ZoneAlarm zorgt voor reboots

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 11:52
Ik heb na de installatie van winxp op me nieuwe pc ook ZoneAlarm geinstalleerd.

Op de oude pc draaide dit eigenlijk altijd prima.

Nu met nieuwe hardware (geen idee of het daar aan ligt) en de nieuwe installatie krijgt ik na het installeren van ZoneAlarm de vraag of hij mag opstarten (zonealarm) zodra ik ja druk reboot mijn pc.

Ik gewoon systeem laten rebooten, en op het moment dat hij in winxp zonealarm aanzet reboot hij opnieuw.

Via safe mode ZoneAlarm ge-uninstalled, en daarna (in normale modus) een nieuwere versie van hun site gedownload.
Na installatie precies het zelfde probleem, bij het opstarten van ZoneAlarm reboot de pc onmiddelijk.

Zou dit me hardware te maken kunnen hebben?
Nieuwe systeem:
amd athlon 64 3500+ (venice)
Asus AN8-sli
Asus EN6600GT
1024 MB Corsair 3200C2
Audigy 2
2x samsung spinpoint 200GB

Het enige wat ik qua software anders heb is dat er bij het Asus moederbord, of beter gezecht bij de Nforce4 chip, een firewall zit. Deze geinstalleerd (voor zonealarm), maar daarna firewall disabled (prog niet uitgezet) omdat hij al het verkeer tegen houdt.

Is dit iets met nieuwe hardware of conflict tussen deze firewalls (nvidia en zonealarm)?
Sowieso heb ik bij dit probleem niet echt een idee waar ik moet beginnen te zoeken :'(

[ Voor 1% gewijzigd door Erik070 op 31-05-2005 13:01 . Reden: klein foutje in hardware ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm; dit is wel interessant; maar ik denk dat die een probleem is met Zonealarm. Heb je al eens contact opgenomen met de makers van dit pakket? Het lijkt me sterk dat je dit probleem zelf op kan lossen :)

Misschien kun je hier wat mee? [google=zonealarm reboot]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erik070
ik heb nog geen contact opgenomen met ZoneAlarm, maar ik vermoed ook niet dat het aan ZoneAlarm ligt aangezien ik 2 verschillende versie heb gebruikt.
1 oude van me oude pc (ik gok dat het ergens in versie 4 zat) en 1 nieuwe van hun site.

Lijkt me vreemd dat er al versies lang een bepaalde bug inzit waar bijna niemand last van heeft.

Ben wat dingen op gaan schrijven wat er bij me nieuwe pc nog niet lekker loopt. Internet explorer die vaak vast loopt, spelletjes die plots stoppen en een error report hebben, muis die vaag in alle spellen doet, netwerk verbinding verbreekt nog weleens, niet te vergeten ZoneAlarm

Heb ik hier niet gewoon een brakke windows install? Of trek ik hier een te makkelijke conclusie?

• Erik070
niemand dus ooit dit probleem gehad?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Erik070 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:52:
ik heb nog geen contact opgenomen met ZoneAlarm, maar ik vermoed ook niet dat het aan ZoneAlarm ligt aangezien ik 2 verschillende versie heb gebruikt.
1 oude van me oude pc (ik gok dat het ergens in versie 4 zat) en 1 nieuwe van hun site.

Lijkt me vreemd dat er al versies lang een bepaalde bug inzit waar bijna niemand last van heeft.

Ben wat dingen op gaan schrijven wat er bij me nieuwe pc nog niet lekker loopt. Internet explorer die vaak vast loopt, spelletjes die plots stoppen en een error report hebben, muis die vaag in alle spellen doet, netwerk verbinding verbreekt nog weleens, niet te vergeten ZoneAlarm

Heb ik hier niet gewoon een brakke windows install? Of trek ik hier een te makkelijke conclusie?
Nu maak je het aantal mogelijkheden direct een stuk groter, en het kan nu van alles zijn. Ik denk dat het niet aan ZoneAlarm ligt, want dan zou het probleem wel bekend zijn geweest. Ik denk eerder dat je installatie brak is (zoals je zelf zegt), of brak geheugen. Ik denk dat je eens alles stap voor stap na moet gaan.

[edit]Hoewel je deze link vast al had gevonden ;) zet ik hier ook maar even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van BalusC.

offtopic:
Kicken pas na 24 uur, aub

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-05-2005 22:15 . Reden: linkje toegevoegd ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Erik070
Zojuist een verse installatie van win xp erop gezet. Direct ZoneAlarm geprobeert, en gelukkig starte deze zonder problemen.

Dus het lijkt op een brakke install (en hoe dat komt, geen idee).
Pagina: 1