Toon posts:

Wireless KPN/Planet met Speedtouch 110

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik zit met het volgende probleem: een aantal maanden geleden heeft bij mij een monteur van KPN een draadloos netwerkje geinstalleerd, met een Speedtouch 570 wireless ADSL router, en Speedtouch 110 PCMCIA en Speedtouch 120 USB adapters voor mijn bestaande laptop en desktop. Alles werkt prima, maar ik heb nu een nieuwe laptop (een Toshiba Satellite A60), ik heb er dezelfde PCMCIA kaart (Speedtouch 110) in gezet, maar de laptop kan geen draadloze netwerken vinden. Ik weet dat de kaart werkt, want als ik de laptop meeneem naar kennissen, dan vindt hij meteen een aantal netwerken in de buurt. Aleen mij eigen netwerk thuis ziet hij niet. Helaas weet ik niet precies wat de monteur toen gedaan heeft met de andere twee machines die wél werken, ik weet dus niet of er een soort beveiliging op zit die ik zelf moet instellen. In de taakbalk van mijn Windows XP zie ik drie icoontjes voor draadloze netwerken, allemaal met een rood kruisje er doorheen (wat betekent dat geen draadloos netwerk kan worden gevonden). Weet iemand wellicht of er standaard instellingen zijn voor een laptop client met Planet ADSL wireless, en zo ja, wat dat voor instellingen zijn ?

Dank voor de hulp bij voorbaat.

MC

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Heb je wel dat rode registratieknopje eens ingedrukt? Haalde dat wat uit?

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 00:07

vozzie

Zo beter?

Waarschijnlijk heeft de lieve monteur van KPN jouw draadlooz netwerk zo ingesteld dat hij niet gezien kan worden als beveiling.

Je moet op je draadloze router efvies inloggen en daar zal wel ergens een optie zijn dat je netwerk zichtbaar wordt. Die moet je activeren.

Dat denk ik.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarschijnlijk heeft de lieve monteur van KPN jouw draadlooz netwerk zo ingesteld dat hij niet gezien kan worden als beveiling.
Als het goed is, doen ze dat niet. Een ST570 is standaard met een 128bit wepcode beveiligd, maar je moet gewoon die kpn cdrom draaien om het allemaal in te stellen. Het scheelt overigens of je een 110 of een 110g hebt... Dat laatste maakt het wat ingewikkelder.

Je weet zelf niet precies hoe draadloze netwerken werken begrijp ik. Ervaring leert dat je dan beter gewoon niet je vraag op een forum kan stellen, maar gewoon de helpdesk van kpn moet bellen. Zij kunnen je hier wel mee helpen.

Uitvragen via een forum gaat namelijk niet echt soepel en gaat lang duren, zeker niet als je het zelf niet helemaal weet en mensen allemaal suggesties roepen (zoals de rode knop indrukken) die amper ergens op slaan, of alleen op hele oude modellen...

Bel dus gewoon 0900 0244, daar zal je (via de 2e lijn misschien) er vast wel uitkomen. Ik zou je kunnen adviseren (als je geen 110g kaartje hebt) even je modem te resetten en dan gewoon de standaard installatie op beide PC's te draaien (zit gewoon software bij, anders download je die van www.kpnadsl.nl/support), loop je daarmee vast, dan bel je gewoon dat nummer.

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 31-05-2005 20:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JvS schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:58:
[...]

Uitvragen via een forum gaat namelijk niet echt soepel en gaat lang duren, zeker niet als je het zelf niet helemaal weet en mensen allemaal suggesties roepen (zoals de rode knop indrukken) die amper ergens op slaan, of alleen op hele oude modellen...
Ach, mijn ervaring is, dat dat knopje drukken, samen met modem uit/aan 9 v/d 10 problemen oplost. Ik weet ook wel dat het eigenlijk geen ruk uit zou moeten maken, maar 't werkt toch best zo af en toe.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:57
Gewoon klantenservice bellen, daar zijn die mensen voor. En als je beetje op een slimme tijd belt, ben je zo klaar.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

ZieMaar! schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 07:28:
[...]

Ach, mijn ervaring is, dat dat knopje drukken, samen met modem uit/aan 9 v/d 10 problemen oplost. Ik weet ook wel dat het eigenlijk geen ruk uit zou moeten maken, maar 't werkt toch best zo af en toe.
Dat knopje doet niet eens wat, dus daar los je echt geen problemen mee op (wees gerust, ik maak zat van die modems mee, werk al 3 jaar op de 2e lijns support van adsl van kpn ;)). Modem uit en aanzetten kan wel sommige problemen (tijdelijk) oplossen.

Maar dat jij door dat samen te doen concludeert dat het daar aan ligt, moet je vooral elf weten. Feit is dat het rode knopje gewoon niets doet en dat die tip echt onzin is (tenzij je modem van 2003 is), zeker als het om "geen signaal" gaat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
En als je met de hand (eigenlijk met een wizard) een nieuwe draadloze netwerkvebinding definieert? Moet je wel handmatig ssid en wepkey invullen.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JvS schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:14:
[...]

Dat knopje doet niet eens wat, dus daar los je echt geen problemen mee op (wees gerust, ik maak zat van die modems mee, werk al 3 jaar op de 2e lijns support van adsl van kpn ;)). Modem uit en aanzetten kan wel sommige problemen (tijdelijk) oplossen.

Maar dat jij door dat samen te doen concludeert dat het daar aan ligt, moet je vooral zelf weten. Feit is dat het rode knopje gewoon niets doet en dat die tip echt onzin is (tenzij je modem van 2003 is), zeker als het om "geen signaal" gaat.
Hoho,ik gebruik ze niet tegelijk ;) .Het zijn twee oplossingen, die samen zoveel oplossen. 't Knopje zorgt er voor dat hij nieuwe apparaten registreert, maar ik wist inderdaad niet dat er verschil zat in de versies. En ach, zo'n knopje indrukken, baat het niet, dan schaadt het niet ;).

Maar goed, genoeg hierover, denk ik. Jouw andere advies is inderdaad beter, even met de helpdesk bellen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Je zou met netstumbler kunnen kijken of ie je netwerk wel wil zien. Zo ja, dan zou t idd zoals genoemd kunnen zijn dat SSID broadcast uitgezet is in je modem.

maar goed, ik neem aan dat degene die het geinstalleerd heeft de zooi gedocumenteerd heeft, zodat je t zelf, of via de helpdesk, kan nazoeken.

Zoals al gezegd: ga zelf alleen dingen kijken hoe 't zit, en zonder kennis lekker erafblijven, daar heb je een helpdesk voor. Als je zelf gaat "prutsen", leuk, alleen raak je misschien verder van huis af, en zorg je ervoor dat de helpdesk ook niets meer kan.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

na het instellen van de juiste SSID en WEP key werkte alles. Ik dacht datzonder deze gegevens het netwerk wel zou worden gezien, niet dus...
Bedankt iedereen voor de tips en hints !

Groetjes,

MC
Pagina: 1