philips breedbeeld (32 inch) tv kleurenkanon kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een mooie breedbeeld tv, alleen sinds enkele weken is ie niet zo mooi meer.

was van m'n opa, nu geerfd (ong. 12 jaar oud).

ok wat is het probleem. De kleuren doen vreemd en ik zie rare horizontale lijnen in mijn beeld. is heel moeilijk te omschrijving, a try: alsof grijs en kleur door elkaar gemengd worden, en ik ipv veel kleuren 256 kleuren heb. bv bij gezichten zie ik het duidelijk.

Het probleem begon 5 weken terug. Ik heb er toen ong 6 dagen last van gehad. En opeens was het weg. Ik blij, tot 3 dagen terug, damned zelfde probleem. Eergister hielp het nog om de monitor even aan te laten staan en te switchen tussen kanalen, maar gister hielp dat niet.

Heb dus maar lopen xboxen met een kut beeld.

Hoe los ik dit op? Ik heb op de site van philips gekeken, maar mijn probleem staat niet omschreven. Ik zit nu op mijn werk dus typenummer weet ik ook ff niet (anders had ik misschein kunnen bellen naar philips?)

wie heeft er verstand van tv's?

edit: vanavond post ik anders ook wel ff een foto

een vriend van me dacht btw dat er misschein heel veel stof in de tv zit. Kan je een tv zomaar open schroeven? of is het link ivm hoogspanning?

[ Voor 10% gewijzigd door Tennisbal op 31-05-2005 10:30 ]

Verwijderd

Als je niet weet wat je doen, zeker niet openschroeven. Zo'n oude tv gaat maar zo'n 15.000 uur mee, het zou dus heel erg goed kunnen dat je tv gewoon op is helaas, daar lijkt het namelijk wel op...

• Tennisbal
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:52:
Als je niet weet wat je doen, zeker niet openschroeven. Zo'n oude tv gaat maar zo'n 15.000 uur mee, het zou dus heel erg goed kunnen dat je tv gewoon op is helaas, daar lijkt het namelijk wel op...
hmz, is trouwens een matchline. Tv van m'n ma doet het al 15 jaar.

Misschien toch eens kijken naar een betaalbare 90 cm tv

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
tennisbal schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:27:
een vriend van me dacht btw dat er misschein heel veel stof in de tv zit. Kan je een tv zomaar open schroeven? of is het link ivm hoogspanning?
Als je niet weet hoe en wat kan je dat beter niet doen inderdaad, maar ruik je een beetje een verbrand luchtje als je boven de tv hangt of een ander soort luchtje? Mijn ervaring is namelijk als er veel stof in een TV/Monitor zit dat er dan een bepaald luchtje uit komt, maar bij mij heeft dat overgens nog nooit voor problemen gezorgt.

[Updated spec's]

• Tennisbal
Gaming247 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:00:
[...]

Als je niet weet hoe en wat kan je dat beter niet doen inderdaad, maar ruik je een beetje een verbrand luchtje als je boven de tv hangt of een ander soort luchtje? Mijn ervaring is namelijk als er veel stof in een TV/Monitor zit dat er dan een bepaald luchtje uit komt, maar bij mij heeft dat overgens nog nooit voor problemen gezorgt.
nee voor zover ik weet niet. Het schijnt dat met een hogedrukspuit spuiten goed helpt (dan niet met water natuurlijk, maar met lucht) ga ik misschien proberen van het weekend met een vriend (die vaak tv's maakt)

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De kleuren doen vreemd en ik zie rare horizontale lijnen in mijn beeld.
Volgens mij is een van de versterker IC's die het signaal voor de kleurkanonnen verwerkt stuk. Deze zitten meestal op een klein printje die achterop de beeldbuis zit. Maar als je geen verstand hebt van electronica zou ik er zeker niet aan gaan prutsen... Op de beeldbuis staat een spanning van 24kV! Deze spanning kan ook aanwezig zijn als de TV uit staat en zelfs als deze niet aangesloten is op het elektriciteitsnet. Aangezien het probleem al eerder geweest is en daarna weer weg kan het ook zijn dat een aantal solderingen niet al te fris meer zijn... Je zou eventueel een flink klap op de kast kunnen geven om te kijken of dat invloed heeft... indien ja, dan kan er inderdaad een soldering los zijn, of insteekprinten maken slecht contact. Allemaal dingen die je in jou geval beter aan de expert over kan laten...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Pagina: 1