Toon posts:

Probleem na installatie mandrake 10.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er al een tijdje aan te denken om linux op mijn computer te doen. Ben al een tijdje met mandrake 10.0 aan de gang en dat bevalt me erg goed (andere computer).

Nu heb ik een probleem bij het installen.
nadat mandrake met alles klaar is te instaleren en moet herstarten krijg ik alleen maar 99 99 99 99 99 etc op mijn beeld. Heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken.

Hier even mijn spec.
amd 64 3000+
asus k8v se deluxe
512 ddr-ram
2 x 80 gb s-ata raid 0 op promise raid adaptor (onboard).
fx 5900xt van xfx
audigy 2 zs platinium pro
televisie kaar van hercules.

iemand een idee?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Dat is een LILO boot error, volgens de manpage: "invalid second stage index sector (LILO)" Boot eens met de cd en post je lilo.conf eens.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Mag ik vragen waarom je Mandrake 10 installeert en niet Mandriva 2005 oid?
Vind het sowieso vaag dat Mandrake LILO gebruikt. GRUB heb ik persoonlijk een stuk minder problemen mee.

edit:
Ow maar ik zie dat je raid draait, daar kan lilo weer beter mee overweg toch? :(

[ Voor 58% gewijzigd door rb338 op 31-05-2005 11:50 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
rb338 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:49:
Mag ik vragen waarom je Mandrake 10 installeert en niet Mandriva 2005 oid?
Vind het sowieso vaag dat Mandrake LILO gebruikt. GRUB heb ik persoonlijk een stuk minder problemen mee.

edit:
Ow maar ik zie dat je raid draait, daar kan lilo weer beter mee overweg toch? :(
Opzich is dit stap niet zo groot.. Mandriva 2005 == Mandrake 10.2. Het is misschien uiteindelijk verstandiger om Mandriva te pakken, aangezien je vrij nieuwe hardware hebt. Maar het zal geen wereld van verschil maken..

Mandrake maakt al sinds versie 8 (misschien wel eerder) gebruik van Lilo, en groot gelijk hebben ze :P

Ik denk dat je vergeten ben Lilo to configgen tijdens je install (een van de laatste stappen geloof ik)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het wel even, helaas ben ik op het werk dus word pas morgen. In ieder geval bedankt "Bergen en rb338"

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Zeker weten, lilo kan beter overweg met raid zowel als ouder harde schijven, lilo is veel kleiner

[ Voor 7% gewijzigd door Emielio op 31-05-2005 12:08 ]

Opleiding Brandveiligheid

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hmmmm op zich zou dit gewoon moeten werken (heb ook ooit mdk gedraaid op dat bordje).

Probeer anders grub eens?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Pagina: 1