Toon posts:

webcam's via lan netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 2 of meer webcams via een lan netwerk met elkaar kunnen laten werken.
het lan heeft geen internet toegang.
Welke webcams en/of welke software zou ik hiervoor nodig hebben?

Verwijderd

edimax heeft een ipcam. de ic1000 heb ik geprobeerd, met deze camera kan je via het LAN en internet beelden bekijken via een browser in een java applet, of via de meegelverde software, via de software kan je 4 cams tegelijk kijken, of dat ook via de browser kan weet ik niet, de software hoeft maar op 1 pc eenmalig te worden geinstalleerd om de camera op te nemen in het netwerk en te configureren, daarna kan je vanaf alle willekeurige pc`s in het LAN via de browser de beelden bekijken.

succes

edit* je hebt per cam 1 utp kabel nodig, geen server pc ofzo , ook ff handig om te weten natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 11:06 . Reden: typo en extra`s ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
NetMeeting bvb?
Lijkt me niet echt probleem hoor ...

@Energy: Ik veronderstel dat het gaan om real-time communicatie, waarbij beide partijen elkaar zien... ?

[ Voor 51% gewijzigd door DieterVDW op 31-05-2005 11:06 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

koop 2 normale webcams en installeer msn wala :)

of bedoelje dat niet :? zou goed kunnen... maar je opent dan ook een topic met zo'n groot probleem en je geeft ons voldoende informatie om te kunnen helpen. ;) ;)

Wat heb jezelf al gedaan dan ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:04:
NetMeeting bvb?
Lijkt me niet echt probleem hoor ...

@Energy: Ik veronderstel dat het gaan om real-time communicatie, waarbij beide partijen elkaar zien... ?
sorry verkeerd gelezen :P .

webcam software lijkt me toch ook gewoon LAN ondersteuning hebben, lijkt me niet al te ingewikkeld iig.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 00:22
je zou kunnen gaan streamen met Media Encoder van windows. alleen heb je dan wel voor elke cam een pc nodig die voor de stream zorgt.

Alleen vind ik de TS erg matig, je geeft weinig informatie over wat je er precies mee wilt gaan doen.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Wat is je budget?

Met behulp van standaard MS software kan je ook streaming video over je netwerk gooien. Het enige wat je dan nodig heb is een PC/Server met een (USB) webcam van een paar euro.

Heb je geen zin om een aparte PC / server hiervoor te laten draaien kan je naar IP WebCams (EdiMax, AXIS, etc.)kijken. Deze zijn wel een stuk duurder**, maar hebben vaak wel alle functionaliteit geintegreerd in 1 kastje.

Een aantal voorbeelden en prijzen van de IP-based camera's vindt je hier

** voor sommige varianten kan je prijstechnisch zelfs een complete PC / Server aanscaffen :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Opzet is dat er 2 laptops op een beurs komen te staan die via een wireless verbinding met elkaar in verbinding staan.
Nu willen ze ook dat ze via webcams met elkaar kunnen comnuniceren.

MSN is geen optie omdat er geen toegang naar het internet is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 11:26 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je dat in het vervolg nou meteen in de topicstart vermeld inplaats van het uitermate onduidelijke geformuleerde 'met elkaar kunnen laten werken' :) Wat heb je zelf al gezocht; en waarom zou standaard webcamsoftware niet kunnen werken? [google=video conference lan software] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1