Ik heb een webhop gemaakt. Het systeem verstuurd automatisch een e-mail met daarin een factuur.
Bij Tiscali word de e-mail echter als spam gezien.
Ik heb al gezocht op verschillende sites, maar daar kwam ik ook niet verder.
Dus toen was mijn laatste troef GOT.
Hieronder staat de fuctie met de bepaalde headers:
Mijn vraag mis ik een header of moet ik iets weg halen om spam markering te voorkomen?
Alvast bedankt!
Bij Tiscali word de e-mail echter als spam gezien.
Ik heb al gezocht op verschillende sites, maar daar kwam ik ook niet verder.
Dus toen was mijn laatste troef GOT.
Hieronder staat de fuctie met de bepaalde headers:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| function sendMailAttachement($to, $subject, $body, $header , $path ,$filename) { /* Openen van Bestand */ $fp = @fopen($path,"r"); /* Kijken of er een fout is opgetreden */ if (!$fp) { die("FOUT: Kan bestand niet lezen! Gelieve een email sturen naar info@koffiewarenhuis.nl!"); } /* Bestand ophalen van de server */ while(!feof($fp)) { $file_content .= fread($fp,1024); } fclose($fp); /* Bestand Coderen met Base64 */ $file_content = chunk_split(base64_encode($file_content)); /* Een unieke Boundary maken */ $boundary = strtoupper(md5(uniqid(time()))); /* Headers invullen */ $header .= "MIME-version: 1.0\n"; $header .= "From: Koffiewarenhuis.nl <noreply@koffiewarenhuis.nl>\n"; $header .= "Reply-To: Koffiewarenhuis.nl <noreply@koffiewarenhuis.nl>\n"; $header .= "X-Priority: 1\n"; $header .= "X-MSMail-Priority: Normal\n"; $header .= "X-Mailer: Prioserv\n"; $header .= "Content-Type: multipart/mixed;\n"; $header .= "\tboundary= " . $boundary . "\n\n"; $header .= "This is a multi-part message in MIME format.\n\n"; /* Bericht Body Aanmaken */ $header .= "--" . $boundary . "\n"; $header .= "Content-type: text/html;\n"; $header .= "\tcharset=\"iso-8859-1\"\n\n"; //$header .= "Content-Transfer-Encoding: quoted-printable\n\n"; /* Bericht Toevoegen */ $header .= $body . "\n\n"; /* Headers Toevoegen voor de attachement */ $header .= "--" . $boundary . "\n"; $header .= "Content-Type: application/pdf;\n"; $header .= "Content-Transfer-Encoding: base64\n"; $header .= "Content-Disposition: attachment; filename=\"" . $filename . "\"\n\n"; /* Base64 attachement toevoegen */ $header .= $file_content . "\n\n"; $header .= "--" . $boundary . "--"; mail($to,$subject,"",$header); } |
Mijn vraag mis ik een header of moet ik iets weg halen om spam markering te voorkomen?
Alvast bedankt!