Ik probeer een selectie te maken in een database, waarbij een aantal producten worden aangeroepen. Een aantal producten staan twee of meerdere keren in de database. Deze hebben het zelfde artikelnummer, maar een ander id. Dit id bevat de kleurinformatie van het product.
Nu is de bedoeling dat een product maar één keer wordt weergegeven in het zoekresultaat. In het volgende scherm moet de gebruiker dan de kleur kunnen opgeven. Ik had bedacht om dit met een GROUP BY te doen, maar dit gaat nog niet helemaal goed (helemaal niet).
Wat ik heb gedaan is het volgende:
Ik krijg hierbij echter de volgende foutmelding:
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource
Als ik het SQL-statement aanpas en de GROUP BY weg haal, krijg ik de foutmelding niet.
Iemand een idee hoe ik het resultaat wel op m'n scherm krijg?
Nu is de bedoeling dat een product maar één keer wordt weergegeven in het zoekresultaat. In het volgende scherm moet de gebruiker dan de kleur kunnen opgeven. Ik had bedacht om dit met een GROUP BY te doen, maar dit gaat nog niet helemaal goed (helemaal niet).
Wat ik heb gedaan is het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| $sql = "SELECT id, artikelnummer, naam, prijs FROM producten WHERE hoofd='$cat' GROUP BY artikelnummer"; $result = mysql_query($sql); while ($row = mysql_fetch_object($result)) { hier iets met die gegevens doen } |
Ik krijg hierbij echter de volgende foutmelding:
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource
Als ik het SQL-statement aanpas en de GROUP BY weg haal, krijg ik de foutmelding niet.
Iemand een idee hoe ik het resultaat wel op m'n scherm krijg?