Toon posts:

AT-Command of 2e partij opgenomen heeft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het knutselen met AT-Commando's maar ik heb er nu een nodig om te kunnen zien als je belt met je modem naar een analoge telefoon of diegene opgenomen heeft.

Dus kort samengevat: Hoe kan de modem zien dat de telefoon is opgenomen?

Ik heb het al geprobeert met het Voice Commando AT+VRA=* aangezien ik dacht dat ik hier misschien iets mee kon maar ik begrijp er de balle niet van wat dit commando nou precies doet.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
is er geen commando connected o.i.d. ?

Verwijderd

Met AT+FCLASS=8 zet je de modem op Voice (wist je waarschijnlijk al). Als je dan een nummer belt met ATD, dan wacht hij tot er opgenomen is, zendt een pieptoon uit om zeker te weten dat er geen fax/modem aan de lijn zit, en na een tijdje zegt hij als het goed is CONNECT of VCON (Voice CONNECT).

http://www.bestdata.com/voice.asp?pid=46 heeft volgensmij zo ongeveer alle voice AT-commando's, dus daarmee kun je dit misschien nog aanpassen aan eigen wensen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik mijn verbinding al open heb staan en daarna nog met het commando +VTS=* naar een telefoon ga bellen.

Nu heb ik wat rondgebeld naar mensen die wat meer verstand hebben van AT commando's en die zeiden dat er niet een direct commando voor is om dit weer te laten geven.

Maar met de commando's +VRA (Ringback goes away timer), +VSD (Silence detection) en +VSM (Compression method selection) was het wel mogelijk heb ik vernomen, alleen nu ben ik een beetje gaan stoeien met die commando's maar ik zou eigenlijk niet weten wat de waarden die gedefinieerd moeten worden inhouden.