[HTML] Tabellen probleempje...

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo, ik ben bezig met een website die volledig bestaat uit tabellen (ik wil dus geen opmerkingen dat hij beter in frames kan of iets dergelijks) en hierin zit een foutje. in Dreamweaver en Mozilla Firefox zie je hem perfect maar uiteraard in Internet Explorer weer niet.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img178.echo.cx/img178/111/foutjuh1vv.th.png

Als ie niet werkt:

[img=http://img178.echo.cx/img178/111/foutjuh1vv.th.png]

... Het probleem is dus dat er ruimte tussen de tabellen zit. De menu knoppen zijn Roll-overs en voordat die erin kwamen (dus alleen de normale plaatjes van de menu knoppen) werkte het wel gewoon goed. sinds de roll-overs erin zitten dus niet meer.

En ja, alle marging, padding, cellspacing, borders, staan ALLEMAAL op 0 ! ik ben ten einde raad ...
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" margin="0">
dat is de begin code van mn tabel. Iemand een idee of nog meer code nodig van iets? please respond..

Verwijderd

Dat is ook de reden waarom je beter CSS voor de opmaak kunt gebruiken ipv die tabellen ;)

Verwijderd

nja, de eenvoudigste oplossing is toch echt geen tabellen gebruiken

maar hoe zit het met de margins van de elementen in je cellen? en whitespaces tussen je elementen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Wat relevante code zou ook wel makkelijk zijn :)

Verder denk ik dat het wel eens met white-spaces te maken kan hebben.

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Tjah, kan vanalles zijn: een fout ergens in de code boven je tabel bijvoorbeeld. IE wil ook nog wel eens klooien met whitespace, dus je kunt ook eens proberen alle spaties en enters eruit te halen.

En toch kun je beter divs gebruiken ;)

Edit: andre is te snel...

[ Voor 6% gewijzigd door Minos111 op 31-05-2005 12:09 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

Pelle

🚴‍♂️

Sorry hoor, maar ik krijg opeens de neiging om dit topic op slot te gooien, gezien je posthistory.

Hier in W&G gaan we uit van een bepaalde zelfredzaamheid, en jij weet duidelijk nog niet wat dat is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.