Toon posts:

[TFT] 15" scherm kapot, zelf te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb de search en google al geprobeerd. Maar bij mijn tft zijn het niet de ccfl´s die het niet meer doen.

Ik zit met het volgende probleem: Mijn tft monitor is overleden. Maar is pas een half jaar oud. Ik heb helaas geen bonnetje dus garantie is geen optie. Ik heb het scherm open gehaald en dan kom ik 2 printplaten tegen. 1 voor de stroomingang, en 1 voor de aansturing naar het scherm. Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de printplaat licht van de stroomingang. Ik heb deze gefotografeerd zodat jullie misschien met me mee kunnen denken. Want weggooien vind ik zonde

De foto´s staan hier: http://members.lycos.nl/theyamahamaster/tft/

De groene kant is de onderkant. Daar zit in de linkerbovenhoek, linksonder het zwarte blokje, een heel klein wit dingetje. Als ik het goed heb is dat een zekering. Dan zou links contact moeten maken met rechts en dat doet ie niet. Is dat die zekering gewoon kapot? of is dit totaal niet te repareren?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50
plaatje 144 rechts onderin : 2 zwarte stipjes... wat zit er aan de andere kant? (scherpe) foto....

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 31-05-2005 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet precies welke 2 zwarte stipjes je bedoelt. Of bedoel je plaatje 145? daar zitten rechtsonderin 2 zwarte stippen: R210 en R211. Aan de andere kant daarvan zit een soort spoel. Een soort mini donut met koperdraad eromheen gewikkeld.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50
plaatje 144 net boven c215

edit: maar volgens mij zit daar aan de andere kant niets wat verbrandt kan zijn!?

[ Voor 63% gewijzigd door savale op 31-05-2005 14:01 ]

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21
Ik denk ook dat dat wel eens fout kan zijn

maar de hele printplaat is op sommige plekken verkleurd, of hoort dat?

Verwijderd

Topicstarter
savale schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:00:
plaatje 144 net boven c215

edit: maar volgens mij zit daar aan de andere kant niets wat verbrandt kan zijn!?
oja krijg nou wat nu zie ik het ook. Ik heb om een zekering die misschien ook kapot kan zijn, 2 draadjes gesoldeerd een een glazen weerstand erover heen gezet met 6A. Even kijken of het probleem misschien in die zekering zat, want er zat geen connectie tussen + en -. Voor de duidelijkheid het is F101 dat witte dingetje linksboven

Edit1
YES met die zekering eroverheen brand me ledje weer op de voorkant
:) :) :)

Edit2: Yes ik zag Acer op het scherm :P ik hoop dat het gaat werken :9

Edit 3: Eindelijk, ik had weer beeld. Maar er is nog steeds 1 probleem. De achtergrondverlichting die gaat soms even aan. En dan heb ik goed beeld, maar dan gaat hij ook weer uit na een paar seconden. Iemand een idee?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 00:19 ]

Verwijderd

Ik denk dat het probleem nog steeds op dezelfde plek zit als toen de monitor het helemaal niet deed. Wat heb je nou precies gedaan tot nu toe? En die verbinding die je hebt gemaakt bij 101, zit die goed gesoldeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja die zit goed gesoldeerd. Ik ga er een beamer van maken dan heb ik die ccfl's niet meer nodig :)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

zou je niet eens naar de winkel gaan en uitleggen. Zij hebben als het goed is ook nog wel betaalbewijs of rechstreeks via acer?

edit: lama, je bent nu overigens al te laat, lijkt mij wel zonde

[ Voor 22% gewijzigd door MeIsTwisted op 01-06-2005 00:25 ]

Multimonitor is relax :P

Pagina: 1