[LCD Smartie Plugin] Naam van Performance object zoeken

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Ik had voor mij LCD Smartie de Perf plugin gedownload, deze lees een performance object uit en laat dan mooi een schemaatje zien van mijn CPUload.In de engelse versie is dit het opject:

\Processor(0)\% Processor Time

Verder staat er op de site dat de Duitse variant de volgende is:

\Prozessor(0)\Prozessorzeit (%)

Nu wil ik hier graag het Nederlandse equalivent van hebben, en het liefst uitgelegd hoe ik hier zal achter kan komen (Misschien wil ik de HDD Load ook wel showen, en dan kan ik het zelf opzoeken)

Alvast bedankt :)

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

In de engelse win xp sp2 doet die het ook niet :( .

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
doe eens start-->run-->perfmon-->enter
je krijgt dan de windows perfomance monitor

dan rechtermuisknop op dat vlak, en 'add counters' dan zie je in het dialoog wat je krijgt links onder een reeks counters.

die moet je toevoegen, en dan heb je ook direct de naam

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

misschien dat je hier iets aan hebt:
http://support.microsoft.com/kb/q287159/
http://www.microsoft.com/...or_processor_activity.asp

Die dingen wil nog wel eens wijzigen dus, ook in service packs. Zou niet weten hoe je achter de vertalingen kunt komen maar die zullen vast wel te achterhalen zijn dmv een bestand/registry.

zie ook w2ks NL counters

^^^ shit BasieP :P

Verwijderd

Dankje,
Bij mijn engelse xp sp2 is het \processor(_Total)\%processor Time

Edit,
Alleen bij Text03="CPU1[$dll(perf,1,1x8#u#1#5#0#100#\processor(_Total)\%processor Time,CPU1)]" krijg ik geen melding bad counter. Maar het engiste wat ik zie is zwarte vierkantjes en ° die voorbij scrollen.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 12:38 ]

• _eXistenZ_
Dank jullie, het werkt :D

En JC Ken, kijk voor de grap eens op je LCD zelf ipv in de preview op je bureaublad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 31-05-2005 14:19 ]

Verwijderd

Oja, wat dom, hij werkte al die tijd al goed |:(

Verwijderd

Ik heb ook al de hardisk load gevonden " $Right($dll(perf,4,5,\LogicalDisk(_Total)\Disk Read Bytes/sec),$8%)Bytes/sec "
Alleen zou ik het graag in Mb/s wille hebben met twee decimalen achter de komma. Met welke command kan je delen ?(Ik kan alleen optelle vinden)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:12:
Ik heb ook al de hardisk load gevonden " $Right($dll(perf,4,5,\LogicalDisk(_Total)\Disk Read Bytes/sec),$8%)Bytes/sec "
Alleen zou ik het graag in Mb/s wille hebben met twee decimalen achter de komma. Met welke command kan je delen ?(Ik kan alleen optelle vinden)
dat zit (nog) niet in smartie.

ik ben eens bezig geweest met een voledige $calc() functie, maar schoot niet zo op, en ben d'r uiteindelijk maar mee opgehouden wegens andere dingen enzo.

ik zou zeggen, probeer het eens in perfmon. als dat niet wil dan weet ik het ook niet

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Jammer genoeg hebben bij LogicalDisk alleen de load in Bytes, maarja dan neem ik wel genoeg met een grafriek waarbij je zelf de schaal kan instellen. Wie weet kan he tin de toekomst wel ;) .

Verwijderd

Zo kan die wel
  • Read (**,*MB)$Right($dll(perf,4,5,\LogicalDisk(_Total)\Disk Read Bytes/sec),$8%)B/sec
  • Write(**,*MB)$Right($dll(perf,4,5,\LogicalDisk(_Total)\Disk Write Bytes/sec),$8%)B/sec
=
code:
1
2
Read (**,*MB)116
Read (**,*MB) 17

of
  • Read $dll(perf,1,1x8#l#1#5#0#4194304#\LogicalDisk(_Total)\Disk Read Bytes/sec,Read)$Right($dll(perf,4,5,\LogicalDisk(_Total)\Disk Read Bytes/sec),$8%)B/sec
  • Write$dll(perf,1,1x8#l#1#5#0#4194304#\LogicalDisk(_Total)\Disk Write Bytes/sec,Write)$Right($dll(perf,4,5,\LogicalDisk(_Total)\Disk Write Bytes/sec),$8%)B/sec
=
code:
1
2
Read ********116
Write-----*** 17

Gebaseerd op een 2*16 display, bij een ander formaat moet je met de ,$8%) spelen zodat de ander nummers mooi buiten het beeld vallen.

• _eXistenZ_
Heel niet gek. Weet je zo of dit ook met raid0 werkt?

Verwijderd

Jep, je moet alleen bij perfmon kijken welke je wilt hebbben. Want je kan namelijk alle data verkeer neme, per partitie(logicaldisk) of per schijf(PhysicalDisk). Je moet alleen niet de Avg hebben omdat die verkeerde waardes geeft.
De balk heb ik zo ingesteld dat 1 blokje 0,5mB/s is zodat je de kleine lees actie makelijk kan aflezen, de grote zijn toch niet zo probleem om af te lezen.

Erg handig want zo zag ik dat me computer bij het laden van een game een langzame doorvoer snelheid, wat er op wijst dat het tijd wordt om eens te gaan deframateren.
Veder heb ik geen intersante dingen gevonden, tenzij je het leuk vindt om een grafriek te hebben bij je internet verbinding.

• _eXistenZ_
Of eentje van je schemresolutie :P Dit gaat iig de slowchat kant op, dus ik hou me weer in.

Pagina: 1