik heb een rij gegevens in de bekende excel-opstelling: titeltje boven elke kolom, en eronder een hele bak cijfers. Stel dat dat kolom B-G is. Ik wil nu in kolom H een berekening uitvoeren op basis van de gegevens in B-G. Ik ken de methode van 'naar beneden sleuren', maar dit keer wil ik het makkelijk aanpasbaar houden. Ik wil dus in cel I1 een formule neerzetten, en die formule overal laten gebruiken. Weet iemand een manier om dat te doen?
nu:
code:
1
2
3
4
5
| A B C D E F 1 a b c d e som 2 1 5 2 6 10 =SUM(A1:E1) 3 4 2 4 1 3 =SUM(A2:E2) ... |
straks
code:
1
2
3
4
5
| A B C D E F G 1 a b c d e som =SUM(A*:E*) 2 1 5 2 6 10 =FORMULE_VAN(G1) 3 4 2 4 1 3 =FORMULE_VAN(G1) ... |
overgesimplificeerd voorbeeld, maar het geeft aan wat ik bedoel hoop ik.
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 31-05-2005 14:06 ]